[A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » do 09 jun 2011, 21:06

Viaduct in Halsteren is klaar, met Dinteloord wordt begonnen:
BN De Stem schreef:Bouw tweede viaduct A4 van start
door Wim van den Broek maandag 06 juni 2011 | 17:27 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 08 juni 2011 | 13:58

DINTELOORD - Alsof er een gigantische tunnel moet worden aangelegd; zo wordt langs twee kanten gegraven, geheid en gebouwd aan de A4. Met dat verschil dat niet gelijktidjig begonnen is met het doortrekken van de snelweg, die straks voor een betere doorstroming van het verkeer en een verkeersveiliger Steenbergen moet zorgen.
Waar aan Halsterse kant de overspanning over de nieuwe snelweg inmiddels is opgeleverd, begon aannemer MNO Vervat gisteren vijftien kilometer westelijker noordelijker op Dinteloords grondgebied.

De Dinteloordseweg wordt hier met een viaducct over de A4 gelegd. Het kunstwerk, zoals dat in de wegenbouw heet, bevat betonpalen van 18 tot 21 meter lengte, naar gelang de kwaliteit van de grond. "Meer naar Dinteloord toe is de grond slechter",. zegt uitvoerder Ben Helderop van MNO Vervat. "Dat zegt niks over Dinteloord hoor. Het heien is hier op de klei over het algemeen zwaarder dan op de zandgronden bij Halsteren."

Maar als de palen er eenmaal de taaie grond hebben doorboort, zitten ze ook goed op hun plek.
(Wim van der Broek mag zijn Nederlands wel eens oppoetsen :shutup:)
Hele artikel op BN De Stem
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door nederland24 » do 09 jun 2011, 21:12

Goed nieuws. Hopelijk beginnen ze ook snel aan het deel bij Steenbergen.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 25 jun 2011, 13:27

Nieuwe foto-update: alle foto's zijn gisteren genomen door mijzelf. Ik heb het advies van Naturist opgevolgd door een behoorlijke stok mee te nemen, en mocht dat niet lukken, had ik ook nog mijn statief bij... Jammer genoeg zwaaide de stok veel te veel heen en weer en bleef mijn statief ook al niet staan :rooie:. Ik heb het dus op de ouderwetse manier gedaan, maar geen zorgen: volgende keer gaat mn statief gewoon weer mee...

Je kunt ook hier kijken
SPOILER: TOON

1. De weg die de afrit Tholen en de parallelbaan moet gaan verbinden, krijgt steeds meer vorm:Afbeelding
2. Het officiële bord, bouwmaterialen en de eerste file die ik hier ooit heb gezien: Afbeelding
3. Hier de extra zandafzetting die voor de verbindingsweg is geplaatst. Afbeelding
4. Snelweg vanuit het oosten (Laageinde). Niet alleen op de foto maar ook in het echt amper zichtbaar. Afbeelding
5. Het viaduct bij Halsteren, helemaal klaar, maar niet in gebruik wegens andere werkzaamheden. Ik vraag me af wanneer mensen hier weer overheen moeten rijden. Afbeelding
6. De nieuwe parallelbaan aan de noordkant v/d aansluiting is geopend, men kan nu ook beginnen aan de rijbaan in zuidelijke richting (lag de oude weg). Afbeelding
7. Ook is er een extra deel van de geluidswal geplaatst. Afbeelding
8. Geluidswal en bouwmateriaal. Afbeelding
9. Afbeelding
10. Viaduct gezien vanuit Bergen Op Zoom Afbeelding
11. Afbeelding
12. Afbeelding
13. Waar de oude parallelbaan lag, is het zand nu al gladgestreken en het oude asfalt verwijderd. Afbeelding
14. Viaduct ingezoomd: Afbeelding
15. Waar je de bovenkant van de graafmachine ziet, stond de vorige keer nog een huis, buiten de struiken is er niets meer dat aan het huis herinnert: alles is al weggeruimd. Afbeelding
16. Hier een smallere parallelbaan omdat deze (voorlopig) alleen nog maar naar privédomein leidt.Afbeelding
17. Afbeelding
18. Hier zicht richting het zuiden. Afbeelding
19. Opnieuw, nu vanaf een heuveltje genomen Afbeelding
20. einde van de huidige werkzaamheden, verder zijn alleen nog een paar bomen gerooid, maar dat was al langer het geval.(zie foto-reportage 1 juni en verder terug)Afbeelding
21. Parallelweg vanaf de andere kant gezien Afbeelding
22. Het viaduct gezien vanuit een paar huizen bij Klutsdorp: Afbeelding
23. Ingezoomd op het viaduct Afbeelding
24. Geluidswal gezien vanuit Klutsdorp Afbeelding
Binnenkort plaats ik nog 2 video's, eentje van 3 juni, die ik nu pas kon uploaden. Is wel handig om alles te vergelijken, in dat filmpje fiets ik dus over de oude weg, niet de parallelbaan die net nieuw is. In dat filmpje staat er ook veel wind, dus geluid niet te hard zetten. Ook nog een filmpje (2 korte filmpjes achter elkaar) van de file bij de aansluiting Tholen.
Op en aanmerkingen zijn welkom ;)
Laatst gewijzigd door keokiracer op di 27 sep 2011, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Palance » za 25 jun 2011, 13:52

Ik kan maar niet begrijpen waarom dat viaduct niet meteen werd aangelegd toen de A4 rondom Halsteren werd aangelegd. Beetje zonde om iets aan te leggen en meteen weer af te breken voor een viaduct.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 25 jun 2011, 14:07

De video's:
de video van 3 juni:
Link
de video van de file van gisteren: Deze is niet in Full-HD geüpload, omdat deze dan vertraagd werd afgespeeld, daarom in 'gewoon' HD (720p)
Link
(kwaliteit van de ze video neemt (hopelijk) nog toe naar 720p, nu alleen nog maar flutkwaliteit: er staat 360p als je de video begint, maar dat is gewoon 240p...)
Palance schreef:Ik kan maar niet begrijpen waarom dat viaduct niet meteen werd aangelegd toen de A4 rondom Halsteren werd aangelegd. Beetje zonde om iets aan te leggen en meteen weer af te breken voor een viaduct.
Dat snap ik idd ook niet, misschien was het omdat ze niet zeker wisten of dat de rest v/d A4 wel zou worden aangelegd, of zo lang zou duren dat we er nog lange tijd geen last van zouden hebben.

Overigens kan ik geen foto's maken thv de aansluiting Dinteloord, dat vind ik toch iets te ver fietsen (± 15 km heen en 15 km terug) voor alleen wat foto's. Dan is de 7 km die ik nu fiets wel goed (heen én terug)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Naturist » ma 27 jun 2011, 20:45

keokiracer schreef:Overigens kan ik geen foto's maken thv de aansluiting Dinteloord, dat vind ik toch iets te ver fietsen (± 15 km heen en 15 km terug) voor alleen wat foto's. Dan is de 7 km die ik nu fiets wel goed (heen én terug)
Bij deze kaap ik de andere kant van de aanleg. :mrgreen:

Ik was vandaag op mijn vrije dag in Breda, en dacht: "kom laat ik eens de beelden die keokiracer te ver fietsen vond, voor zijn neus wegkapen ;) "
De foto's in de spoiler gewoon op volgorde van aankomst over de A29, daar waar de weg zo abrubt ophoud.
Verder heb ik geprobeert om de foto's vanaf een zo hoog mogelijk punt te nemen, waarbij de uitvoer
der zo vriendelijk was, om mij volledige toegang op o.a. het hoogste talud te gunnen.
Waarvoor hartelijk dank.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » ma 27 jun 2011, 21:22

^^ Zozo, ik wist niet dat ze al zo ver waren :o
Hoe ver zijn ze al van de brug af? een meter of 100-200?
Mooie foto's :top:
Stond je nu op die ene foto op je Iveco? (zesde foto)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Naturist » ma 27 jun 2011, 21:58

^^ Dank je voor het compliment, ik heb bijzonder veel plezier gehad met het maken van de foto's en de filmpjes.
Het eerste filmpje is van beroerde kwaliteit, en was min of meer per ongeluk door mijn liefde opgenomen:
Link
In onze Iveco is voor onze kinderen een alkoof, en die heeft een dakluik. Op hun matras stond ik toen ik daar fotografeerde en dit filmpje maakte.
Link
Na het toestemming vragen van de uitvoerder, mocht ik op het talud, het volgende beeldmateriaal verzamelen.
Link
Waarvoor dank aan d'n uitvoerder, mijn echtgenote, en de weergoden voor zulk een prachtige setting. :top:
Laatst gewijzigd door Naturist op ma 27 jun 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » ma 27 jun 2011, 22:03

Naturist schreef: mijn echtgenoot,
Echtgenote :shutup:
Laat mijn vraag die hierboven stond dus ook maar zitten, ik heb het antwoord al: niet
Maar stond je nu op je auto?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76524
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Chris » ma 27 jun 2011, 22:06

Het is niet zo netjes om je Youtube-account "wegenforum" te noemen eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Naturist » ma 27 jun 2011, 22:11

^^ Dat las ik naderhand ook toen ik de account had aangemaakt, maar ik weet niet hoe het te veranderen, en de account wordt echt alleen maar gebruikt voor deze site.
Toen ik een accountnaam moest verzinnen dacht ik aan iets waardoor het makkelijk terug te vinden zou zijn.
Ik zal er nooit misbruik van maken. Zie het maar als een tribute aan dit fantastisch medium. :top:
Keokiracer schreef:"Maar stond je nu op je auto?
Zoals ik bij de video schreef: Met mijn voeten op onze kinderen hun bed, dat als alkoof boven de cabine hangt, en vervolgens door het dakluik heen kruipen, rechtop gaan staan en filmen/fotograferen. :)<>:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door peejay » wo 29 jun 2011, 22:33

[url=http://www.internetbode.nl/DorisEpaper/07%20De%20Bergen%20op%20Zoomse/epaper/2095875.htm]Bergen op Zoomse Bode[/url] (29-06-2011) schreef: Actiegroep wil werk A4 stilleggen
A4 West Funest vraagt voorlopige voorziening aan
Ria van Meir

BERGEN OP ZOOM - De stichting A4 West Funest heeft een voorlopige voorziening aangevraagd bij de Raad van State om de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van de A4 stil te leggen. De stichting meent dat een oost-Oost-variant voor het onbrekende stuk snelweg onvoldoende is onderzocht door het ministerie van Infrastructuur en Rijkswaterstaat. De actiegroep vraagt daarom om het tracébesluit voorlopig te schorsen, totdat de Raad van State zich in het najaar buigt over de 34 beroepen tegen de aanleg van de snelweg.

Volgens Toon van Drunen van de stichting A4 West Funest is een westelijk tracé van de verbinding tussen Dinteloord en Bergen op Zoom 74 miljoen euro duurder dan de oostelijke variant. “Een ‘kaal’ west-tracé was misschien goedkoper. Maar ondertussen zijn daar heel veel deelprojecten bijgekomen, zoals een fietsverbinding en een parallelweg bij Klutsdorp”, stelt Van Drunen. Hij vreest dat de kosten nog verder zullen oplopen, nu Rijkswaterstaat deze zomer begint met de voorbereidende werkzaamheden voor de bouw van het aquaduct. Vorige week besloot het Steenbergse college om een deel van de Westhavendijk langs de Steenbergsche Vliet vanaf augustus te onttrekken van de openbaarheid. De weg blijft drie jaar afgesloten voor verkeer. “De aquaduct is een omvangrijk project. Dat neemt wel een paar jaar in beslag”, legt Heleen Alders, woordvoerder van Rijkswaterstaat, uit. Daarnaast wordt er een bouwweg aangelegd, zodat het bouwverkeer niet door Steenbergen hoeft. De Raad van State doet volgende week uitspraak over de voorlopige voorziening, die A4 West Funest heeft aangevraagd.

Uitspraak
Later dit jaar spreekt de Raad van State zich ook uit over de 34 beroepszaken, die zijn ingediend tegen het tracébesluit. A4 West Funest meent dat de oost-Oost-variant, die ten oosten van Welberg loopt, onvoldoende is onderzocht.
Maar Rijkswaterstaat spreekt die bewering tegen. “We geloven dat we met de juiste redenen hebben gekozen voor een A4 over het westen van Steenbergen”, zegt Alders.
De Raad van State buigt zich de komende maanden over alle ingediende beroepen. Waarschijnlijk volgt de uitspraak in oktober. Als de rechter zich dan positief uitspreekt voor de A4, kan de daadwerkelijke aanleg van de snelweg beginnen.
Een volkomen kansloze actie. In het verleden is al diverse malen naar de verschillende varianten gekeken. De variant ten oosten van Welberg is al heel vroeg afgevallen, onder andere omdat deze te weinig verkeer aantrok van de huidige N259.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » wo 29 jun 2011, 22:46

Het zal wel weer traag procedure werk zijn hier. :booooos:

:ongeduldig:

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Groningen » wo 29 jun 2011, 22:55

In Nederland Procedureland denken dergelijke groepen, ook nadat al tijden eerder een besluit is genomen, op deze wijze nog kans te maken.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » wo 29 jun 2011, 22:55

^^ Hebben ze nog kans, of zijn we veilig voor dit soort acties?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Groningen » wo 29 jun 2011, 23:02

^^
peejay schreef:Een volkomen kansloze actie. In het verleden is al diverse malen naar de verschillende varianten gekeken. De variant ten oosten van Welberg is al heel vroeg afgevallen, onder andere omdat deze te weinig verkeer aantrok van de huidige N259.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » wo 29 jun 2011, 23:05

Helemaal overheen gelezen :facepalm: :oops:
Gelukkig hebben we daar geen last van ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Naturist » do 30 jun 2011, 0:56

^^ Hoho, dat is wel een verkeerde veronderstelling: Er kan vanalles uit die rechtzaak komen vallen, zoals het spreekwoordelijk lijk uit de kast ^^ :wijsvinger:
Maar ik denk dat dd rechter, in dit politieke klimaat ook wel 2x nadenkt voor hij het project stillegt. :denk:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Bartje
dorpsstraat
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 22 jan 2010, 23:28
Locatie: Zuiddorpe

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Bartje » do 30 jun 2011, 12:04

Die mensen komen te laat! Iedereen heeft zogenaamd het recht om zijn of haar zienswijze op tafel te leggen d.m.v. een bezwaarschrift. Maar het is nu toch al duidelijk dat al deze bezwaren bijna allemaal ontvankelijk worden verklaard. Mss dat aan voor aantal bezwaren een passende oplossing wordt gezocht.

De planning is nu vastgesteld voor dit ontbrekende stuk snelweg en ik ga er van uit dat de minister geen extra (onnodige) vertraging meer wil hebben.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Groningen » do 30 jun 2011, 12:21

^^ Je bedoelt niet-ontvankelijk denk ik? In de meeste gevallen bij de Raad van State 'falen de beroepsgronden' en worden de beroepen ongegrond verklaart.

Bartje
dorpsstraat
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 22 jan 2010, 23:28
Locatie: Zuiddorpe

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Bartje » do 30 jun 2011, 17:25

Sorry, ik bedoel idd niet-ontvankelijk! Sjonge, dat krijg je als je ook eens dure taal uitkraamt! :lol:

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door peejay » vr 01 jul 2011, 13:28

Volgende stap: de aanvraag van de watervergunning.
En natuurlijk kan ook hiertegen weer bezwaar worden aangetekend door eenieder... :geenlach:
[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/9033630/Aquaduct-A4-in-voorbereiding.ece]BN/De Stem[/url] (1-7-2011) schreef: Aquaduct A4 in voorbereiding

STEENBERGEN - Van de acht kunstwerken die worden aangelegd om de A4 rondom Steenbergen mogelijk te maken, is het aquaduct onder de Vliet ongetwijfeld het meest prestigieuze. Maar ook het meest bewerkelijke.
Logisch dat Rijkswatersstaat de voorbereidende werkzaamheden voor de doorgang onder het water zo snel mogelijk wil oppakken. Bij de meeste kunstwerken en uiteraard ook het aquaduct is het waterschap Brabantse Delta betrokken.


Bij de Zuiddijk nabij Dinteloord gaat de nieuwe A4 bijvoorbeeld met een viaduct over het water. Daar komen aspecten als veiligheid en bevaarbaarheid niet in het gedrang. Anders is dat bij de aanleg van een aquaduct, overigens het eerste in Noord-Brabant. "Om de A4 ondergronds te laten kruisen met het water, worden zogeheten kanteldijken aangelegd", aldus Peter van den Bosch van Brabantse Delta. Deze waterkerende constructie dient ervoor te zorgen dat bij calamiteiten zoals lekkages aan het aquaduct de polders niet onderlopen.

"Omdat we ook nautisch beheerder zijn van de Steenbergsche Vliet kijkt het waterschap ook naar de doorgang. Bij het aquaduct is het water weliswaar een stuk smaller, maar de vaargeul blijft even breed."

Op basis van die bevindingen verleent Brabantse Delta de watervergunning, voorheen heette dat 'ontheffing op keur'.

Vanaf volgende week ligt de watervergunning gedurende zes weken ter inzage. Tegen dit ontwerpbesluit kan tot en met 15 augustus beroep aangetekend worden, tot aan de Raad van State toe.

De stukken liggen ter inzage op het kantoor bij het waterschap in Breda, het gemeentehuis in Steenbergen en de bibliotheken van Steenbergen en Dinteloord.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » vr 01 jul 2011, 13:34

^^ Ik zie A4 West Funest zich al voorbereiden om zo de A4 tegen te houden... :geenlach:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » vr 01 jul 2011, 13:38

^^ Die groep heeft zeker de files op de A58 ten westen van Roosendaal niet door. Het staat daar veel te vaak vast. :evil:

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Groningen » vr 01 jul 2011, 14:43

^^ Dat interesseert hen niet: ook al zou het er de hele dag vaststaan, het gaat erom dat de weg niet in de achtertuin komt te liggen én natuurlijk dat de zeldzame gekrulde canvaskever geen strobreed in de weg wordt gelegd.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Naturist » vr 01 jul 2011, 19:58

Heren, heren, een beetje positiviteit kan in deze geen kwaad, eens de NIMBY's met een definitief "NEEN" naar huis worden gestuurd, is het potje geld om nog verder te procederen, op.
Die A4 komt af.(PUNT)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Rene » za 02 jul 2011, 11:14

^^
Zolang de strijd niet volledig gestreden is, staat er geen punt, maar een komma gevolgd door een vraagteken.

Afrit9
woonerf
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 03 jun 2011, 15:16

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Afrit9 » za 02 jul 2011, 11:47

Ik kan er maar niet bij dat na ettelijke ongegrond-verklaring men maar door blijft procederen, zelfs als de aanleg van een project al begonnen is. Ik vind eigenlijk dat doorprocederen verboden moet worden zodra het TB definitief gemaakt is. Hiermee sluit je de omwonenden niet uit uit de besluitvorming, maar dan kan het project in ieder geval niet meer in gevaar komen als men al begonnen is met de aanleg... Procederen alleen van te voren!

Ik ben ook weer benieuwd waarmee de Raad van State komt. Kans is groot dat de bezwaren weer ongegrond verklaard worden, want wees eerlijk: dit soort rechterlijke procedures (als TB al definitief is en aanleg reeds gestart) brengen eigenlijk alleen maar onnodige stress en verspilling van middelen.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » vr 15 jul 2011, 15:10

BN De Stem schreef:De heimachines zwijgen bij viaduct Dinteloordseweg
donderdag 14 juli 2011 | 23:26 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 14 juli 2011 | 23:27

DINTELOORD - De heimachines hebben hun werk gedaan.
De steunpilaren voor het viaduct over de de A4 bij de Dinteloordseweg zitten ver genoeg in de grond. Anders dan aan de Halsterse kant van de nieuwe snelweg, kan Rijkswaterstaat bij Dinteloord niet meteen verder met de aanleg, van wat Rijkswaterstaat het kunstwerk noemt, beginnen. Dat heeft alles te maken met de grondbelasting die bij Halsteren wel aanwezig was en in de Dinteloordse strakke polder nog moest worden aangelegd. Rijkswaterstaat stuurt regelmatig een vliegtuigje over het tracé en presenteert dan nieuwe luchtfoto's. Links de Noordlangeweg en Dinteloordseweg met de contouren van het viaduct. Daaromheen de op- en afritten van de bestaande A4 richting Rotterdam.
Afbeelding
Rechtsboven ligt Dinteloord.foto Rijkswaterstaat
Eigenlijk zou er ongeveer nu een foto-update komen van de werkzaamheden bij Halsteren, maar door problemen met mijn fiets kan ik daar op dit moment niet komen. Vandaag gaat de fiets naar de De Kock en dan hoop ik dat ik morgen weer kan fietsen. Helaas zijn niet alle onderdelen die nodig zijn aanwezig en heb ik pas woensdagmiddag/avond mijn fiets weer. De eerste update volgt donderdag, mits het droog is, anders vrijdag of later. ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door nederland24 » vr 15 jul 2011, 18:31

De contouren van de afslag Dinteloord zijn al goed te zien. :top:

Plaats reactie