weet er iemand hier iets meer over?
[B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Moderator: Moderatoren
-
Davy
- expressweg
- Berichten: 4649
- Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
- Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)
[B][N050] Brugge - Tournai - Mons
langs de N50 staat dit apart uitziend hectometerpaaltje net voor je Oostkamp binnenrijdt als je van Brugge komt. het komt totaal niet overeen met de huidige kilometrering van de N50...
weet er iemand hier iets meer over?

weet er iemand hier iets meer over?
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22106
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50
Er heeft in de jaren '80 een omnummering plaatsgevonden van de Belgische N-wegen. Misschien dat het van voor die tijd stamt?
-
Davy
- expressweg
- Berichten: 4649
- Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
- Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)
Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50
kent er iemand dan ter plaatse de oude situatie aldaar qua wegnummering?
de afstand lijkt wel overeen te komen met de afstand tot de Brugse ring...
het is trouwens het enige ding die er staat, en heb iets soortgelijs nog nergens anders gezien...
de afstand lijkt wel overeen te komen met de afstand tot de Brugse ring...
het is trouwens het enige ding die er staat, en heb iets soortgelijs nog nergens anders gezien...
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10563
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50
Ik kan je helaas niet helpen, ik ken de streek niet goed en weet ook niet veel van de wegnummeringdaviedoff schreef:kent er iemand dan ter plaatse de oude situatie aldaar qua wegnummering?
-
Wimpie24
- expressweg
- Berichten: 4756
- Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
- Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot
Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50
Mij lijkt het het meest waarschijnlijk dat dit nog een paaltje van de vorige wegnummering is, zoals Waldo79 al opmerkte
Laatst gewijzigd door Wimpie24 op di 10 nov 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22106
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50
-
tompie
- autoweg
- Berichten: 1083
- Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
- Locatie: zwevegem
Re: vreemd (nederlands?) hectometerpaaltje N50
Ik heb ook al zo een dergelijke oude paaltjes gezien op de R0 ter hoogte van wemmel
belgie is zo slecht nog niet
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10563
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Ik vond niet meteen een topic over de N50 tussen Brugge, Kortrijk, Doornik en Bergen buiten deze. Historisch gezien een belangrijke route als voornaamste verbinding tussen al deze steden. Tegenwoordig lopen over de gehele lengte van de N50 de E403 en E42 parallel op enkele kilometers. Het doorgaande belang is dus nog slechts minimaal. Meer info over de N50 via https://www.wegenwiki.nl/N50_(Belgi%C3%AB)
Een specifiek project dat al even loopt op deze weg is de hoogstnoodzakelijke vervanging van de Steenbruggebrug op de grens van Oostkamp en Brugge. Het betreft hier een oude ophaalbrug die helemaal niet meer aangepast is aan de hedendaagse mobiliteitsvereisten. Dit zowel voor de scheepvaart als het andere verkeer. De bestaande brug zal dan ook vervangen worden. Er komt een vast, hoger en breder exemplaar en tegelijk zal ook het kanaal aangepast voor een betere scheepvaart. Daarnaast komt er ook een nieuwe ophaalbrug enkel voor fietsers en voetgangers. De kosten worden geschat op minstens 25 miljoen euro. Tegen 2024-2025 zouden de werken afgerond moeten worden.
Huidige brug:

Toekomstige brug:

Een specifiek project dat al even loopt op deze weg is de hoogstnoodzakelijke vervanging van de Steenbruggebrug op de grens van Oostkamp en Brugge. Het betreft hier een oude ophaalbrug die helemaal niet meer aangepast is aan de hedendaagse mobiliteitsvereisten. Dit zowel voor de scheepvaart als het andere verkeer. De bestaande brug zal dan ook vervangen worden. Er komt een vast, hoger en breder exemplaar en tegelijk zal ook het kanaal aangepast voor een betere scheepvaart. Daarnaast komt er ook een nieuwe ophaalbrug enkel voor fietsers en voetgangers. De kosten worden geschat op minstens 25 miljoen euro. Tegen 2024-2025 zouden de werken afgerond moeten worden.
Huidige brug:

Toekomstige brug:

-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24142
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Het is niet verboden om een nieuw topic te starten.vynkce schreef: vr 01 okt 2021, 11:49 Ik vond niet meteen een topic over de N50 tussen Brugge, Kortrijk, Doornik en Bergen buiten deze.
In ieder geval dekt de topic-titel nu de lading niet meer.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10563
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
De titel is aangepast! M.v.g. het moderatorenteam
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10563
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Situatie voor de werken: https://www.google.be/maps/@50.7040182, ... 384!8i8192
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8470
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
- Locatie: Aarschot
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Bwa, de kwaliteit van het wegdek valt eigenlijk nog mee, dat oud beton is oersterk.
Deze weg lijkt trouwens als twee druppels water op de zuidelijke omleiding van Sint-Truiden :O
https://www.google.be/maps/@50.809173,5 ... 384!8i8192
-
tompie
- autoweg
- Berichten: 1083
- Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
- Locatie: zwevegem
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Deze weg doe ik regelmatig en het beton was volledig kapotgereden op de rechterrijstrook tussen Pecq en Kortrijk. Het was zelfs zo erg dat ze het laatste jaar de rechterrijstrook daar hebben moeten afsluiten voor het verkeer. Het zal een verademing zijn als deze weg gerenoveerd is.
Je mag niet vergeten dat de E403 tussen Kortrijk en Doornik nog maar in gebruik is sinds eind de jaren 90. De N50 was tot dan een zeer drukke 3 strooksweg tussen Kortrijk en de gewestgrens en verder 4 stroken tot aan Tournai.
belgie is zo slecht nog niet
-
Alfa
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11363
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
In dat voorbeeld in Sint-Truiden heb je tenminste ngo een doorlopende streep als middenberm, waardoor die niet mag overgestoken worden. Op de N70 in Sint-Nikilaas komt een geval voor waar het wegprofiel nog meer op dat voorbeeld van de N50 lijkt, daar kan je de middenberm wel overschrijden om af te slaan naar de huizen en winkels: https://www.google.be/maps/@51.1744289, ... 384!8i8192. Dat is trouwens wel een gevaarlijk profiel omdat verkeer dat links afslaat dan stilstaat op het linkervak. Dat het op de N50 teruggebracht wordt naar 3 rijstroken is daarom positief.Wimpie25 schreef: vr 01 okt 2021, 16:09
Deze weg lijkt trouwens als twee druppels water op de zuidelijke omleiding van Sint-Truiden :O
https://www.google.be/maps/@50.809173,5 ... 384!8i8192
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85854
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
In Hautrage is gisteren een nieuwe boogbrug over een haven in gebruik genomen. Deze verving een oudere brug.
Locatie: https://www.google.com/maps?ll=50.47778 ... 8&z=18&t=h


Locatie: https://www.google.com/maps?ll=50.47778 ... 8&z=18&t=h


-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10563
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Ik zag het ook al passeren, maar was nog niet meteen mee waarvoor de derde rijstrook dient op deze brug. Ik heb het idee dat dit gewoon een invoegstrook is?
-
JB81
- autoweg
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
- Locatie: Breda / Utrecht
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Zo te zien is er veel te weinig ruimte voor een invoeger vóór de brug, dus mooi opgelost zo.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43239
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
De oude brug had ook al drie rijstroken, net als het verdere gedeelte van de weg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [B][N050] Mons - Tournai - Brugge
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/01/ ... rry-cp.pdf.Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT
N50 – Lokale reparaties van de Barrière de Bury naar Barry richting Doornik
9 januari 2025
Deze maandag 20 januari begint een lokaal wegdek- en betonreparatieproject op de N50/Grand'Route tussen de Barrière de Bury (kruispunt N50-N60) en Barry (kruispunt N7-N50), in de gemeenten Péruwelz, Leuze-en-Hainaut en Doornik. Op dit traject is het noodzakelijk om de N50 eenrichtingsverkeer te maken, dat nu alleen nog maar gebruikt kan worden van Barry naar Bury, en dus richting Saint-Ghislain, over een lengte van 7 kilometer.
![]()
Bron en meer;Wallonie Infrastructures SPW schreef:PERSBERICHT
BURY-BARRY: N50: Werken vanaf 20 januari 2025!
Gepubliceerd op: 15 januari 2025
Maandag 20 januari beginnen de werkzaamheden aan de N50/Grand'Route tussen de Barrière de Bury (kruispunt N50-N60) en Barry (kruispunt N7-N50).
Hiervoor moet de N50 eenrichtingsverkeer worden gemaakt, die alleen kan worden genomen van Barry richting Bury (Doornik richting Saint-Ghislain).
Omdat de breedte beperkt kan zijn, vereist de doorgang door de werken voorafgaande verkenning.
Mogelijke tijdelijke afwijking uitzonderlijk vervoer tot categorie 2 (na voorafgaande erkenning):
Voor transporten die geen gebruik kunnen maken van deze afwijking dient een afwijkingsmachtiging te worden aangevraagd.
Vermoedelijke duur: tot eind april 2025
Nieuwspagina: https://infrastructures.wallonie.be/new ... nvier-2025.
Informatie: SOFICO; https://sofico.org/app/uploads/2025/01/ ... rry-cp.pdf.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/01/ ... nes-cp.pdf.Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT
N50 in Froyennes:
Modernisering van verkeerslichten op de kruising N50/rue des Prés/rue de la Borgnette (“Decathlon”)
31 januari 2025
Aanstaande maandag 3 februari beginnen de werkzaamheden om de verkeerslichten te moderniseren op de kruising N50/rue des Prés/rue de la Borgnette in Froyennes. Tot en met 28 februari is er op de N50 slechts één rijstrook beschikbaar. Alle bewegingen blijven mogelijk.
Moderniseringswerkzaamheden aan de verkeerslichten op het kruispunt “Decathlon”, aan de N50, rue des Prés en rue de la Borgnette.
Bron en meer;Wallonie Mobilité Infrastructures SPW schreef:Routes voor uitzonderlijk vervoer
03/02/2025
FROYENNES: N50: Werken vanaf 3 februari 2025: beperkte breedte
Op maandag 3 februari beginnen de werkzaamheden aan de N50 (Ch. de Petit Maire) op het kruispunt “Décathlon” met de rue des Prés en de rue de la Borgnette.
De breedte is beperkt tot één rijstrook in elke richting.
Voor het passeren van de werken is voorafgaande herkenning vereist.
Waarschijnlijke duur: tot 28 februari
Informatie: SOFICO: https://sofico.org/app/uploads/2025/01/ ... nes-cp.pdf
www.wallonie.be
Nieuwspagina: https://infrastructures.wallonie.be/new ... ur-limitee.
Document: https://infrastructures.wallonie.be/fil ... %20N50.pdf.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/03/ ... ise-cp.pdf.Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT
N50 – Hervatting van de renovatiewerkzaamheden aan de Pecq-doorgang
31 maart 2025
Maandag 7 april worden de werkzaamheden voor de renovatie van de Pecq-doorgang hervat. De werkzaamheden worden voortgezet op dezelfde plaats als eind vorig jaar: aan de N50/rue de Courtrai tussen het place de Pecq en de toegangsweg van de stad vanuit Kortrijk. De verkeersomstandigheden zullen tot eind juni gewijzigd zijn.
In de bebouwde kom van Pecq:
- Er worden betonreparaties uitgevoerd en er wordt een nieuwe laag coating aangebracht;
- Er worden zij-eilanden aangelegd op de weg bij de in- en uitgang van de stad, deels beplant, om een ‘poort-effect’ te creëren en het verkeer af te remmen; de centrale eilanden worden heraangelegd;
- De trottoirs worden verbreed bij de oversteekplaatsen voor voetgangers en er wordt gezorgd voor voetgangerscontinuïteit, de busplatforms worden heringericht;
- Er worden oversteekplaatsen voor fietsers en voetgangers gepland.
Buiten de bebouwde kom van Pecq tot aan de ingang van Ramegnies Chin, vanaf het kruispunt met de rue de Bailleul tot het kruispunt met de rue Gilles de Chin:
- De weg wordt volledig afgebroken en opnieuw opgebouwd.
Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.
Het tijdelijk bedrijf TRBA-Eurovia werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Bron en meer;Wallonie Mobilité Infrastructures SPW schreef:
Routes voor uitzonderlijk vervoer
01/04/2025
PECQ: N50: Werk hervat vanaf 7 april!
Gepubliceerd op: 1 april 2025
De renovatiewerkzaamheden aan de N50 bij PECQ, tussen de kruising met de N510 en de rotonde N353, worden hervat.
Verkeer blijft mogelijk in de richting van Doornik met een beschikbare breedte die kan worden verkleind.
De bestaande omleiding kan in beide rijrichtingen worden gebruikt door uitzonderlijk vervoer, mits dit vooraf wordt erkend.
Pas uw schema hierop aan of vraag indien nodig een omleidingsvergunning aan.
Waarschijnlijke duur: tot eind juni 2025
Informatie: SOFICO: https://sofico.org/app/uploads/2025/03/ ... ise-cp.pdf
www.wallonie.be
Nieuwspagina: https://infrastructures.wallonie.be/new ... du-7-avril.
Document: https://infrastructures.wallonie.be/fil ... 25docx.pdf.
Laatst gewijzigd door Joshua op ma 16 jun 2025, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/06/ ... ath-cp.pdf.Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT
N50 – Beloeil: Renovatie van de brug over het kanaal Blaton-Ath
5 juni 2025
Vanaf dinsdag 10 juni tot en met november wordt de N50-brug over het Blaton-Athkanaal in Beloeil gerenoveerd. De werkzaamheden worden uitgevoerd per rijrichtingen, met één rijstrook in elke richting.
Dit project beoogt de renovatie van de brug N50/rue de Tournai in Grandglise (Beloeil). De constructie overspant het kanaal Blaton-Ath. De werkzaamheden omvatten het repareren van het betonnen wegdek, het vernieuwen van de waterdichtheid van de constructie en het vervangen van de dilatatievoegen.
Dit project wordt gefinancierd door SOFICO, de projecteigenaar.
Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.
Het bedrijf A2 werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8470
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
- Locatie: Aarschot
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8470
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
- Locatie: Aarschot
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
"PECQ: N50: Werk hervat vanaf 7 april!", het artikel in jouw op 1 na laatste post
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/06/ ... ite-cp.pdf.Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT
N50 – Herstelwerkzaamheden aan de Pecq-doorgang: einde werkzaamheden rue de Courtrai, start herinrichting rue de Tournai
16 juni 2025
In het kader van de herinrichting van de N50 door Pecq nadert het eerste deel van de werkzaamheden zijn voltooiing: dat aan de N50/rue de Courtrai. Een volledig weekend van afsluiting van het gedeelte is nodig voordat de rijstroken op 1 juli weer opengaan. Vanaf 2 juli concentreren de werkzaamheden zich op het gedeelte van de N50/rue de Tournai, tussen het Place de Pecq en de kruising met de rue Gilles de Chin. Alleen de rijrichting Kortrijk blijft behouden tot begin juni 2026.
Begin juli wordt een belangrijke faseverandering verwacht in het project voor de herinrichting van de N50/rue de Courtrai/rue de Tournai, vanaf de ingang van de stad komende van Doornik tot Ramegnies-Chin, over een afstand van ongeveer 5 kilometer. De eerste fase, die loopt van de Place de Pecq tot de ingang van de stad Pecq komende van Kortrijk, d.w.z. de rue de Courtrai, zal volledig voltooid zijn.
Tussen de Place de Pecq en de kruising met de Rue de l’Escalette worden de volgende projecten uitgevoerd:Tussen de kruising met de rue de l’Escalette en de kruising met de rue Gilles de Chin (inclusief) worden de volgende projecten uitgevoerd:
- Betonreparaties en het aanbrengen van een nieuwe coatinglaag;
- De trottoirs bij oversteekplaatsen voor voetgangers worden verbreed en er wordt gezorgd voor voetgangerscontinuïteit, de busplatforms worden heringericht;
- Er worden ook oversteekplaatsen voor fietsers en voetgangers gepland.
- De weg wordt geheel afgebroken en herbouwd;
- Er worden zij-eilanden aangelegd, deels beplant, op de weg bij de in- en uitgang van de stad, om een "poorteffect" te creëren en het verkeer te vertragen. De centrale eilanden worden herontwikkeld.
Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.
Het tijdelijk bedrijf TRBA-Eurovia werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2026/05/ ... ent-cp.pdf.Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT
N50 – Herstelwerkzaamheden aan de Pecq-doorgang: Nieuwe fase van de renovatie aan de Rue de Tournai en aanpassing van het schema
13 mei 2026
De rehabilitatiewerkzaamheden aan de N50/Rue de Tournai vorderen gestaag. De werkzaamheden aan het gedeelte tussen Rue Gilles de Chin en Rue de Bailleul maken het mogelijk om het verkeer vanaf volgende week om te leiden naar de gerehabiliteerde rijstrook, die normaal gesproken richting Kortrijk gaat. Door onvoorziene omstandigheden tijdens de aanleg van nutsvoorzieningen zal de verkeersomleiding op het gedeelte tussen Rue de Bailleul en Place de Pecq nog niet worden doorgevoerd. Voornamelijk vanwege problemen met de verplaatsing en aanleg van diverse leidingen, zal het project naar verwachting eind 2026 worden afgerond.
HERHALING
Tussen de Place de Pecq en de kruising met de Rue de l’Escalette worden de volgende projecten uitgevoerd:Tussen de kruising met de rue de l’Escalette en de kruising met de rue Gilles de Chin (inclusief) worden de volgende projecten uitgevoerd:
- Betonreparaties en het aanbrengen van een nieuwe coatinglaag;
- De trottoirs bij oversteekplaatsen voor voetgangers worden verbreed en er wordt gezorgd voor voetgangerscontinuïteit, de busplatforms worden heringericht;
- Er worden ook oversteekplaatsen voor fietsers en voetgangers gepland.
- De weg wordt geheel afgebroken en herbouwd;
- Er worden zij-eilanden aangelegd, deels beplant, op de weg bij de in- en uitgang van de stad, om een "poorteffect" te creëren en het verkeer te vertragen. De centrale eilanden worden herontwikkeld.
Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.
Het tijdelijk bedrijf TRBA-Eurovia werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Andere Waalse wegen nieuws artikelen:
Wallonie Infrastructures SOFICO: https://sofico.org/communique-de-presse/2026/.
Wallonie Mobilité Infrastructures SPW: https://infrastructures.wallonie.be/news.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Tommy
- autoweg
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
- Locatie: Merchtem (B)
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Een beetje een vergeten hoek van België. Het is al wat geleden dat ik er nog geweest ben. :-)
Maar inderdaad. Dit zijn overgangen die anno 2026 beter kunnen. Er is momenteel niets van poorteffect:
https://www.google.com/maps/@50.6752229 ... FQAw%3D%3D
Maar inderdaad. Dit zijn overgangen die anno 2026 beter kunnen. Er is momenteel niets van poorteffect:
https://www.google.com/maps/@50.6752229 ... FQAw%3D%3D
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
Alfa
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11363
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54
Re: [B][N050] Brugge - Tournai - Mons
Opvallende armaturen in die render, het ziet er uit als jaren '70-armaturen. Ik kan me niet voortellen dat dit zo zal gerealiseerd worden.







