De plannen waren mij bekend, echter bleef de rotonde behouden. Ik heb vanmiddag via Paint een paar ontwerpen gemaakt, ik ben geen goede tekenaar, bepaalde bogen zijn vloeiend bedoeld. Maar het geeft een idee van mijn plannen. Ik heb me laten inspireren door de oorspronkelijke plannen. Waar nieuwe wegen te dicht langs de bebouwing komt zijn geluidsschermen voorzien, denk daarbij aan de bewoners van de Heidelaan en Wachtebekestraat. De geluidswal t.h.v. de Zonnebloemstraat blijf gehandhaafd.
- Op en afrittencomplex voor de Kanaalstraat (R4) en de Leegstraat. De R4/N423 is verdiept (tunnel) aangelegd met daarboven een ovonde met een bypass voor het verkeer van NL->Kanaalstraat.
- Halfklaverbladaansluiting (ruimer bedoeld dan getekend) voor de Rijkswachtlaan en de nieuwe ontsluitingsweg (groen) voor Industrieterrein Kloosterbos en Rosteyne. Om het niveauverschil vanwege ruimtegebrek te overbruggen is de R4 hier ook iets verdiept.
- een soort Klaverblad knooppunt Zelzate-Oost. De E34 ligt hier ten zuiden van de huidige E34 zodat er meer ruimte is voor het knooppunt. Op de huidige E34 kan een groenvoorziening komen ter compensatie van het stuk Kloosterbos. Bewoners van de Heidelaan hebben zo ook minder last van de E34. Een nieuwe Zelzatetunnel kan ten zuiden van de huidige komen.
- Ik denk dat de kleuren verder voor zich spreken. Groen is weer de nieuwe ontsluitingsweg voor de industrieterreinen die loopt van de Akker tot de Walderdonk ter hoogte van de brandweerpost.
- Geel: Het verkeer E34/A'pen -> R4/Gent gaat met viaducten over de E34 en R4, daartussen over een dijklichaam, geen volledige fly-over.
- De witte lijn is de Wachtebekestraat.
- Gecombineerde haarlemmermeeraansluiting voor ArcelorMittal (rood) en de verlegde N449 (blauw) richting Wachtebeke. De oude N449 (groen) is de nieuwe ontsluitingsweg voor de industrieterreinen.