Alle borden Maaskantje gestolen

Moderator: Moderatoren

harry
Wegnummerfotograaf

Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door harry » wo 30 dec 2009, 10:10

http://www.hartvannederland.nl schreef: Alle borden Maaskantje gestolen
In het Brabantse dorp Maaskantje zijn alle borden met daarop de plaatsnaam gestolen. Het Brabantse gehucht staat ineens op de kaart door de stijgende populariteit van de serie New Kids.

Helaas is Maaskantje voor een buitenstaander dus amper meer te vinden. Fans hebben het voorzien op de borden. Nadat vorige week het vijfde en laatste exemplaar werd gestolen, besloot de gemeente geen nieuwe meer te plaatsen. De gemeente is blij met de populariteit van het dorp, maar betreurt de diefstallen. Het is een enorme kostenpost.
Maar, zoals men in een niet-meer-bestaand TV-programma zei: gelukkig hebben we de foto's nog...

Afbeelding

(Het AD van gisteren heeft een foto die verdacht veel op mijn foto lijkt. Zonder bronvermelding uiteraard.)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Via
2x4 autosnelweg

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Via » wo 30 dec 2009, 10:54

Haha ja dat was natuurlijk te verwachten met die filmpjes van New Kids. Wel apart dat er vorige week mensen uit Groningen zijn aangehouden die daar zo'n bord van de bushalte aan het stelen waren...

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 30 dec 2009, 11:23

Als de gemeente ze niet terugplaatst mag je voortaan dus 80 door het dorp.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 30 dec 2009, 11:29

harry schreef:(Het AD van gisteren heeft een foto die verdacht veel op mijn foto lijkt. Zonder bronvermelding uiteraard.)
Uitknippen en bewaren.
Als ze ooit bij jou durven aankloppen in verband met auteursrechtelijk gezemel, kun je genadeloos terugslaan.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » wo 30 dec 2009, 11:31

De kans is groot dat de plaatsnaamborden na 1 januari weer opduiken. Het zal wel een stunt van een oudejaarsvereniging zijn.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 30 dec 2009, 17:32

Rene schreef:
harry schreef:(Het AD van gisteren heeft een foto die verdacht veel op mijn foto lijkt. Zonder bronvermelding uiteraard.)
Uitknippen en bewaren.
Als ze ooit bij jou durven aankloppen in verband met auteursrechtelijk gezemel, kun je genadeloos terugslaan.
Ik zou juist zelf meteen naar het AD toe reageren en vragen om een uitleg en vergoeding. Als ik zie dat ergens wat gekopieerd wordt van mijn sites over BiH in een context die mij niet aanstaat gaat er ook een boze mail naartoe.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » wo 30 dec 2009, 21:02

Ik heb nog even het AD van gisteren erbij gepakt, maar het is absoluut de foto van Harry. Beide foto's zijn vanuit exact hetzelfde standpunt genomen.

Jeroentedee
stadsweg

Bericht door Jeroentedee » wo 30 dec 2009, 21:34

Tijd terug waren alle borden al eens ontvreemd.
De lokale snackbar beleft toptijden en krijgt zelfs klanten van de andere kant van het land die Maaskantje met eigen ogen willen zien.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 31 dec 2009, 10:38

boe! schreef:Beide foto's zijn vanuit exact hetzelfde standpunt genomen.
En met de afgezaagde boom in exact dezelfde conditie.
Gisteren is er een e-mail richting AD gegaan.
Als er geen reactie komt wil ik een kopie van het krantenbericht op mijn site gaan plaatsen. Dat is wel het minste wat ik kan doen. :)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.

Euregio
geband

Bericht door Euregio » do 31 dec 2009, 11:10

Gelukkig had jij nog een foto voor hun. Want naar dat dorp rijden, had geen zin meer. :lol:

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 31 dec 2009, 14:52

harry schreef:Gisteren is er een e-mail richting AD gegaan.
Tja, AD en Trouw behoren tot een concern dat op dit moment erg met haar eigen auteursrechten bezig is, en diverse fora afstruint op vermeende overtredingen. Maar hier geldt weer eens overduidelijk dat de pot de ketel verwijt zwart te zien...
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 04 jan 2010, 10:14

Nog geen reactie gehad van AD. Het gaat om het volgende berichtje.
Afbeelding
--Harry.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 04 jan 2010, 11:27

Als ze bij die gemeente slim zijn bestellen ze een flinke doos met die borden (dan kan er vast een een korting van de fabriek af) en gaan ze ze gewoon verkopen aan de hoogste bieder. Even een paar borden terughangen met anti-diefstalbouten of eventueel vastgelast en klaar ben je. Geld terugverdiend en toch weer borden bij het dorp. ;)

Mandelsoft
expressweg

Bericht door Mandelsoft » ma 04 jan 2010, 12:23

Deze situatie doet me denken aan de situatie bij F***ing, Oosterijk. Maar ja, daar waren zeker andere redenen om die borden te stelen als souvenir :mrgreen:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » ma 04 jan 2010, 13:07

Rene schreef:
Uitknippen en bewaren.
Ik heb een tijdje terug hetzelfde voorgehad met het Nieuwsblad. Ik heb een vriendelijk mailtje gestuurd waarin ik uitdrukkelijk verzocht heb om mij in het vervolg een seintje te sturen. Ik heb tevens ook gezegd dat al mijn contactgevens op mijn account op Photobucket te vinden zijn waaruit ze, zoals ik zei, ook meteen moesten opgemerkt hebben dat de afbeeldingen wel degelijk van mij zijn.
Ik heb weken later een bericht terughad met een nogal verrassend antwoord, dat overigens niet volgens de BIN-normen geschreven is.
(aangezien ze het niet erg vinden om dingen zonder bronvermelding in hun krant te gooien, gooi ik dat bericht hier ook maar tussen):
Geachte,

De afbeelding van de Europese nummerplaat die gebruikt is in de weekendkrant van 14-15 november 2009 hebben we via google gevonden maar niet in jouw online fotoalbum. De afbeelding stond zonder gegevens op een blog van seniorennet. Daarom konden we bijgevolg ook geen copyright vermelden bij de afbeelding.

Als je via google afbeeldingen zoekt op 'Europese nummerplaat' verschijnt jouw afbeelding met de link naar de bewuste blog op seniorennet.

Met vriendelijke groeten,

Pieter Tirry

Layout Het Nieuwsblad
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Euregio
geband

Bericht door Euregio » ma 04 jan 2010, 14:21

Ze hebben gelijk ook.
Wees blij, dat nu meer mensen je foto zien.
Je gaat er heus niet dood aan.

Gr.

Ties
autoweg

Bericht door Ties » ma 04 jan 2010, 17:08

^^ Ja, maar al die mensen zien die foto nu zonder auteursvermelding. Dat is juist het punt! :rofl2:

En wat is New Kids in 's hemelsnaam?

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » ma 04 jan 2010, 17:11

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 04 jan 2010, 17:40

Euregio schreef:Je gaat er heus niet dood aan.
Er zijn honderden andere dingen waar ik niet dood aan ga maar die ik toch niet leuk vind.

(Als ze mijn auto stelen voor een joy-ride zeg jij vast "wees blij dat er nu meer mensen van jouw auto genieten". :( )
--Harry.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 05 jan 2010, 8:54

Het is simpelweg wettelijk niet toegestaan. Het zegt toch wel heel wat over, zoals René al terecht aangaf, die concerns die overal geld ruiken door vermeende auteursrechtovertreders op te zoeken, maar zelf maling hebben aan dit soort regels als het hen zelf uitkomt. Een simpele bronvermelding was genoeg geweest in dit geval.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » di 05 jan 2010, 17:01

Youtube schreef:Deze video is niet langer beschikbaar vanwege een auteursrechtclaim door Viacom.
Youtube is tegenwoordig ook een aardige inkomstenbron voor mediabedrijven. Natuurlijk, er zijn auteursrechtregels in deze wereld. Maar leg een babyboomer eens uit waarom liedjes van 40 jaar oud zonder pardon worden gewist.
Ik vind het echt over de top. En zoals bekend: hoe effectief is verwijdering als Youtubers gewoon opnieuw uploaden of een nieuwe account aanmaken?
De cursus 'Omgaan met onzekerheid' gaat waarschijnlijk niet door.

Euregio
geband

Bericht door Euregio » di 05 jan 2010, 17:26

Ik heb niet even gekeken, schandalige filmpjes!

Deze man krijgt zelfs een stoep tegel tegen z'n hoofd.. http://www.youtube.com/watch?v=iVDruAdg ... re=related

Als dit het voorbeeld van de jeugd moet zijn....

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 05 jan 2010, 17:30

Oke, ik wil niet veel zeggen, maar dat zegt iemand die met opzet wil gaan scheuren met 200km/h over openbare wegen en die zonder probleem gaat drinken als hij nog moet rijden? Sorry Euregio, maar kijk even in de spiegel. Trouwens New Kids is acteerwerk, het is dus niet echt. Als jij iemand met alcohol op en 200km/h doodrijdt, kan je helaas niet zeggen dat het allemaal acteren was en nep is.

Dat moest er even uit, excuus al komt dit niet goed aan.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 05 jan 2010, 17:32

Snelwegfreak schreef:Dat moest er even uit
Dat kan ook in een PB.

:offtopic:
--Harry.

Euregio
geband

Bericht door Euregio » di 05 jan 2010, 17:53

Snelwegfreak schreef:Oke, ik wil niet veel zeggen, maar dat zegt iemand die met opzet wil gaan scheuren met 200km/h over openbare wegen en die zonder probleem gaat drinken als hij nog moet rijden? Sorry Euregio, maar kijk even in de spiegel. Trouwens New Kids is acteerwerk, het is dus niet echt. Als jij iemand met alcohol op en 200km/h doodrijdt, kan je helaas niet zeggen dat het allemaal acteren was en nep is.

Dat moest er even uit, excuus al komt dit niet goed aan.
Dit kan mischien als een grap bedoeld zijn, maar ik kon er niet om lachen, en ik denk dat de jeugd dit als een voorbeeld ziet. O, kijk. Ik wil ook zo als new kids een bushok vernielen.
Alles word maar steeds gekker, met de media. Steeds meer mag, hoe onbeschoft het ook is.

En dan hoef je niet gelijk te roepen, wat ik fout doe. Want ik heb ook problemen met mij zelf. Waar ik aan moet werken.
200 rijden is niet goed. Drinken achter het stuur is ook niet goed.
En als ik iemand dood rij, gaat het gezegde: Wie op zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Als ik iemand beschonken omver rij, heb ik op het eerste moment helemaal geen schuldgevoel, niks. Maar dat komt nog.. Na die avond je hele leven.
En ik wil er iets aan doen, bijv. een alcoholslot, je kijkt enkel naar de negatieve kanten van mij. Maar ik ben ook heel gezellig, kan de hele avond genieten van de sfeer, de mensen die ik om me heen heb. Doe klusjes voor de buren, ik ben niet zo slecht, iedereen heeft wat. En ik heb een probleem met alcohol, dat ontken ik niet. Maar jij hebt ook heus wel wat.
En mijn voornemen is minder met alcohol achter het stuur te zitten, en mischien wel over een paar maanden helemaal niet met alcohol te gaan rijden, ik doe het al sinds ik mijn rijbewijs heb. En ben zo beschonken geweest dat ik mijn eigen grenzen ken, ik drink gewoon te veel, en daar wil ik verandering in brengen.
Als je me nog is wilt afzeiken, kan je ook een prive berichtje sturen, dit gaat namelijk over de verdwenen borden van Maaskantje, en mijn reactie was goed bedoeld.
Ik ga eten, mijn vrouw heeft heerlijk gekookt. Allemaal een fijne avond.Ik moet nu eten, dus heb geen tijd om eventuele fouten uit mijn bericht te halen.
Gr.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » di 05 jan 2010, 18:12

Terug naar Maaskantje en zijn borden s.v.p. :offtopic:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 05 jan 2010, 18:45

Waarom zou dat hekje rechts van het kombord staan? Om fietsers of voetgangers de doorgang te belemmeren (terwijl die ook makkelijk linksom kunnen)?

Autosnelwegen.net

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » di 05 jan 2010, 18:49

Stamt misschien nog uit de tijd dat die struik kleiner was.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

doorn
verkeersader

Bericht door doorn » di 05 jan 2010, 18:55

Och, er zijn nog wel eens mensen die het blijkbaar een grote moeite vinden om er links langs te gaan als ze af willen slaan naar rechts. (je zal ook maar twee meter om moeten fietsen :twisted:)

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 05 jan 2010, 19:07

Fietsers zijn net water: waar een gaatje is, zullen ze gaan ook.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje