Niet nodig. Die discussie is al vaker gevoerd en met een toon als dat k*t en p*kke heb ik weinig trek om überhaupt verder te lezen.Rene schreef:Zo, laat de kritiek en bijval maar losbarsten.
Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse weg # 2
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse weg #
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg

Ik had ooit een discussie met mijn pa (ook zo'n geweldige rijder

60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x2 autosnelweg
Gelukkig is niet íedere automobilist zo ongeduldig, dus zo'n generalisatie (hoe verleidelijk ook, want ik weet heus wel hoe frustrerend sommige acties van medeweggebruikers kunnen zijn) is niet nodig. Dat een ander van de brug springt is toch nog geen reden om het zelf ook te doen?mhkamp schreef:Nee, en als het rijd zetten die k*t automobilsten het zaakje dicht, zodat ik met mijn bus / vrachtwagen er ook niet op komt. Dus hoezo, begrip??
-
- autoweg

Je moet met een langer/groter/zwaarder voertuig je erop instellen dat je in veel situaties langer moet wachten dan dat je met een personenauto doet. Dat wordt je bij een BE-rijbewijs al geleerd als je met een aanhangercombinatie van 13 meter rijdt bijvoorbeeld en wordt alleen maar erger als je met een vrachtwagen rijdt.
Bij mij komt een vrachtwagen er in dit soort Zwolle-situaties altijd tussen als hij het op de nette manier doet (en dus niet zoals op de foto).
-
- 2x4 autosnelweg
Buschauffeurs van lijndiensten staan behoorlijk onder tijdsdruk. Passagiers in de bus moeten vaak overstappen op een andere verbinding. Daarnaast wordt je als buschauffeur niet vrolijk van al het gemekker van reizigers als je te laat bent. Dat soort stress zal best wel eens hun rijgedrag beinvloeden (afhankelijk van het karakter van de chauffeur).jeroent schreef:en bovendien zijn er onder de Heren Chauffeurs ook meer dan genoeg exemplaren die het allemaal geen moer kan schelen (zoals die buschauffeur dus ook)als ze maar op tijd zijn.
-
- 4x5 autosnelweg
Interesseert me niets. Gewone weggebruikers die niet platgeknuffeld worden door de doelgroepverheerlijkende overheid willen ook graag op tijd zijn en krijgen ook te maken met negatieve opmerkingen als ze te laat op hun bestemming zijn.Willem schreef:Buschauffeurs van lijndiensten staan behoorlijk onder tijdsdruk. Passagiers in de bus moeten vaak overstappen op een andere verbinding. Daarnaast wordt je als buschauffeur niet vrolijk van al het gemekker van reizigers als je te laat bent. Dat soort stress zal best wel eens hun rijgedrag beinvloeden (afhankelijk van het karakter van de chauffeur).
Kijk, ik snap wel dat buschauffeurs óók op willen schieten, maar tegenwoordig wordt te gemakkelijk vergeten dat degenen die altijd maar de prijs moeten betalen voor het onzinnige doelgroepenbeleid het zo onderhand ook wel een keertje helemaal zat zijn met dat asociale gelegaliseerde voorkruipen.
Prima, vooral niet doen. Je bent niet verplicht om op geuite gevoelens te reageren.Palance schreef:Niet nodig. Die discussie is al vaker gevoerd en met een toon als dat k*t en p*kke heb ik weinig trek om überhaupt verder te lezen.Rene schreef:Zo, laat de kritiek en bijval maar losbarsten.
Maar zeg nu eens eerlijk; valt het zwaar om te lezen hoe de gewone dagelijks forensende automobilist werkelijk over de gevolgen van het doelgroepenbeleid denkt, en dat het doelgroepenbeleid daarmee ook in hoge mate bijdraagt aan een verdere verruwing van het verkeersgedrag ?
(En nee, dat is geen borrelpraat of flauwekul.)
-
- 2x2 autosnelweg
Kijk, en daar gaan we. Al jou het niets interesseert, zal het mij niet interesseren om de boel dicht te zetten...Rene schreef:Interesseert me niets.

WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Kijk, dat bedoel ik.
De werkstress is voor mij simpelweg geen goede reden om een weg helemaal te gaan blokkeren, dat probeerde ik aan te geven.
Chris' frustratie (en de mijne ook in zo'n situatie) is simpelweg dat dit soort overtredingen wordt goedgepraat met een 'argument' als werkstress. Onzin natuurlijk, alsof de gewone weggebruiker geen stress ondervindt van al dat oponthoud en het voorkruipen van bepaalde voertuigen.
De werkstress is voor mij simpelweg geen goede reden om een weg helemaal te gaan blokkeren, dat probeerde ik aan te geven.
Chris' frustratie (en de mijne ook in zo'n situatie) is simpelweg dat dit soort overtredingen wordt goedgepraat met een 'argument' als werkstress. Onzin natuurlijk, alsof de gewone weggebruiker geen stress ondervindt van al dat oponthoud en het voorkruipen van bepaalde voertuigen.
-
- 2x2 autosnelweg

Beetje begrip voor elkaar, en komen we een heel eind, of niet?
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Er zijn dingen in Zwitserland minder goed geregeld dan in Nederland, maar als ik de discussie zo lees, dan staat 1 ding wel als een paal boven water. De Zwitser is een heer in het verkeer. Hij (of in veel gevallen een zij) neemt geen werkstress mee de auto in, maar stopt gewoon als er mensen aan komen lopen bij een zebrapad en geeft ruimte aan vrachtwagens of bussen wanneer deze in moeilijkheden verkeert. Andersom is het ook zo dat automobilisten de ruimte krijgen van bus- en vrachtwagenchauffeurs wanneer het verkeer dat noodzakelijk maakt. 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x5 autosnelweg
Weer een ongeval op de A59. Het is inderdaad de file op de N261 die terugslaat op de snelweg.
VID schreef:Op vrijwel dezelfde plek als afgelopen donderdag is zondagochtend een ongeval gebeurd op de A59 voor Waalwijk. Het ongeval gebeurde op de rijbaan richting 's-Hertogenbosch. Hoewel de brandweer assistentie moest verlenen was er geen sprake van beknelling. De afhandeling van het ongeval was binnen een uur gebeurd.
Vermoedelijk gaat het opnieuw om een ongeval voor de drukke afrit naar Waalwijk en De Efteling in Kaatsheuvel. Bij grote drukte slaat de wachtende rij auto's terug op de snelweg, waardoor soms gevaarlijke situaties ontstaan.
Afgelopen donderdag kwamen bij een ongeval 4 mensen om het leven toen het voertuig waarin ze zaten werd geramd door een vrachtwagen.
-
- 4x5 autosnelweg
Het ongeval van eergisteren was veroorzaakt doordat de aanhanger van een vrachtwagen losraakte.
Niet omdat de koppeling losraakte, maar omdat de haak waarmee de koppelhaak aan de trekker vastzit losraakte.
De DHL-vrachtwagen kon nog net op tijd remmen, de rest is geschiedenis.

Hier keert je maag van om, zeker als je zelf kinderen hebt...

De afgebroken koppelconstructie:

De afstand tussen de combinatie met afgebroken koppeling en het ongeval:

Het is erg gemakkelijk om nu de suggestie te wekken dat de gebruikelijke weekend-afritfile van beide ongevallen de oorzaak was.
Het ongeval met de dansschoolkinderen was echt een zeer noodlottige samenloop van omstandigheden.
Heel veel sterkte aan alle nabestaanden, de vrachtwagenchauffeur die ongetwijfeld de rest van zijn leven met een trauma rondloopt, en de hulpverleners die niets meer konden doen voor de kinderen...
Niet omdat de koppeling losraakte, maar omdat de haak waarmee de koppelhaak aan de trekker vastzit losraakte.
De DHL-vrachtwagen kon nog net op tijd remmen, de rest is geschiedenis.

Hier keert je maag van om, zeker als je zelf kinderen hebt...

De afgebroken koppelconstructie:

De afstand tussen de combinatie met afgebroken koppeling en het ongeval:

Het is erg gemakkelijk om nu de suggestie te wekken dat de gebruikelijke weekend-afritfile van beide ongevallen de oorzaak was.

Het ongeval met de dansschoolkinderen was echt een zeer noodlottige samenloop van omstandigheden.

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden, de vrachtwagenchauffeur die ongetwijfeld de rest van zijn leven met een trauma rondloopt, en de hulpverleners die niets meer konden doen voor de kinderen...
-
- Moderator
[url=http://www.nu.nl/binnenland/2348030/vrachtwagenchauffeur-remde-laat.html]www.nu.nl[/url] (4-10-2010) schreef: 'Vrachtwagenchauffeur remde te laat'
AMSTERDAM - De vrachtwagenchauffeur die vorige week vrijdag betrokken was bij het auto-ongeval op de A59 bij Waalwijk waarbij een vrouw en drie kinderen zijn overleden heeft waarschijnlijk te laat geremd. Dit vertelt de werkgever van de vrachtwagenchauffeur tegenover het AD. "Het heeft er schijn van dat hij te laat is geweest met remmen, een andere verklaring lijkt er niet te zijn. Hij is er dan ook helemaal kapot van", aldus de Arjan van Geffen namens het vervoersbedrijf. "Het besef is er nog niet helemaal. Hoe moet dat ook, als je bedenkt wie er in die auto heeft gezeten. In een tel is alles ineens kapot. De levens van de nabestaanden en die van hem staan volledig op hun kop", aldus Van Geffen. Bij het ongeval raakte een vierde, 10-jarig kind zwaargewond. Alle kinderen waren afkomstig van de dansopleiding Lucia Marthas in Amsterdam en op weg naar de Efteling voor opnames van een nieuw televisieprogramma. De politie is het ongeval nog nader aan het onderzoeken. De 29-jarige chauffeur werd vrijdagnacht vrijgelaten na verhoor en lichamelijk onderzoek, waaruit is gebleken dat hij niet onder invloed was. Zijn werkgever benadrukt zijn uitstekende staat van dienst. Maandag worden er door de politie meer getuigen gehoord.
[url=http://www.nu.nl/binnenland/2348006/jongeren-stoppen-dronken-buschauffeur.html]www.nu.nl[/url] (4-10-2010) schreef: Jongeren stoppen dronken buschauffeur
AMSTERDAM - Een 56-jarige buschauffeur die zondagochtend dronken achter het stuur zat is ontslagen. Hij bracht zo'n 25 jongeren van een uitgaansgelegenheid in Harderwijk naar huis, maar bleek te diep in het glaasje te hebben gekeken. De man reed op de N302 een paaltje in de berm omver, waarop de jongeren de man verzochten te stoppen met rijden. Toen hij dit weigerde namen ze het heft in eigen handen en haalden de sleutel uit het slot, waarop ze de bus naar de kant van de weg manouvreerden. De groep belde vervolgens de politie. De jongeren zeiden tegen de agenten dat de chauffeur uit Groningen dronken was, maar deze ontkende in alle toonaarden. Uit de blaastest bleek echter dat hij drie keer zoveel had gedronken als toegestaan. De politie nam zijn rijbewijs in en zijn werkgever stuurde hem de laan uit, meldt Omroep Gelderland. De eigenaar van het busbedrijf heeft de jongeren vervolgens naar huis gebracht.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- autoweg
Dat vind ik wel knap gedaan van ze dan, eerst sleutel uit het slot halen en dan de bus naar de kant van de weg rijden en stilzetten. Als dat kan, waar dient die hele sleutel dan voor? 

-
- 2x4 autosnelweg
De sleutel dient ervoor om de motor aan te zetten. Als een bus rolt heb ik geen motor nodig om hem de berm in te krijgen.
Wel zou ik de sleutel er nog even in laten zitten (stuurslot)...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- autoweg
En rem- en stuurbekrachtiging dan? (Of gaat een bus vol in de remmen als de motor uitgezet wordt?)Attietattie schreef:De sleutel dient ervoor om de motor aan te zetten. Als een bus rolt heb ik geen motor nodig om hem de berm in te krijgen.
En volgens mij werkt een stuurslot vaak ook als je de sleutel helemaal in stand 0 zet maar hem er niet uit haalt. Er staat trouwens in het artikel dat ze de sleutel eruit hebben gehaald (maarja in kranten staat wel meer onzin).
-
- 2x4 autosnelweg
Ik denk dat deze passage alles dekt en verdere discussie hieromtrent overbodig maakt.chriskrusz schreef:maarja in kranten staat wel meer onzin

-
- 4x5 autosnelweg
Vaak zijn het dronken jongeren die buschauffeurs treiteren. Nu hebben ze zijn (en belangrijker: ook van anderen) leven gered. Ik vind het een mooie daad.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Hoe dwaas/dom/achterlijk/gestoord*) ben je dan...[url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/7842816/__Grap_leidt_tot_frontale_botsing__.html?p=14,1]Telegraaf.nl[/url] (5-10-2005) schreef:Grap leidt tot frontale botsing
GRONINGEN - Twee bevriende automobilisten zijn maandagavond als gevolg van een uit de hand gelopen grap vol op elkaar ingereden op een rotonde in Groningen. Dat meldde de politie Groningen dinsdag. De twee vrienden reden beiden op een rotonde af. De voorste automobilist, een 19-jarige man uit Zuidhorn, nam de rotonde rechtsom. Zijn vriend die achter hem reed, een 18-jarige man uit Groningen, nam bij wijze van grap de rotonde tegen het verkeer in. Halverwege de rotonde botsten ze vervolgens frontaal op elkaar. De automobilisten raakten niet gewond, maar hun auto's raakten wel zwaar beschadigd. Volgens de politie probeerde het duo in eerste instantie de ware toedracht van het ongeval te verdoezelen. Toen de agenten argwaan kregen, kwam de aap uit de mouw.

*) Kies zelf wat je het meest van toepassing vindt.
-
- autoweg
"We moeten de volgende rotonde driekwart rond nemen."
- "Goed, zullen we dan eens een grap uithalen?"
"Wat bedoel je?"
- "Jij neemt 'm rechtsom, en ik neem 'm linksom!"
"Klinkt goed! Driekwart he?"
- "Ja komt goed!"

- "Goed, zullen we dan eens een grap uithalen?"
"Wat bedoel je?"
- "Jij neemt 'm rechtsom, en ik neem 'm linksom!"
"Klinkt goed! Driekwart he?"
- "Ja komt goed!"

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill
-
- 2x5 autosnelweg
Ik vond het wel vermakelijk om te lezen. De sukkels. :P
-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
Als de eerste auto rechtsom ging en de tweede tegen het verkeer in, dan kunnen ze elkaar toch nooit geraakt hebben?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 4x5 autosnelweg
Tenzij de linksomrijdende bestuurder al op de rotonde besloot om meteen de juiste rijbaan te kiezen (en niet pas ná de rotonde).
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg

-
- 2x5 autosnelweg
En Attietattie gaat door voor de koelkast 

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- Secretaris
Ehhh? Ik snap 'm niet hoor. Rechtsom is met het verkeer mee, tegen de klok in. Tegen het verkeer in is linksom, met de klok mee. 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x4 autosnelweg
Nee hoor. Bekijk een rotonde maar eens van boven. Je moet rechtsaf de rotonde oprijden om hem linksom te volgen.
Tenminste, ik houd mijn stuur altijd enigzins naar links als ik het verkeer volg op de rotonde.
Tenminste, ik houd mijn stuur altijd enigzins naar links als ik het verkeer volg op de rotonde.
-
- expressweg
Kloksgewijs is rechtsom, omdat je het middelpunt aan de rechter kant hebt.Kaaiman schreef:Ehhh? Ik snap 'm niet hoor. Rechtsom is met het verkeer mee, tegen de klok in. Tegen het verkeer in is linksom, met de klok mee.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- Secretaris
Ik heb het idee dat we langs elkaar heen praten.
Bedoelen jullie linksom = rotonde driekwart? Dat vind ik linksaf op de rotonde, niet linksom... Anders snap ik 'm nog steeds niet hoor...
Bedoelen jullie linksom = rotonde driekwart? Dat vind ik linksaf op de rotonde, niet linksom... Anders snap ik 'm nog steeds niet hoor...

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet