Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.
mavas schreef:Op de N59 was er ook nog een ernstig ongeval thv Oude Tonge. Iemand kwam op de verkeerde weghelft terecht en botste frontaal op de tegenligger. Er ligt daar zeker een doorgetrokken veilige middenstreep?
Als er iemand niet oplet, dronken is of onwel wordt, houdt een middenstreep niks tegen.
mhkamp schreef:
nu.nl schreef:In januari kwam bij dezelfde brug een 29-jarige vrouw uit Zoetermeer om het leven nadat ze 's nachts met haar auto door de slagbomen was gereden en te water was geraakt. Afhankelijk van de oorzaak van het ongeluk, bekijkt de gemeente Rotterdam of er maatregelen nodig zijn om herhaling te voorkomen.
Als er twee kalveren verdronken zijn dempt men de put. Of toch maar niet....
Ik zou niet weten welke maatregelen. De signalisatie is daar duidelijk genoeg, waarschuwingslichten van te voren en rode lichten ter plekke. Het probleem ligt dus echt bij de onoplettende automobilist. Of misschien wel een suïcidale automobilist.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Het grootste probleem zijn mensen die rechts in de berm raken, vervolgens naar links knallen en frontaal op een tegenligger of een boom aan de linkerzijde knallen. Daar doet een doorgetrokken middenstreep helemaal niks aan. Kijk maar eens op één van de vele 112 sites hoe dat gaat.
Om dat te voorkomen heb je in plaats van een middenstreep een barrier of een middenberm nodig. Er zijn enkele wegen die dat hebben (zoals de rondweg van Denekamp), maar dan kan spoedeisend verkeer (brandweer, ambulance) er niet meer langs en in voorkomende gevallen is dat wel een probleem.
Ik reed vandaag uit de richting Erasmus MC (niet geweest, alleen richtingbepaling) richting Erasmusbrug.
En dan zie ik daar borden staan met: 'Wassende weg' (zwart op geel) met een regel eronder die ik niet verder heb kunnen ontcijferen dan: meer info......
Weet iemand wat hier de bedoeling van is?
Staan ze er nog steeds? Volgens mij staan die dingen er al 3 jaar, en toen had ik al het idee dat het tijdelijke borden waren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
A 50 op de veluwezoom is toch tussen Hoenderloo en Schaarsbergen, of niet?
Toen ik daar voor het laatst langsreed (das twas op 26 september j.l.) stonden bij de "Woeste Hoeve" en bij Terlet nog gewoon wildwissels...
Heb ik iets gemist???
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen« Dietrich Bonhoeffer
Ach Harm Edens heeft tijdelijk geen inkomsten en gaat dit maar doen. De toegevoegde waarde van dit filmpje ontgaat me volledig. Ik ben een groot voorstander van ecoducten en dat je rekening moet houden met de dieren en de natuur, maar dit slaat werkelijk nergens op. Als ze nu eens een promotie filmpje gingen maken over ecoducten kan ik dat nog voorstellen, maar dit.
Hm, ik snap het filmpje niet. Er wordt iets gezegd dat het voor herten lastig is om over te steken (wat dus niet zo is, gezien de nambijheid van wildwissels), en vervolgens zie ik iets over natuur in beeld verschijnen.
Vandaag tijdens de avondspits stond iets driekwart van de ring rond Rotterdam vast en ook op het OWN liep het niet echt lekker. Tijdens de spits kom ik daar niet zo vaak, maar had toch het idee dat de avondspits vandaag flink drukker dan normaal was.
Het stond ook rond Amsterdam lekker vast. Heb op de A9 vanaf Holendrecht file gereden tot knooppunt Badhoevedorp. Net voor afrit Oudekerk a/d Amstel stond een pechgeval op de rechterrijstrook precies waar er nu door werkzaamheden geen vluchtstrook beschikbaar was, dus dat zorgde ook nog eens voor de nodige vertraging. Gelukkig werd de wagen al snel geborgen door een bergingsbedrijf, dus kon de strook vrij snel weer open.
Ik reed om ca 18:30 bij de RAI de A10 op in de verwachting dat ik snel thuis zou zijn. Het was echter flinke prut. Stapvoets was het snelste wat ik gereden heb tot aan KP Badhoevedorp. Zelden zo lang over dit stuk gedaan. Overigens was er bij Sloten ook nog een ongelukje geweest. Er was nog geen politie of berger bij en de weg (linkerrijstrook) was nog niet afgekruisd, dus het zal wel net gebeurd zijn toen ik er kwam en eerder een gevolg zijn van de file dan de veroorzaker.
Ook bij Badhoevedorp was (richting Amstelveen) een ongeluk gebeurd. Het verkeer stond vast vanaf Raasdorp.
Ook andere kant op was het pet. A2 stond al helemaal vast, dus maar de A1, maar vanaf de S113 (Diemen) naar de A1 (waarbij je niet eens hoeft in te voegen), heb ik 15 minuten gedaan. Vreemd genoeg begon het weer door te rijden net na de "tunnel" onder het emplacement Watergraafsmeer... A1 zelf was het volgens de borden 40 min. tot knooppunt Eemnes, en bij Bussum ging het inderdaad stil staan, dus heb de snelweg voor de rest van de dag maar opgegeven, en binnendoor via Bussum/Hilversum/Lage Vuursche...
Een beetje regen en zelfs in de herfstvakantie staan we helemaal vast
Willem schreef:Vandaag tijdens de avondspits stond iets driekwart van de ring rond Rotterdam vast en ook op het OWN liep het niet echt lekker. Tijdens de spits kom ik daar niet zo vaak, maar had toch het idee dat de avondspits vandaag flink drukker dan normaal was.
In de stad was het drukker dan anders, inderdaad. Zelfs stilgestaan in de Maastunnel, wat me tot nu toe nog bijna niet is gebeurd. Vervolgens op de A15-A16 richting Breda eigenlijk weinig meer aan de hand, behalve de dagelijkse file tussen de Drechttunnel en de N3.
Willem schreef:Vandaag tijdens de avondspits stond iets driekwart van de ring rond Rotterdam vast en ook op het OWN liep het niet echt lekker. Tijdens de spits kom ik daar niet zo vaak, maar had toch het idee dat de avondspits vandaag flink drukker dan normaal was.
Feyenoord - VVV zal daar wel mede de oorzaak van zijn geweest, de Kuip zat bijna vol.
In Zuidwijk/Pendrecht is het momenteel drukker door een langdurige afsluiting in Barendrecht-Carnisselande. Vanaf de A29 kun je nog wel naar het oostelijke deel (o.a. de IKEA), maar niet meer naar het westelijke deel en zo naar Rhoon-Portland. Dat verkeer mijdt nu de A29 en rijdt via de Slinge en de Langenhorst. Er staan nu dagelijks files voor de rotonde Vrijenburgerweg/Carnisserbaan die tot ver op de Langenhorst terug kan slaan.
captain007 schreef:...
Net voor afrit Oudekerk a/d Amstel stond een pechgeval op de rechterrijstrook precies waar er nu door werkzaamheden geen vluchtstrook beschikbaar was, dus dat zorgde ook nog eens voor de nodige vertraging. Gelukkig werd de wagen al snel geborgen door een bergingsbedrijf, dus kon de strook vrij snel weer open.
Wat ik me dan afvraag:
Waarom helpt er niemand die automobilist? Als ik zie dat een auto om de een of andere reden stil is gevallen, dan zal ik altijd proberen deze naar de kant te helpen. M'n sleepkabel ligt al klaar, en die heb ik inmiddels enkele keren gebruikt. Je helpt zo degene die met stukken staat en de rest van de weggebruikers hebben minder vertraging. En voor degene die over veiligheid beginnen: Mijn bedrijfsauto is uitgerust met diverse veiligheids extra's ivm met het 'werk langs de weg' waar ik vaak te vinden ben.