Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse weg # 2
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse weg # 2
De hele dag potdicht van de mist hier en een file op een heel ongebruikelijke plek : Op de A28 voor knp Hoogeveen. De A28 zou dicht zitten na het knooppunt : Dat was goed te zien, omdat de lus naar Groningen muurvast stond, evenals de lus vanuit Emmen richting Groningen.
We hebben het zekere genomen en zijn via Emmen richting Gieten gereden.
We hebben het zekere genomen en zijn via Emmen richting Gieten gereden.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse weg
Twee berichten van geheel uiteenlopende aard...
hock:
[url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/5273316/__Man_schept_verkeersregelaar__.html?p=20,2]Telegraaf.nl[/url] (8-11-2009) schreef:Man schept en mishandelt verkeersregelaar
KAATSHEUVEL - Een 37-jarige man uit Goirle heeft zondagochtend een verkeersregelaar aangereden en vervolgens mishandeld. Dat gebeurde tijdens een atletiekevenement in Kaatsheuvel. De politie heeft de Brabander aangehouden. Door de aanrijding viel de verkeersregelaar op de motorkap van de auto. Vervolgens stapte de boze Goirlenaar uit en sloeg de regelaar. Over en weer vielen klappen, aldus de politie. De verdachte zei de politie dat de regelaar voor zijn auto is gesprongen en dat hij eerst een klap in zijn gezicht had gekregen.
Je zult er maar plotseling als één van de 15 overheen gereden zijn, dan slaap je vannacht toch niet goed...[url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/5275018/__Man_overreden_op_snelweg__.html?p=1,1]Telegraaf.nl[/url] (8-11-2009) schreef:Man overreden op snelweg
Boerakker - Verschillende automobilisten zijn zondagavond tegen half acht op de A7 bij Boerakker over een man gereden. Hij overleed ter plaatse. De man was volgens de politie tegen de vangrail gereden. Toen hij uit zijn auto stapte is hij door verschillende auto's aangereden. Zeker vijftien auto's hebben de man geraakt, zo verklaarde een woordvoerder van de politie. De getuigen werden opgevangen in het politiebureau van het nabijgelegen Leek. Eind augustus kwam zo'n tien kilometer vanaf de plek van het ongeluk, bij Marum, een vrouw om het leven die dezelfde snelweg was opgelopen. De A7 richting Groningen is voorlopig gesloten ter hoogte van de afslag Boerakker.

-
- 2x2 autosnelweg
Die van de verkeersregelaar hoorde ik al om 18.00 op Skynieuws voorbijkomen in de auto.
Bron VID.nlVID.nl schreef: Op de A28 Zwolle - Assen is zondagmiddag omstreeks 16:15 uur een ongeval gebeurd waarbij meerdere voertuigen betrokken zijn geraakt. Eén van de betrokkenen is na het ongeval doorgereden, maar 600 meter verderop vloog deze met de auto uit de bocht. Hierbij is de auto in brand gevlogen. Tussen het knooppunt Hoogeveen en de afrit Hoogeveen was geen verkeer mogelijk en werd de weg afgesloten. Tevens is de afrit Hoogeveen afgesloten geweest.
Om even na 18:00 uur kon de weg weer worden vrijgegeven. Of er gewonden zijn gevallen is niet bekend gemaakt.
Laatst gewijzigd: 8 november 2009, 18:09
Laatst gewijzigd door mhkamp op ma 19 jul 2010, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik ben net terug van een ritje Schiphol (moest iemand wegbrengen). Het zat op de heenweg van tijd tot tijd goed mistig, maar toen ik terugreed was er alelen bij Leiden nog wat mist, verder was het meer nevelig, rondom Schiphol was het helemaal helder.
Wat me wel opviel was het grote aantal voertuigen dat het mistachterlicht aanhad. totaal overbodig, want het zicht was nooit < 100m. Heel irritant. het is dan heel verleidelijk om achter zo'n voertuig te hangen en groot licht aan te zetten, maar zo aso ben ik nou ook weer niet.
Wat me wel opviel was het grote aantal voertuigen dat het mistachterlicht aanhad. totaal overbodig, want het zicht was nooit < 100m. Heel irritant. het is dan heel verleidelijk om achter zo'n voertuig te hangen en groot licht aan te zetten, maar zo aso ben ik nou ook weer niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Niet 15 auto's, 15 getuigen, in verschillende auto's... Blijft een drama en voor de hulpverlening (kennissen daar, woon in die hoek) een flashback naar een paar maand geleden toen een soortgelijk ongeval gebeurde op de A7 (suicidale vrouw toen)Rene schreef:Twee berichten van geheel uiteenlopende aard...Je zult er maar plotseling als één van de 15 overheen gereden zijn, dan slaap je vannacht toch niet goed...[url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/5275018/__Man_overreden_op_snelweg__.html?p=1,1]Telegraaf.nl[/url] (8-11-2009) schreef:Man overreden op snelweg
Boerakker - Verschillende automobilisten zijn zondagavond tegen half acht op de A7 bij Boerakker over een man gereden. Hij overleed ter plaatse. De man was volgens de politie tegen de vangrail gereden. Toen hij uit zijn auto stapte is hij door verschillende auto's aangereden. Zeker vijftien auto's hebben de man geraakt, zo verklaarde een woordvoerder van de politie. De getuigen werden opgevangen in het politiebureau van het nabijgelegen Leek. Eind augustus kwam zo'n tien kilometer vanaf de plek van het ongeluk, bij Marum, een vrouw om het leven die dezelfde snelweg was opgelopen. De A7 richting Groningen is voorlopig gesloten ter hoogte van de afslag Boerakker.hock:

-
- 2x4 autosnelweg
Nou doen we toch echt heel hard ons best om afzettingen goed zichtbaar te maken. En dan toch...
Het mooie van alles, de actiewagen deed het nog en kon zelfs worden dichtgeklapt. Deze foto is trouwens genomen nadat we de motor er weer op hadden gelegd. Die was er dus zelfs uitgeklapt.

Foto gestolen van webregio.nl
Het mooie van alles, de actiewagen deed het nog en kon zelfs worden dichtgeklapt. Deze foto is trouwens genomen nadat we de motor er weer op hadden gelegd. Die was er dus zelfs uitgeklapt.

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- 2x5 autosnelweg
Dat viel mij gisteravond ook op. Je hebt steeds het idee dat iemand vol op zijn rem gaat staan. Je vraagt je af wat er in de koppies van die mensen omgaat: er is mist, dus mislicht aan ongeacht het zicht?Palance schreef:Wat me wel opviel was het grote aantal voertuigen dat het mistachterlicht aanhad. totaal overbodig, want het zicht was nooit < 100m. Heel irritant.
-
- autoweg
SlaaprijdersAttietattie schreef:Nou doen we toch echt heel hard ons best om afzettingen goed zichtbaar te maken. En dan toch...
http://img.photobucket.com/albums/v479/ ... ster-2.jpg

Een stilstaande auto missen is 1.. Zo'n grote pijl... Direct rbw innemen en 3 dagen op cursus (EMA) sturen..
-
- 4x3 autosnelweg
Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse weg #
Een vrachtwagen is tegen een viaduct gebotst op knooppunt Empel. Gevolg is een flinke file in de richting Eindhoven

BronVID, woensdag 11 november 2009 schreef:Op de A2 Utrecht - 's-Hertogenbosch is ter hoogte van het knooppunt Empel de hoofdrijbaan afgesloten. Er is daar een vrachtwagen tegen een viaduct aangereden, het verkeer kan gebruik maken van de rechter parallelrijbaan. Volgens Rijkswaterstaat gaan het opruimen en het repareren van het viaduct zeker nog tot 16:30 uur duren.
Tussen Kerkdriel en Rosmalen staat een file van 6 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg
En op de A6 is vanochtend een vrachtwagen met auto's in brand gevlogen.
MSN/Novum (12-11-2009) schreef: Politieauto over de kop na noodoproep
(Novum) - Twee agenten zijn donderdagochtend in Emmeloord lichtgewond geraakt toen ze op weg naar een noodoproep met hun auto over de kop vlogen. De politieauto vloog uit de bocht bij een oprit naar de A6. De agenten van 37 en 39 jaar konden op eigen kracht uit het zwaar beschadigde voertuig komen.
De agenten waren op weg naar een in brand gevlogen vrachtwagen op de A6. De een liep schaafwonden op en de ander werd geraakt door glassplinters. Collega's moesten het verzoek om assistentie te verlenen overnemen. De twee agenten gaan naar verwachting vrijdag weer aan de slag, meldt een woordvoerder.
Voor de brand maakte dat niet meer uit. De chauffeur had de truck met oplegger al aan de kant gezet vanwege een klapband toen hij de brand ontdekte. De vrachtwagen en de vier auto's die de trucker vervoerde, brandden volledig af. De brand zorgde voor files tijdens de ochtendspits.
-
- 2x4 autosnelweg
Net ook files op de Basisweg waar voorbereidende maatregelen worden getroffen voor kabels en leidingen, die weer voorbereidend zijn voor de A5. Daar was een persleiding geraakt waardoor er een halve meter water op de weg stond. Het stinkt er... 

-
- 2x3 autosnelweg
VID.nl schreef: N14 Leidschendam - Den Haag
tussen de aansluiting met de A4 (afr. Leidschendam) en de N440 naar Wassenaar
wegafsluiting in verband met slecht functionerende verkeerslichten
•omleiding ingesteld

-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x3 autosnelweg
Hier heb ik kennelijk overheen gelezen...
VID.nl schreef: Chaotische taferelen na verkeerslicht-problemen N14
14 november 2009, 13:35
De N14 vanaf de A4 tot aan Mariahoeve is vrijwel de gehele zaterdag afgesloten geweest tussen de A4 bij Leidschendam en Mariahoeve als gevolg van technische problemen. De verkeerslichten van het Sijtwendetracé bleven continue op rood staan, met als gevolg dat automobilisten allerlei capriolen uithaalden. Zo werd er door het rode licht gereden, maar ook reden automobilisten achteruit de tunnel uit. Daarop is besloten de N14 in de richting van den Haag tussen Leidschendam en Mariahoeve af te sluiten.
De oorzaak van de storing was een kabelbreuk, die tijdens de werkzaamheden van de afgelopen nacht kan zijn ontstaan. Toen na het middaguur was vastgesteld dat een kabelstoring de vermoedelijke oorzaak was, zijn monteurs met behulp van een graafmachine aan het werk gegaan om de kabelbreuk op te sporen en te repareren. Dat lukte zaterdagavond zodat de N14 om 21.00 uur weer kon worden vrijgegeven.
In de nachten van zaterdag op zondag en zondag op maandag zijn opnieuw werkzaamheden gepland op hetzelfde wegvak maar dan in de richting van Leidschendam.
-
- Moderator
Aha, op die manier. En die graafwerkzaamheden zullen dan wél betrekking hebben gehad op het nieuwe portaal 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x3 autosnelweg
Je hebt twee soorten zondagsrijders: die, die het lekker rustig aan doen en op weg zijn naar familie of de meubelboulevard en die, die denken dat het zondag niet zo druk is op de weg en denken zich even te kunnen uitleven.
Die laatste categorie kwam ik gisteren tegen op de A1 t.h.v. Bathmen, waar ik mij bevond op weg naar Enschede en het museum "Twentse Welle". (Daar is een tentoonstelling over een verdwenen republiek, de DDR: een bezoek waard).
Goed, ik rij met een gangetje van 130 km/h op de cruise control op de linker rijstrook om enkele auto's in te halen. Achter me kwam een voertuig met hoge snelheid op me af, knipperend met groot licht. Ik blijf links rijden, de achterligger op misschien een meter van mijn achterbumper. Ik zie geen blauw en blijf dus links, nog een laatste voertuig inhalen. Ik sta op het punt naar rechts te gaan, gaf al richting aan, maar de bestuurder van het voertuig achter mij ging het niet snel genoeg. Hij schiet naar rechts, haalt mij rechts in (met opgestoken middelvinger) en gaat vlak voor mij terug gaat naar links. Ik werd gesneden en moest in de ankers.
De bestuurder geeft gas, inmiddels ook op de rechter rijstrook, en nadert een vrachtwagen. Ik denk dat de bestuurder zal afremmen. Inhalen ging niet want links reed een bestelautootje. Hij ging daarop tot mijn grote verbazing naar rechts en haalde de vrachtwagen met onverminderde snelheid in over de vluchtstrook. Je zult daar maar net staan met pech...
Een zeer geschikt kandidaat voor het programma "Wegmisbruikers", zullen we maar zeggen. Een echte.
Die laatste categorie kwam ik gisteren tegen op de A1 t.h.v. Bathmen, waar ik mij bevond op weg naar Enschede en het museum "Twentse Welle". (Daar is een tentoonstelling over een verdwenen republiek, de DDR: een bezoek waard).
Goed, ik rij met een gangetje van 130 km/h op de cruise control op de linker rijstrook om enkele auto's in te halen. Achter me kwam een voertuig met hoge snelheid op me af, knipperend met groot licht. Ik blijf links rijden, de achterligger op misschien een meter van mijn achterbumper. Ik zie geen blauw en blijf dus links, nog een laatste voertuig inhalen. Ik sta op het punt naar rechts te gaan, gaf al richting aan, maar de bestuurder van het voertuig achter mij ging het niet snel genoeg. Hij schiet naar rechts, haalt mij rechts in (met opgestoken middelvinger) en gaat vlak voor mij terug gaat naar links. Ik werd gesneden en moest in de ankers.
De bestuurder geeft gas, inmiddels ook op de rechter rijstrook, en nadert een vrachtwagen. Ik denk dat de bestuurder zal afremmen. Inhalen ging niet want links reed een bestelautootje. Hij ging daarop tot mijn grote verbazing naar rechts en haalde de vrachtwagen met onverminderde snelheid in over de vluchtstrook. Je zult daar maar net staan met pech...

Een zeer geschikt kandidaat voor het programma "Wegmisbruikers", zullen we maar zeggen. Een echte.

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- stadsweg
Dat doet me een beetje denken aan dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=vxcpr4tGB9s
-
- 2x4 autosnelweg

-
- stadsweg
Nu wel als het goed is, ik zat er zelf ook al mee te klooien, maar nu moet het goed zijn
.

-
- autoweg
Weliswaar rijdt de beste man in het filmpje als een idioot, maar zo en passant heb je ook wel een mooi voorbeeld van linksplakkende slakken. Rechts hele stukken leeg, maar toch stug links blijven rijden.
-
- autoweg
Heeft niets met linksplakkende slakken te maken, maar wel met linksplakkende aso's. Ik heb er een hekel aan om links kort op elkaar te rijden, en ga daarom in zo'n treintje vaak naar rechts om met exact dezelfde snelheid als het verkeer links te blijven rijden. Sommige automobilisten snappen het en laten het gaatje in stand, anderen willen "profiteren" en proberen het gaatje dicht te rijden (in zo'n geval ga ik direct weer naar links).
-
- 2x3 autosnelweg
Het zal toch niet zo zijn dat verkeer massaal links is gaan rijden, vanwege deze gevaarlijke idioot?
Het is trouwens gefilmd op de A28 richting Zwolle bij VZP Bornheim. Of Youtube gebruikt wordt voor opsporing weet ik niet, maar de verantwoordelijke had al zijn rijbewijs kunnen inleveren.
Het is trouwens gefilmd op de A28 richting Zwolle bij VZP Bornheim. Of Youtube gebruikt wordt voor opsporing weet ik niet, maar de verantwoordelijke had al zijn rijbewijs kunnen inleveren.
-
- 2x3 autosnelweg
Nee.Wesso schreef:(...) Of Youtube gebruikt wordt voor opsporing weet ik niet, (...)

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- stadsweg
Het ergste van dit filmpje vind ik toch wel het inhalen over de vluchtstrook met snelheden ver boven de maximum snelheid. De bestuurder heeft, zeker bij zijn eerste vluchtstrookactie, totaal geen zicht op wat zich op de vluchtstrook afspeelt, terwijl hij vlak voor deze actie 230 km/uur op de teller rijdt. Dit gedrag kan catastrofale gevolgen hebben. Zulke bestuurders mogen wat mij betreft direct hun rijbewijs inleveren, om vervolgens de nodig filmpjes te zien te krijgen over zware crashes van overmoedige bestuurders. Er staan er genoeg op youtube...
-
- expressweg
Mompelt bij het zien van deze beelden iets over 'testikels', 'hakblok', 'teveel testosteron'
Maar serieus, ik mag toch aannemen dan dit soort 'gekken' wel opgespoord worden na het zien van deze beelden?
Ik weet dat ik wel eens mijn bedenkingen heb bij de maximumsnelheden in Nederland, en ook in Duitsland wel eens lekker het pedaal intrap, maar dit is natuurlijk gewoon potentiele doodslag!!!

Maar serieus, ik mag toch aannemen dan dit soort 'gekken' wel opgespoord worden na het zien van deze beelden?
Ik weet dat ik wel eens mijn bedenkingen heb bij de maximumsnelheden in Nederland, en ook in Duitsland wel eens lekker het pedaal intrap, maar dit is natuurlijk gewoon potentiele doodslag!!!
-
- autoweg
WTF...
Ik hou zelf van doorrijden (al zorg ik er wel voor dat ik binnen de wet mulder grenzen blijf), zeker op de snelweg op rustige tijdstippen. Maar dit rijgedrag (over vluchtstrook inhalen) kan echt niet! Tuurlijk ben ik zelf ook geen heilig boontje (naast snelheid heb ik ook wel eens een linksplakker rechts ingehaald), maar vluchtstrook rijden/kleven en dat soort zaken zul je mij nooit op betrappen...
Ik hou zelf van doorrijden (al zorg ik er wel voor dat ik binnen de wet mulder grenzen blijf), zeker op de snelweg op rustige tijdstippen. Maar dit rijgedrag (over vluchtstrook inhalen) kan echt niet! Tuurlijk ben ik zelf ook geen heilig boontje (naast snelheid heb ik ook wel eens een linksplakker rechts ingehaald), maar vluchtstrook rijden/kleven en dat soort zaken zul je mij nooit op betrappen...
-
- 2x2 autosnelweg
Dit is niet normaal meer. Rijbewijs afpakken en nooit meer terugrene154 schreef:Dat doet me een beetje denken aan dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=vxcpr4tGB9s

WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Ach, het is herfst en het is glad. Grote kans dat hij zich de volgende keer om een boom heenvouwt. En als er nog gerechtigheid in de wereld is gebeurt dat hopelijk zonder andere weggebruikers in zijn slippartij mee te nemen. Zo ruimen ze zich ook vanzelf op.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
3 rijstroken afgesloten in verband met een ongeval op de A10. Zal een flink klappie zijn geweest dan gok ik?