[A012] Knooppunt Oudenrijn: Invoegen vanaf A2

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Autosnelweggek
woonerf

[A012] Knooppunt Oudenrijn: Invoegen vanaf A2

Bericht door Autosnelweggek » do 03 dec 2009, 17:01

Gisteravond omstreeks 22:30 reed ik op de A2 naar Utrecht. Allereerst wegwerkzaamheden dus de indruk werd gewekt vanwege rode kruizen dat je niet richting Arnhem kon. Dit kon gelukkig uiteindelijk wel.
Als je vanaf knp. Oudenrijn de lange fly-over neemt en je gaat de A12 op dan moet je van helemaal rechts 2 in/uitvoegstroken opschuiven de A12 op. Boven de meest linkse uitvoegstrook was echter wederom een rood kruis weergegeven.
Ik moest dus over een rood kruis de A12 parralelrijbaan op want ik moest afrit 18 nemen. Mocht dit? of moest ik afrit 16 nemen naar Nieuwegein..

Wesso
2x2 autosnelweg

Re: Aparte invoegsituatie A2 uit Amsterdam naar A12 ri Arnhem

Bericht door Wesso » do 03 dec 2009, 18:12

De verklaring heb ik niet, wel een soortgelijke ervaring uit 2008.
Ik reed ook op de A2 vanuit Amsterdam om bij Oudenrijn richting A12 - Den Haag te rijden. De uitvoeger naar Den Haag was helemaal afgekruist. Ik had geen zin in verrassingen dus ben ik richting Arnhem (A12 parallel) gereden. Bij afrit 16 gekeerd en nog eens goed gekeken naar de 'ongevalslocatie'. Er was niks te zien, er kwamen gewoon auto's vanuit Amsterdam :dontknow:

Autosnelweggek
woonerf

Bericht door Autosnelweggek » do 03 dec 2009, 20:03

Er was geen ongeval gebeurd maar men was bezig met wegwerkzaamheden op de afrit thv het uitrit bord. Ik kon dus gewoon invoegen.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » vr 04 dec 2009, 0:23

Ik kan geen antwoord geven op de vraag maar we mogen een rijdende afzetting plaatsen bij kortdurende werkzaamheden. Dat betekent dat de boel niet wordt uitgekegeld maar we wel een botser (soort pijlkar) neerzetten en de boel op de matrices is afgekruisd. Daarbij komt dat als we een afzetting plaatsen, we eerst de kruisen aanvragen en we daarna de boel gaan optuigen. Dus misschien zat je net in die minuten
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » vr 04 dec 2009, 0:25

Een niet fysiek afgezette, afgekruiste rijstrook mag je oversteken om in te voegen en/of uit te voegen.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])