[B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Davy
expressweg
Berichten: 4649
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

[B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Davy »

langs de N50 staat dit apart uitziend hectometerpaaltje net voor je Oostkamp binnenrijdt als je van Brugge komt. het komt totaal niet overeen met de huidige kilometrering van de N50...
weet er iemand hier iets meer over?

Afbeelding
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22106
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50

Bericht door waldo79 »

Er heeft in de jaren '80 een omnummering plaatsgevonden van de Belgische N-wegen. Misschien dat het van voor die tijd stamt?
Davy
expressweg
Berichten: 4649
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50

Bericht door Davy »

kent er iemand dan ter plaatse de oude situatie aldaar qua wegnummering?
de afstand lijkt wel overeen te komen met de afstand tot de Brugse ring...
het is trouwens het enige ding die er staat, en heb iets soortgelijs nog nergens anders gezien...
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10563
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50

Bericht door vynkce »

daviedoff schreef:kent er iemand dan ter plaatse de oude situatie aldaar qua wegnummering?
Ik kan je helaas niet helpen, ik ken de streek niet goed en weet ook niet veel van de wegnummering :)
Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50

Bericht door Wimpie24 »

Mij lijkt het het meest waarschijnlijk dat dit nog een paaltje van de vorige wegnummering is, zoals Waldo79 al opmerkte
Laatst gewijzigd door Wimpie24 op di 10 nov 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22106
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50

Bericht door waldo79 »

^^Volgens mij staat er op de website van forummer Rien een verhandeling over de wegnummering.
Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1083
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50

Bericht door tompie »

Ik heb ook al zo een dergelijke oude paaltjes gezien op de R0 ter hoogte van wemmel
belgie is zo slecht nog niet
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10563
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door vynkce »

Ik vond niet meteen een topic over de N50 tussen Brugge, Kortrijk, Doornik en Bergen buiten deze. Historisch gezien een belangrijke route als voornaamste verbinding tussen al deze steden. Tegenwoordig lopen over de gehele lengte van de N50 de E403 en E42 parallel op enkele kilometers. Het doorgaande belang is dus nog slechts minimaal. Meer info over de N50 via https://www.wegenwiki.nl/N50_(Belgi%C3%AB)

Een specifiek project dat al even loopt op deze weg is de hoogstnoodzakelijke vervanging van de Steenbruggebrug op de grens van Oostkamp en Brugge. Het betreft hier een oude ophaalbrug die helemaal niet meer aangepast is aan de hedendaagse mobiliteitsvereisten. Dit zowel voor de scheepvaart als het andere verkeer. De bestaande brug zal dan ook vervangen worden. Er komt een vast, hoger en breder exemplaar en tegelijk zal ook het kanaal aangepast voor een betere scheepvaart. Daarnaast komt er ook een nieuwe ophaalbrug enkel voor fietsers en voetgangers. De kosten worden geschat op minstens 25 miljoen euro. Tegen 2024-2025 zouden de werken afgerond moeten worden.


Huidige brug:
Afbeelding

Toekomstige brug:
Afbeelding
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door harry »

vynkce schreef: vr 01 okt 2021, 11:49 Ik vond niet meteen een topic over de N50 tussen Brugge, Kortrijk, Doornik en Bergen buiten deze.
Het is niet verboden om een nieuw topic te starten.
In ieder geval dekt de topic-titel nu de lading niet meer.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10563
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door vynkce »

^^ Ik heb een melding gemaakt hier rond naar het moderatorenteam met de vraag om de titel te wijzigen, maar afsplitsen kan natuurlijk ook :)

De titel is aangepast! M.v.g. het moderatorenteam :top:
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10563
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door vynkce »

^^ Bedankt! Opvallend gedeelte is ook de N50 tussen de gewestgrens en Doornik. Over langere afstand bestaat de weg hier uit 2+2 rijstroken zonder middenscheiding. Het wegdek was hier ook al even in rampzalige staat. Sinds dit voorjaar wordt er echter gewerkt aan een grootschalige renovatie van aan de gewestgrens tot en met Pecq. Het aantal rijstroken zal ook teruggebracht worden van 4 naar 3. Meer info: https://sofico.org/app/uploads/2021/02/ ... ent-cp.pdf

Situatie voor de werken: https://www.google.be/maps/@50.7040182, ... 384!8i8192
Wimpie25
2x3 autosnelweg
Berichten: 8470
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Wimpie25 »

^^
Bwa, de kwaliteit van het wegdek valt eigenlijk nog mee, dat oud beton is oersterk.

Deze weg lijkt trouwens als twee druppels water op de zuidelijke omleiding van Sint-Truiden :O

https://www.google.be/maps/@50.809173,5 ... 384!8i8192
Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1083
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door tompie »

^^
Deze weg doe ik regelmatig en het beton was volledig kapotgereden op de rechterrijstrook tussen Pecq en Kortrijk. Het was zelfs zo erg dat ze het laatste jaar de rechterrijstrook daar hebben moeten afsluiten voor het verkeer. Het zal een verademing zijn als deze weg gerenoveerd is. :woop:

Je mag niet vergeten dat de E403 tussen Kortrijk en Doornik nog maar in gebruik is sinds eind de jaren 90. De N50 was tot dan een zeer drukke 3 strooksweg tussen Kortrijk en de gewestgrens en verder 4 stroken tot aan Tournai.
belgie is zo slecht nog niet
Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 11363
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Alfa »

Wimpie25 schreef: vr 01 okt 2021, 16:09

Deze weg lijkt trouwens als twee druppels water op de zuidelijke omleiding van Sint-Truiden :O

https://www.google.be/maps/@50.809173,5 ... 384!8i8192
In dat voorbeeld in Sint-Truiden heb je tenminste ngo een doorlopende streep als middenberm, waardoor die niet mag overgestoken worden. Op de N70 in Sint-Nikilaas komt een geval voor waar het wegprofiel nog meer op dat voorbeeld van de N50 lijkt, daar kan je de middenberm wel overschrijden om af te slaan naar de huizen en winkels: https://www.google.be/maps/@51.1744289, ... 384!8i8192. Dat is trouwens wel een gevaarlijk profiel omdat verkeer dat links afslaat dan stilstaat op het linkervak. Dat het op de N50 teruggebracht wordt naar 3 rijstroken is daarom positief.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85854
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Chris »

In Hautrage is gisteren een nieuwe boogbrug over een haven in gebruik genomen. Deze verving een oudere brug.

Locatie: https://www.google.com/maps?ll=50.47778 ... 8&z=18&t=h

Afbeelding

Afbeelding
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10563
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door vynkce »

Ik zag het ook al passeren, maar was nog niet meteen mee waarvoor de derde rijstrook dient op deze brug. Ik heb het idee dat dit gewoon een invoegstrook is?
JB81
autoweg
Berichten: 1623
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door JB81 »

Zo te zien is er veel te weinig ruimte voor een invoeger vóór de brug, dus mooi opgelost zo.
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43239
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Vinny »

De oude brug had ook al drie rijstroken, net als het verdere gedeelte van de weg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
Joshua
autoweg
Berichten: 1508
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
Locatie: WAL. , BELG.

Re: [B][N050] Mons - Tournai - Brugge

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:AfbeeldingPERSBERICHT

N50 – Lokale reparaties van de Barrière de Bury naar Barry richting Doornik


9 januari 2025

Deze maandag 20 januari begint een lokaal wegdek- en betonreparatieproject op de N50/Grand'Route tussen de Barrière de Bury (kruispunt N50-N60) en Barry (kruispunt N7-N50), in de gemeenten Péruwelz, Leuze-en-Hainaut en Doornik. Op dit traject is het noodzakelijk om de N50 eenrichtingsverkeer te maken, dat nu alleen nog maar gebruikt kan worden van Barry naar Bury, en dus richting Saint-Ghislain, over een lengte van 7 kilometer.

Afbeelding
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/01/ ... rry-cp.pdf.
Wallonie Infrastructures SPW schreef:PERSBERICHT

BURY-BARRY: N50: Werken vanaf 20 januari 2025!


Gepubliceerd op: 15 januari 2025

Maandag 20 januari beginnen de werkzaamheden aan de N50/Grand'Route tussen de Barrière de Bury (kruispunt N50-N60) en Barry (kruispunt N7-N50).

Hiervoor moet de N50 eenrichtingsverkeer worden gemaakt, die alleen kan worden genomen van Barry richting Bury (Doornik richting Saint-Ghislain).

Omdat de breedte beperkt kan zijn, vereist de doorgang door de werken voorafgaande verkenning.

Mogelijke tijdelijke afwijking uitzonderlijk vervoer tot categorie 2 (na voorafgaande erkenning):


Voor transporten die geen gebruik kunnen maken van deze afwijking dient een afwijkingsmachtiging te worden aangevraagd.
Vermoedelijke duur: tot eind april 2025
Bron en meer;
Nieuwspagina: https://infrastructures.wallonie.be/new ... nvier-2025.
Informatie: SOFICO; https://sofico.org/app/uploads/2025/01/ ... rry-cp.pdf.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Gebruikersavatar
Joshua
autoweg
Berichten: 1508
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
Locatie: WAL. , BELG.

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:AfbeeldingPERSBERICHT

N50 in Froyennes:
Modernisering van verkeerslichten op de kruising N50/rue des Prés/rue de la Borgnette (“Decathlon”)


31 januari 2025

Aanstaande maandag 3 februari beginnen de werkzaamheden om de verkeerslichten te moderniseren op de kruising N50/rue des Prés/rue de la Borgnette in Froyennes. Tot en met 28 februari is er op de N50 slechts één rijstrook beschikbaar. Alle bewegingen blijven mogelijk.

Afbeelding

Moderniseringswerkzaamheden aan de verkeerslichten op het kruispunt “Decathlon”, aan de N50, rue des Prés en rue de la Borgnette.
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/01/ ... nes-cp.pdf.
Wallonie Mobilité Infrastructures SPW schreef:Routes voor uitzonderlijk vervoer
03/02/2025
FROYENNES: N50: Werken vanaf 3 februari 2025: beperkte breedte

Op maandag 3 februari beginnen de werkzaamheden aan de N50 (Ch. de Petit Maire) op het kruispunt “Décathlon” met de rue des Prés en de rue de la Borgnette.

De breedte is beperkt tot één rijstrook in elke richting.

Voor het passeren van de werken is voorafgaande herkenning vereist.

Afbeelding

Waarschijnlijke duur: tot 28 februari

Informatie: SOFICO: https://sofico.org/app/uploads/2025/01/ ... nes-cp.pdf

www.wallonie.be
Bron en meer;
Nieuwspagina: https://infrastructures.wallonie.be/new ... ur-limitee.
Document: https://infrastructures.wallonie.be/fil ... %20N50.pdf.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Gebruikersavatar
Joshua
autoweg
Berichten: 1508
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
Locatie: WAL. , BELG.

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:AfbeeldingPERSBERICHT

N50 – Hervatting van de renovatiewerkzaamheden aan de Pecq-doorgang


31 maart 2025

Maandag 7 april worden de werkzaamheden voor de renovatie van de Pecq-doorgang hervat. De werkzaamheden worden voortgezet op dezelfde plaats als eind vorig jaar: aan de N50/rue de Courtrai tussen het place de Pecq en de toegangsweg van de stad vanuit Kortrijk. De verkeersomstandigheden zullen tot eind juni gewijzigd zijn.


Afbeelding


In de bebouwde kom van Pecq:

- Er worden betonreparaties uitgevoerd en er wordt een nieuwe laag coating aangebracht;

- Er worden zij-eilanden aangelegd op de weg bij de in- en uitgang van de stad, deels beplant, om een ​​‘poort-effect’ te creëren en het verkeer af te remmen; de centrale eilanden worden heraangelegd;

Afbeelding

- De trottoirs worden verbreed bij de oversteekplaatsen voor voetgangers en er wordt gezorgd voor voetgangerscontinuïteit, de busplatforms worden heringericht;

- Er worden oversteekplaatsen voor fietsers en voetgangers gepland.

Buiten de bebouwde kom van Pecq tot aan de ingang van Ramegnies Chin, vanaf het kruispunt met de rue de Bailleul tot het kruispunt met de rue Gilles de Chin:

- De weg wordt volledig afgebroken en opnieuw opgebouwd.


Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.

Het tijdelijk bedrijf TRBA-Eurovia werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/03/ ... ise-cp.pdf.
Wallonie Mobilité Infrastructures SPW schreef:
Routes voor uitzonderlijk vervoer
01/04/2025

PECQ: N50: Werk hervat vanaf 7 april!

Gepubliceerd op: 1 april 2025

Afbeelding

De renovatiewerkzaamheden aan de N50 bij PECQ, tussen de kruising met de N510 en de rotonde N353, worden hervat.

Verkeer blijft mogelijk in de richting van Doornik met een beschikbare breedte die kan worden verkleind.

Afbeelding

De bestaande omleiding kan in beide rijrichtingen worden gebruikt door uitzonderlijk vervoer, mits dit vooraf wordt erkend.

Pas uw schema hierop aan of vraag indien nodig een omleidingsvergunning aan.

Waarschijnlijke duur: tot eind juni 2025

Informatie: SOFICO: https://sofico.org/app/uploads/2025/03/ ... ise-cp.pdf

www.wallonie.be
Bron en meer;
Nieuwspagina: https://infrastructures.wallonie.be/new ... du-7-avril.
Document: https://infrastructures.wallonie.be/fil ... 25docx.pdf.
Laatst gewijzigd door Joshua op ma 16 jun 2025, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Gebruikersavatar
Joshua
autoweg
Berichten: 1508
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
Locatie: WAL. , BELG.

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:AfbeeldingPERSBERICHT

N50 – Beloeil: Renovatie van de brug over het kanaal Blaton-Ath


5 juni 2025

Vanaf dinsdag 10 juni tot en met november wordt de N50-brug over het Blaton-Athkanaal in Beloeil gerenoveerd. De werkzaamheden worden uitgevoerd per rijrichtingen, met één rijstrook in elke richting.

Afbeelding

Dit project beoogt de renovatie van de brug N50/rue de Tournai in Grandglise (Beloeil). De constructie overspant het kanaal Blaton-Ath. De werkzaamheden omvatten het repareren van het betonnen wegdek, het vernieuwen van de waterdichtheid van de constructie en het vervangen van de dilatatievoegen.


Dit project wordt gefinancierd door SOFICO, de projecteigenaar.

Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.

Het bedrijf A2 werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/06/ ... ath-cp.pdf.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Wimpie25
2x3 autosnelweg
Berichten: 8470
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Wimpie25 »

^^
Welke functie heeft die Duitse stock foto in dat artikel? :rofl2:
Gebruikersavatar
Joshua
autoweg
Berichten: 1508
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
Locatie: WAL. , BELG.

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Joshua »

^^ Welke Duitse stock foto?
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Wimpie25
2x3 autosnelweg
Berichten: 8470
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Wimpie25 »

^^

"PECQ: N50: Werk hervat vanaf 7 april!", het artikel in jouw op 1 na laatste post ;)
Gebruikersavatar
Joshua
autoweg
Berichten: 1508
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
Locatie: WAL. , BELG.

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Joshua »

^^ Een uitzonderlijke vervoer/soort transport aanduiding. Het lijkt me eerder Oostenrijks gezien de reflectorpaaltjes.
Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:AfbeeldingPERSBERICHT

N50 – Herstelwerkzaamheden aan de Pecq-doorgang: einde werkzaamheden rue de Courtrai, start herinrichting rue de Tournai


16 juni 2025

In het kader van de herinrichting van de N50 door Pecq nadert het eerste deel van de werkzaamheden zijn voltooiing: dat aan de N50/rue de Courtrai. Een volledig weekend van afsluiting van het gedeelte is nodig voordat de rijstroken op 1 juli weer opengaan. Vanaf 2 juli concentreren de werkzaamheden zich op het gedeelte van de N50/rue de Tournai, tussen het Place de Pecq en de kruising met de rue Gilles de Chin. Alleen de rijrichting Kortrijk blijft behouden tot begin juni 2026.

Afbeelding

Begin juli wordt een belangrijke faseverandering verwacht in het project voor de herinrichting van de N50/rue de Courtrai/rue de Tournai, vanaf de ingang van de stad komende van Doornik tot Ramegnies-Chin, over een afstand van ongeveer 5 kilometer. De eerste fase, die loopt van de Place de Pecq tot de ingang van de stad Pecq komende van Kortrijk, d.w.z. de rue de Courtrai, zal volledig voltooid zijn.

Tussen de Place de Pecq en de kruising met de Rue de l’Escalette worden de volgende projecten uitgevoerd:
  • Betonreparaties en het aanbrengen van een nieuwe coatinglaag;
  • De trottoirs bij oversteekplaatsen voor voetgangers worden verbreed en er wordt gezorgd voor voetgangerscontinuïteit, de busplatforms worden heringericht;
  • Er worden ook oversteekplaatsen voor fietsers en voetgangers gepland.
Tussen de kruising met de rue de l’Escalette en de kruising met de rue Gilles de Chin (inclusief) worden de volgende projecten uitgevoerd:
  • De weg wordt geheel afgebroken en herbouwd;
  • Er worden zij-eilanden aangelegd, deels beplant, op de weg bij de in- en uitgang van de stad, om een ​​"poorteffect" te creëren en het verkeer te vertragen. De centrale eilanden worden herontwikkeld.
Afbeelding

Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.

Het tijdelijk bedrijf TRBA-Eurovia werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/06/ ... ite-cp.pdf.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Gebruikersavatar
Joshua
autoweg
Berichten: 1508
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
Locatie: WAL. , BELG.

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:AfbeeldingPERSBERICHT

N50 – Herstelwerkzaamheden aan de Pecq-doorgang: Nieuwe fase van de renovatie aan de Rue de Tournai en aanpassing van het schema


13 mei 2026

De rehabilitatiewerkzaamheden aan de N50/Rue de Tournai vorderen gestaag. De werkzaamheden aan het gedeelte tussen Rue Gilles de Chin en Rue de Bailleul maken het mogelijk om het verkeer vanaf volgende week om te leiden naar de gerehabiliteerde rijstrook, die normaal gesproken richting Kortrijk gaat. Door onvoorziene omstandigheden tijdens de aanleg van nutsvoorzieningen zal de verkeersomleiding op het gedeelte tussen Rue de Bailleul en Place de Pecq nog niet worden doorgevoerd. Voornamelijk vanwege problemen met de verplaatsing en aanleg van diverse leidingen, zal het project naar verwachting eind 2026 worden afgerond.

Afbeelding

HERHALING

Tussen de Place de Pecq en de kruising met de Rue de l’Escalette worden de volgende projecten uitgevoerd:
  • Betonreparaties en het aanbrengen van een nieuwe coatinglaag;
  • De trottoirs bij oversteekplaatsen voor voetgangers worden verbreed en er wordt gezorgd voor voetgangerscontinuïteit, de busplatforms worden heringericht;
  • Er worden ook oversteekplaatsen voor fietsers en voetgangers gepland.
Tussen de kruising met de rue de l’Escalette en de kruising met de rue Gilles de Chin (inclusief) worden de volgende projecten uitgevoerd:
  • De weg wordt geheel afgebroken en herbouwd;
  • Er worden zij-eilanden aangelegd, deels beplant, op de weg bij de in- en uitgang van de stad, om een ​​"poorteffect" te creëren en het verkeer te vertragen. De centrale eilanden worden herontwikkeld.
Afbeelding

Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.

Het tijdelijk bedrijf TRBA-Eurovia werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2026/05/ ... ent-cp.pdf.

Andere Waalse wegen nieuws artikelen:
Wallonie Infrastructures SOFICO: https://sofico.org/communique-de-presse/2026/.
Wallonie Mobilité Infrastructures SPW: https://infrastructures.wallonie.be/news.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Tommy
autoweg
Berichten: 2453
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Tommy »

Een beetje een vergeten hoek van België. Het is al wat geleden dat ik er nog geweest ben. :-)
Maar inderdaad. Dit zijn overgangen die anno 2026 beter kunnen. Er is momenteel niets van poorteffect:
https://www.google.com/maps/@50.6752229 ... FQAw%3D%3D
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 11363
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons

Bericht door Alfa »

Opvallende armaturen in die render, het ziet er uit als jaren '70-armaturen. Ik kan me niet voortellen dat dit zo zal gerealiseerd worden.