Het is het eerste geopende deel van de S19 in het woiwodschap Podlaskie. Dat heet Podlachië in het Nederlands, maar ik vraag mij af hoe bekend die naam is. Het Nederlandstalige Wikipedia-artikel is ook erg kort.

Moderator: Moderatoren

Is al ingetekend, roodroze is het geworden (hoogste klasse).Kaaiman schreef: wo 24 dec 2025, 14:20 Ik ben dan wel benieuwd hoe het stuk zonder vluchtstroken op OpenStreetMap gaat verschijnen.
Dat is opzettelijk. Het schijnt ook dat iedere ongelijkvloerse kruising een 'knooppunt' is, en dat dit de correcte technische term is. En in de wet staat ook dat autosnelwegen enkel ongelijkvloerse 'węzły' mogen hebben en geen gewone 'zjazdy'.
Dit onderscheid bestaat in Europa, maar volgens mij nergens anders. Vooral is er geen enkel Engels sprekend land waar dit onderscheid gemaakt wordt, en daarom had ik aanvankelijk ook grote moeite dit aan mijn collega's uit te leggen, bijv. dat je niet kunt zeggen 'take exit ...' bij een knooppunt. Ik heb dan de termen 'exit' and 'interchange' ingevoerd, maar dat blijft kunstmatig.chriskrusz schreef: ma 29 dec 2025, 16:42 Neemt niet weg dat het voor automobilisten wel wat vriendelijker is als er wel degelijk onderscheid wordt gemaakt tussen knooppunten met andere snelwegen en 'knooppunten' met enkel het OWN