[A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Henkuh
zandpaadje

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door Henkuh » zo 04 dec 2022, 18:15

Op HRR ter hoogte van Attero bij Voorst zijn ze al begonnen met de verbreding of de aanleg van tijdelijke op en afrit naar wat het lijkt een depot voor de tijdens de werkzaamheden.

SilentScreamer
dorpsstraat

Bericht door SilentScreamer » do 13 apr 2023, 18:28

Weet een van jullie of de afrit A50 vanaf Waterberg richting Azelo aangepakt wordt?

Ik krijg het niet duidelijk maar is wel een van de bottlenecks in de avondspits.

Autostrada
stadsweg

Bericht door Autostrada » do 13 apr 2023, 21:58

^^ Volgens mij 2 afslaande rijstroken; helaas kan ik de tracé kaarten niet zo snel online meer vinden.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 13 apr 2023, 22:04

Vanaf de A50 zijn er straks 2 rijstroken, waarbij er in het knooppunt Beekbergen 1 van links bij komt voor verkeer naar de aansluiting Voorst. Dan ligt er kortstondig 3 rijstroken op de parallelrijbaan, tot de rechterrijstrook overgaat in de afrit Voorst. Daarna gaan de 2 linker rijstroken door tot op de hoofdrijbaan van de A1, waarna er een stukje 5 rijstroken liggen, waarna uiteindelijk de rechterrijstrook afvalt.

Verkeer dat vanaf de A50 komt op de rechterrijstrook moet dus wel twee keer naar links opschuiven.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 27 apr 2023, 21:20

Vanmiddag heb ik gekeken of er al wat te zien was van de verbreding van de A1 tussen Beekbergen en Twello. Dat viel tegen. Er zijn maar twee viaducten over de A1 op dit traject, dus veel meer fotopunten zijn er niet.

Wel is men bezig met de verbreding van de kunstwerken van de A1 over de N345. Ik kon daar niet zo even stoppen.

Afbeelding
A1 Voorst 01 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A1 Voorst 05 by European Roads, on Flickr

Heijmans heeft links een bouwdepot, dat stukje A1 is dan al verbreed als toegangsweg.
Afbeelding
A1 Voorst 07 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A1 Voorst 11 by European Roads, on Flickr

Het viaduct van de Ardeweg over de A1 is nog old school. Ik vroeg mij af of het asfalt misschien nog uit de tijd van de bouw van de A1 kwam.
Afbeelding
A1 Voorst 15 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A1 Voorst 16 by European Roads, on Flickr

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 10 aug 2023, 13:42

Vanaf 1 september een werkzone op de A1 tussen de verzorgingsplaatsen en Twello.
Rijkswaterstaat schreef:A1: werkzaamheden tussen de verzorgingsplaatsen De Paal en Vundelaar en aansluiting Twello; 1 september 2023 - 9 augustus 2024

Rijkswaterstaat verbreedt de snelweg A1 tussen Apeldoorn en Twello. Vanaf vrijdag 1 september 2023 tot en met vrijdag 9 augustus 2024 vinden werkzaamheden plaats tussen de verzorgingsplaatsen De Paal en Vundelaar en aansluiting Twello.

Houd in beide richtingen rekening met versmalde en verlegde rijstroken en een snelheidsbeperking van 90 km/h.

Werkzaamheden A1 verzorgingsplaatsen De Paal en Vundelaar en aansluiting Twello

Het verkeer in de richting van Deventer rijdt vanaf vrijdag 1 september over 3 versmalde en verlegde rijstroken tussen verzorgingsplaats De Paal en aansluiting Twello. Tevens wordt de aanwezige weefstrook vervangen door 2 afzonderlijke in- en uitvoegstroken.

Vanaf vrijdag 8 september 2023 rijdt ook het verkeer richting Apeldoorn over 3 versmalde en verlegde rijstroken tussen aansluiting Twello en verzorgingsplaats Vundelaar. Het verkeer ondervindt tot en met vrijdag 9 augustus 2024 hinder van deze aanpassingen. Tijdens deze werkzaamheden geldt een maximumsnelheid van 90 km/h.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 10 aug 2023, 21:05

Die Vmax van 90 wordt streng gehandhaafd: in de richting Apeldoorn - Deventer staat ter hoogte van hm-paal 89.6 een vaste snelheidscamera, een zogenaamde flitsbunker. Een boete telt extra zwaar: wegwerkzaamheden. Ge zijt gewaarschuwd. ;)
Donateur Vereniging Wegenforum

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 10 aug 2023, 21:16

Die flitsbunker zal wel goede zaken doen.

De maximumsnelheid bij wegwerkzaamheden wordt massaal genegeerd. Op de A28 bij Wezep zijn ook werkzaamheden met 90 km/h, en als je daar terugzakt naar 90 dan gaat nagenoeg iedereen je voorbij. Ook diegenen die je daarvoor hebt ingehaald.

T-hijs
verkeersader

Bericht door T-hijs » do 10 aug 2023, 22:05

^^
Tamelijk off topic, maar niet helemaal: dat gebeurt bij Zwolle ook op het stuk A28 waar je met geopende plusstrook maar 80 mag. Idem A27 richting zuiden bij Houten/Nieuwegein. Én als de matrixborden 90 of 70 aangeven vanwege een pechgeval. Alleen trajectcontrole (of zo'n flitsbunker) lijkt te helpen om meer weggebruikers zich aan de geldende maximumsnelheid te laten houden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 10 aug 2023, 22:28

Dan is het misschien wel zo dat de maximumsnelheid in zijn geheel niet geloofwaardig is, als die zo massaal wordt genegeerd :) Ik probeer me op de A27 Lunetten - Everdingen aan de 80 te houden, maar voor je het weet ga ik weer 90+.

En bij een pechgeval probeer ik de naast het incident gelegen rijstrook te mijden en mijn snelheid te temperen.

Rens15
woonerf

Bericht door Rens15 » wo 23 aug 2023, 22:58

Hajo schreef: do 10 aug 2023, 21:05 Die Vmax van 90 wordt streng gehandhaafd: in de richting Apeldoorn - Deventer staat ter hoogte van hm-paal 89.6 een vaste snelheidscamera, een zogenaamde flitsbunker. Een boete telt extra zwaar: wegwerkzaamheden. Ge zijt gewaarschuwd. ;)
Klopt! Ik had hem zelf meteen door. Maar deze flitser is wel een echte melkkoe voor de overheid en voegt naar mijn idee niets toe aan de verkeersveiligheid ter plaatse. Rijkswaterstaat maakt hier een paar flinke fouten. Ik ken meerdere mensen die hier in de val van Rijkswaterstaat getrapt zijn. Ietsje eerder op de A1 vallen de werkzaamheden door de gele lijnen wat beter op. Echter op het stuk bij Voorst is de belijning gewoon wit en zijn er 3 rijstroken beschikbaar. De borden 90 zijn klein en vallen erg slecht op waardoor het lijkt dat je er gewoon 100 mag daar wat niet zo is. Ik begreep van een bekende van mij dat zelfs Rijkswaterstaat toegaf dat de situatie ter plaatse onvoldoende is aangegeven toen hij hun opbelde van wat is dit nou weer? Echter is Rijkswaterstaat hardleers en verzuimt het om het beter aan te geven door de matrixborden op 90 km/u te zetten wat wel zou moeten bij werkzaamheden. Ik constateer hier dus een gevalletje automobilistje pesten.

Op het desbetreffende stuk zijn de werkzaamheden ook ver van de snelweg af waardoor het alle schijn wekt dat je er dus gewoon 100 km/u mag rijden waar 90 km/u de daadwerkelijke toegestaande snelheid is. Een zeer slechte situatie van Rijkswaterstaat wat ik echt slecht vind. Ze doen er daar echt alles aan om de overheidsbijdragen op peil te houden van de burger.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » do 24 aug 2023, 8:44

Onduidelijke situaties zijn voer voor succesvolle bezwaren tegen de boetes (mits je snelheid 103 km/h of lager is).
Aanvul: Afgelopen vrijdag ben ik in de richting Deventer -> Apeldoorn gepasseerd en op dat momenten stonden de kantelwalsen open met een :A1-100:

Tevens zijn daar de totems afgeplakt zodat alleen :A1-100: overblijft, totdat de echte werkzone begint (rondom Apeldoorn voor de rijrichting Amersfoort)

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » do 24 aug 2023, 11:56

Rens15 schreef: wo 23 aug 2023, 22:58Ietsje eerder op de A1 vallen de werkzaamheden door de gele lijnen wat beter op. Echter op het stuk bij Voorst is de belijning gewoon wit en zijn er 3 rijstroken beschikbaar.
Als er drie rijstroken beschikbaar zijn dan hoeft de belijning toch niet geel gemaakt te worden? Aan de westkant van knooppunt Beekbergen is de belijning geel omdat beide rijstroken enkele meters naar rechts worden verplaatst.
De borden 90 zijn klein en vallen erg slecht op waardoor het lijkt dat je er gewoon 100 mag daar wat niet zo is.
Welke borden zijn klein?
Echter is Rijkswaterstaat hardleers en verzuimt het om het beter aan te geven door de matrixborden op 90 km/u te zetten wat wel zou moeten bij werkzaamheden.
Moeten? Is RWS dat verplicht of zijn vaste borden :A1-90: voldoende?
Op het desbetreffende stuk zijn de werkzaamheden ook ver van de snelweg af waardoor het alle schijn wekt dat je er dus gewoon 100 km/u mag rijden waar 90 km/u de daadwerkelijke toegestaande snelheid is.
Er wordt aan beide kanten van knooppunt Beekbergen gewerkt en niet in het knooppunt zelf. Rijkswaterstaat heeft er voor gekozen om daar één zone :A1-90: van te maken. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen want het tussenliggende stuk is kort en wellicht niet lang genoeg om daar de reguliere maximumsnelheid toe te staan. Toen ik oostwaarts reed en de gele belijning van de eerste werkzaamheden ophield stonden er meteen twee borden :A1-90: als herhaling en de 'totempalen' zijn, zoals hiervoor vermeld, afgeplakt of weggedraaid. Hoe kan jij dan tot de conclusie komen dat het alle schijn heeft dat je hier 100 km/u mag rijden?

Je beticht RWS van heel veel, maar volgens mij valt het allemaal wel mee.

T-hijs
verkeersader

Bericht door T-hijs » do 24 aug 2023, 12:46

^^
Volledig mee eens; ik vind de situatie duidelijk genoeg, zeker niet verwarrend. En het is echt niet zo dat matrixborden ook de aangepaste maximumsnelheid moeten weergeven, als er al borden staan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Chris079
verkeersader

Bericht door Chris079 » do 24 aug 2023, 14:46

^^
In aanvulling
Over gebruik van permanente rijstrooksignalering zegt de richtlijn het volgende:

Bij aaneengesloten werkzaamheden langer dan 56 uur (weekendwerk), zonder rijstrookafzettingen, dient alleen gebruik te worden gemaakt van vaste RVV-borden. Dit voorkomt dat de werking van de rijstrooksignalering en die van de Automatic Incident Detection (AID) devalueren als gevolg van het permanent en voor lange tijd tonen van dezelfde beelden op de signaalgevers.

Met andere woorden de attentiewaarde van de signalering wordt kleiner naar mate ze langer in dezelfde stand staan.

En hoezo zijn de A01-90 borden te klein ? Je hebt ze wel gezien, dus ze vallen voldoende op lijkt me.

De flitspaal is niet geplaatst om de weggebruiker te pesten, maar om de veiligheid van de wegwerker te verhogen. Het was jammer genoeg noodzakelijk, omdat men zich niet aan de snelheidsbeperking hield en daardoor de mensen achter de barrier zich niet meer veilig voelden.

Voor de rest is jou constatering hierboven mooi onderbouwd van commentaar voorzien, waarbij ik me graag aansluit.

de_Aristocraat
stadsweg

Bericht door de_Aristocraat » do 24 aug 2023, 15:49

Chris079 schreef: do 24 aug 2023, 14:46
De flitspaal is niet geplaatst om de weggebruiker te pesten, maar om de veiligheid van de wegwerker te verhogen. Het was jammer genoeg noodzakelijk, omdat men zich niet aan de snelheidsbeperking hield en daardoor de mensen achter de barrier zich niet meer veilig voelden.

Voor de rest is jou constatering hierboven mooi onderbouwd van commentaar voorzien, waarbij ik me graag aansluit.
Tsja, nu rijdt iedereen vlot door tot in de buurt van de flitser en passeert daarbij al een hele rits aan werkzaamheden vanaf Apeldoorn Zuid tot Knp. Beekbergen, en pas voor de flitser gaat de snelheid eruit.

Of het derhalve zo effectief is vraag ik mij af, dan zou je eerder een soort van tijdelijke trajectcontrole moet installeren.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » do 24 aug 2023, 16:30

als ik het lijstje van (mobiele) flitsers bekijk op bnr.nl/verkeer, dat zie ik dat er regelmatig een (mobiele) flitser gemeld wordt op verschillende locaties
( bijv 89,1 / 94,6) en ook in beide richtingen.

Of er staat daadwerkelijk een busje of die flitsbunker wordt met enige regelmaat verplaatst.

Lekkere Kwal
autoweg

Bericht door Lekkere Kwal » do 24 aug 2023, 17:24

de_Aristocraat schreef: do 24 aug 2023, 15:49 Tsja, nu rijdt iedereen vlot door tot in de buurt van de flitser en passeert daarbij al een hele rits aan werkzaamheden vanaf Apeldoorn Zuid tot Knp. Beekbergen, en pas voor de flitser gaat de snelheid eruit.

Of het derhalve zo effectief is vraag ik mij af, dan zou je eerder een soort van tijdelijke trajectcontrole moet installeren.
Zonder flitser rijdt iedereen het hele traject vlot door, in de huidige situatie rijdt men, volgens jouw lezing, tot de flitser vlot door. Derhalve is het zogenaamd niet effectief :dontknow: Mij lijkt deels niet vlot rijden nog altijd beter dan het hele traject, maar dat kan aan mij liggen. Beetje beredeneerd als dat 1 dag in de week gezonder eten niet effectief is want je eet 6 van de 7 dagen nog steeds wat je normaal eet, alsof dat even slecht is als 7 van de 7 dagen.

playertwo
dorpsstraat

Bericht door playertwo » vr 25 aug 2023, 15:25

^^ In de situatie van langdurige werkzaamheden zou mobiele trajectcontrole, al dan niet met 2 vakken beter helpen. Niet als melkkoe, wel voor ze veiligheid van de wegwerkers.

Ben overigens afgelopen week van Beekbergen naar Azelo gereden (en terug) en zo lang is dat werkvakantie niet ten oosten van Beekbergen. Ik ergerde me veel meer aan de compleet doelloze en kilometerslange afsluiting eerder deze maand en snelheidsbeperking rondom Venlo op de A73, omdat de snelweg na Tiglia was afgestoten.
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 25 aug 2023, 19:51

playertwo schreef: vr 25 aug 2023, 15:25 dat werkvakantie
:rofl2: "Damn autocorrect", zou Steven Hawking zeggen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Chris079
verkeersader

Bericht door Chris079 » vr 25 aug 2023, 20:59

Volgende we(e)k(en) gaan de tijdelijke maatregelen tussen VZP De Paal en aansluiting Twello de weg op en worden de maatregelen tussen aansluiting Twello en de VZP Vundelaar uitgebreid.
Dus de snelheidsbeperking wordt aanzienlijk verlengd.

Rens15
woonerf

Bericht door Rens15 » ma 28 aug 2023, 15:08

Omdat ik dezelfde wegenhobby heb als jullie valt het mij goed op inderdaad. Dus ik heb er geen last van inderdaad maar dat geldt niet voor vele andere mensen die de hobby niet hebben. Zelfs Rijkswaterstaat gaf toe dat het erg slecht is aangegeven. Maar ze doen er niets aan.

Ik ben het er niet mee eens dat Rijkswaterstaat op basis van de wet maar het minimale van het minimale hoeft te doen.
Een persoon die geen wegenhobby heeft die associeert een driebaansweg met alleen maar witte belijning niet als een weg met werkzaamheden.
Zoals er aangegeven wordt er vooral naast het knooppunt gewerkt en niet op het gedeelte waar het verkeer rijdt. Op een gedeelte waar er geen rijbanenverlegging nodig is, snap ik dus niet waarom de snelheid 90 km/u moet zijn met een flitser. Dit is een gevalletje van automobilistje pesten waarbij er niks extra's wordt bijgedragen aan de veiligheid op de weg. Om het nog onduidelijker te maken is er in de kilometers voor dit stuk wel een rijbaanverlegging met gele strepen. Er staat inderdaad nogmaals een bord 90 km/u maar dit valt niet iedereen goed op.

De matrixborden wordt door de gemiddelde automobilist als duidelijk signaal ervaren dat er wegwerkzaamheden zijn. Op de A1 bij Beekbergen horen voor de volledigheid de matrixborden dus gewoon op 90 te staan in plaats van uit.

Er zijn nog meer trajecten waar Rijkswaterstaat slechts het minimale van het minimale doet. Dit gaat over de A28 bij Wezep en de A15 bij Rozenburg. Er is vrijwel niemand daar die zich aan de beperkte snelheid houdt omdat de wegwerkzaamheden op te kleinschalige basis op de weg daadwerkelijk zelf zijn. Meestal net zoals bij de A1 naast de weg. Daarom zijn deze snelheidsbeperkingen gedoemd om genegeerd te worden zonder flitser doordat de indruk slecht wordt gewekt dat er in dusdanige mate wegwerkzaamheden zijn waardoor de snelheidsbeperking benodigd is.

Chris079
verkeersader

Bericht door Chris079 » di 29 aug 2023, 13:04

^^ Dus als de markering geel was gemaakt, houdt men dan wel aan de snelheid?

Neem aan dat je weet, dat matrixborden (signalering) voor meer doeleinden wordt gebruikt dan alleen wegwerkzaamheden. Dus een directe associatie met wegwerkzaamheden bij in bedrijf zijnde signalering lijkt me niet waarschijnlijk.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » di 29 aug 2023, 16:48

^^
Sterker nog: matrixborden zijn in eerste instantie bedoeld als file(staart}beveiliging.
Ze permanent laten branden doet afbreuk aan dat waarschuwende effect. Ik ben ook niet gecharmeerd van de permanente aanduiding :DVM80RR: op de A13 om die reden.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 29 aug 2023, 17:47

Seat Ibiza schreef: di 29 aug 2023, 16:48Ik ben ook niet gecharmeerd van de permanente aanduiding :DVM80RR: op de A13 om die reden.
Soms minder permanent dan je zou willen: dan staat er :DVM70: of :DVM50: . De rode rand geeft in dit geval het verschil aan.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 29 aug 2023, 17:54

Het klinkt alsof het wegbeeld uitstraalt dat de wegwerkzaamheden eindigen, de enige indicatie dat dat niet zo is, is dan een ontbrekend bord :A2: en dat ze juist daar staan te flitsen?

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » wo 30 aug 2023, 11:22

Het probleem is denk ik dat na de eerste werkzaamheden er eerst nog borden volgen die het einde van een vrachtwageninhaalverbod aankondigen en pas daarna wordt de :A1-90: herhaald en nog iets later volgt een :J16: . De laatste twee borden hadden wellicht op de locatie geplaatst moeten worden waar nu de :F4: staat, dus dichter op het einde van de eerste werkzaamheden. Echter, er staat geen :A2: dus blijft de snelheid ongewijzigd: 90 km/u.

Rens15
woonerf

Bericht door Rens15 » do 31 aug 2023, 16:44

Seat Ibiza schreef: di 29 aug 2023, 16:48 ^^
Sterker nog: matrixborden zijn in eerste instantie bedoeld als file(staart}beveiliging.
Ze permanent laten branden doet afbreuk aan dat waarschuwende effect. Ik ben ook niet gecharmeerd van de permanente aanduiding :DVM80RR: op de A13 om die reden.
Dan vind ik het toch wel mooi hoe iedere weggebruiker dit anders ervaart. De 80 km/u ben ik juist wel van gecharmeerd omdat dit vrijwel altijd op Nederlandse autosnelwegen met trajectcontroles gepaard gaat. Ik vind het daarom dus prettig als ik de matrixborden zie van :DVM80RR: als extra waarschuwing dat er een trajectcontrole nadert in samenwerking met het bekende blauwe bord langs de kant van de weg.

De matrixborden zijn ervoor om een veranderende situatie aan te duiden, dus dat zijn files, wegwerkzaamheden en incidenten. Ze geven een extra sein tot alertheid voor de weggebruiker dat er een aangepaste situatie aanwezig is op de autosnelweg.

We weten dat de gemiddelde automobilist in het bordenoerwoud en het strepenoerwoud wat er in dit specifieke voorbeeld op de A1 bij Apeldoorn gaande is snel details mist die de wegenhobby zoals ons niet heeft. Daarom vind ik dat de matrixborden op 90 km/u gezet moeten worden als extra alertheid om het gehele traject van de wegwerkzaamheden aan te duiden. Het is uiteraard correct als er geen bord langs de weg staat van einde snelheidsbeperking dat deze ook met witte belijning nog geldig is. Maar waarom moet het allemaal zo minimaal zou ik me dan afvragen. Het gaat toch om de verkeersveiligheid ter plaatse en niet om wat er volgens de wet minimaal benodigd is?

De 90 km/u gaat op de A1 bij Voorst random over in 100 km/u waar ter plaatse mij het niet duidelijk is waarom de snelheid ineens verandert terwijl er nog steeds langs de autosnelweg daar gewerkt wordt. Een stuk verderop daar waar de wegwerkzaamheden langs de kant ophouden wordt het gewoon weer 100 km/u van 6-19 en 120 km/u van 19-6 zoals normaal geldt daar in die regio op de autosnelweg.

Chris079
verkeersader

Bericht door Chris079 » do 31 aug 2023, 19:33

^^ Opvallend dat de signalering met een snelheidsbeperking als wondermiddel wordt aangedragen, waarbij men zich wél aan de snelheidsbeperking gaat houden. Praktijk is nog weerbarstig. Kijk maar wanneer er zich een pechgeval op de vluchtstrook bevindt en signalering wordt in geschakeld. Hoeveel % van de weggebruikers houdt zich aan de 90 km/u of zelfs de 70 km/u op rijstrook langs de vluchtstrook?

Bij nachtelijke wegwerkzaamheden wordt wel signalering toegepast, ook daar blijken snelheidscontroles noodzakelijk omdat men zich niét aan de maximum snelheid houdt. Nog maar te zwijgen over de vele aangereden actiewagens (pijlwagens), omdat de desbetreffende (vrachtwagen)chauffeur alle voorwaarschuwingen van de signalering niet "gezien" heeft.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 31 aug 2023, 23:27

boe! schreef: wo 30 aug 2023, 11:22 Het probleem is denk ik dat na de eerste werkzaamheden er eerst nog borden volgen die het einde van een vrachtwageninhaalverbod aankondigen en pas daarna wordt de :A1-90: herhaald en nog iets later volgt een :J16: . De laatste twee borden hadden wellicht op de locatie geplaatst moeten worden waar nu de :F4: staat, dus dichter op het einde van de eerste werkzaamheden. Echter, er staat geen :A2: dus blijft de snelheid ongewijzigd: 90 km/u.
Ja, dit viel mij gisteren dus ook op, rijdend vanuit de richting Amersfoort. De blauwe borden met het camera/flits symbool vielen wel op. Dus ik zat in die eerste werkzaamheden (ongeveer thv A'doorn-Zuid / reclamemast voor de McD) al te spieden naar een flitscamera. Stond er niet. :nahzeg:

In dat overgangsdeel op het knooppunt maar een beetje aan de snelheid gehouden.. maar het wegbeeld deed aan niets qua werkzaamheden denken.
Ik vraag mij af of verkeer vanuit Arnhem/A50, rijdend richting Deventer, wel voldoende weet hebben van de werkzaamheden en snelheidsbeperking: de flitsbunker staat dus op dat aansluitpunt met de A1. Pás daarna beginnen de werkzaamheden weer en staat de barrier op de rijbaan.

Terug vanuit Deventer vielen mij de blauwe flitsborden weer als eerste op. Voor de rest waren het vier rijstroken waar je gewoon 100 km/h mag kunnen rijden. De camera's boven in de portalen deden mij meer vrezen: wát zoeken die dan?