In Engeland zie je dat bij veel wegwerkzaamheden die meerdere kilometers lang zijn trajectcontrole plaats vinden. Mijn ervaring is dat het daar goed werkt.de_Aristocraat schreef: ↑do 24 aug 2023, 15:49Tsja, nu rijdt iedereen vlot door tot in de buurt van de flitser en passeert daarbij al een hele rits aan werkzaamheden vanaf Apeldoorn Zuid tot Knp. Beekbergen, en pas voor de flitser gaat de snelheid eruit.Chris079 schreef: ↑do 24 aug 2023, 14:46
De flitspaal is niet geplaatst om de weggebruiker te pesten, maar om de veiligheid van de wegwerker te verhogen. Het was jammer genoeg noodzakelijk, omdat men zich niet aan de snelheidsbeperking hield en daardoor de mensen achter de barrier zich niet meer veilig voelden.
Voor de rest is jou constatering hierboven mooi onderbouwd van commentaar voorzien, waarbij ik me graag aansluit.
Of het derhalve zo effectief is vraag ik mij af, dan zou je eerder een soort van tijdelijke trajectcontrole moet installeren.
[A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4
Moderator: Moderatoren
-
- polderweggetje
Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4
-
- autoweg
Ik vind het, hoe vervelend de boete ook mag zijn, een klein beetje gelegenheidsargumentatie om t over gele lijnen te hebbben.
Ook zonder werkzaamheden kan je een 90 bord en een flitser hebben.
Ok de boete is bij werkzaamheden wat hoger, maar dat ontslaat de rijder niet van het op borden letten buiten werkzaamheden.
Het had ook nog lager kunnen zijn, we hebben ook rechte 80 stukken in NL.
Niet dat ik dat zo hamdig vind maar ja.
Ik zeg zelf altijd dat ik altijd op borden let maar reed van de week net zo goed met 100 langs een 90-stuk snelweg bij Boulogne. Tja dat niet opletten gaat me een boete opleveren. Ook al is de limiet niet reeel helaas.
Ook zonder werkzaamheden kan je een 90 bord en een flitser hebben.
Ok de boete is bij werkzaamheden wat hoger, maar dat ontslaat de rijder niet van het op borden letten buiten werkzaamheden.
Het had ook nog lager kunnen zijn, we hebben ook rechte 80 stukken in NL.
Niet dat ik dat zo hamdig vind maar ja.
Ik zeg zelf altijd dat ik altijd op borden let maar reed van de week net zo goed met 100 langs een 90-stuk snelweg bij Boulogne. Tja dat niet opletten gaat me een boete opleveren. Ook al is de limiet niet reeel helaas.
-
- zandpaadje
Ondertussen geld op beide rijrichtingen op het traject Apeldoorn Zuid -Twello een maximale snelheid van 90 km/h. Ook staan er diverse verkeerssystemen op dit traject
Er wordt momente flink aan de weg getimmerd en zijn ze bijna bij elk kunstwerk op het gehele traject bezig.
Verder wat ik zag :
-De nieuwe toe en afrit bij Twello lijken gereed voor de nieuwe situatie
- Bij aansluiting Voorst/n345 op HRR liggen de nieuwe toe en afrit ook klaar om aangesloten te worden.
- Worden de verbindingsbogen van Knooppunt Beekbergen momenteel verbreed. Ook is er een nieuwe doorsteek gemaakt vanaf hoofdrijbaan naar de parralelbaan op de A50. (A50 komend van Arnhem richting Amersfoort)
Er wordt momente flink aan de weg getimmerd en zijn ze bijna bij elk kunstwerk op het gehele traject bezig.
Verder wat ik zag :
-De nieuwe toe en afrit bij Twello lijken gereed voor de nieuwe situatie
- Bij aansluiting Voorst/n345 op HRR liggen de nieuwe toe en afrit ook klaar om aangesloten te worden.
- Worden de verbindingsbogen van Knooppunt Beekbergen momenteel verbreed. Ook is er een nieuwe doorsteek gemaakt vanaf hoofdrijbaan naar de parralelbaan op de A50. (A50 komend van Arnhem richting Amersfoort)
-
- Wegnummerfotograaf
Een paar foto's, gemaakt wegens de wegwijzers.

A1 richting oosten. Portaalwegwijzers hingen in de weg, dus tijdelijk gele wegwijzers.

Op de rangeerbaan. Het rechterbord is nieuw en voorbereid op een extra strook naar rechts én een extra bestemming naar rechts.

A1 richting oosten. Portaalwegwijzers hingen in de weg, dus tijdelijk gele wegwijzers.

Op de rangeerbaan. Het rechterbord is nieuw en voorbereid op een extra strook naar rechts én een extra bestemming naar rechts.
Laatst gewijzigd door harry op do 28 sep 2023, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- woonerf

- SPOILER: TOON
-
- 2x3 autosnelweg
In de spoiler enkele plaatjes van vandaag rond de werkzaamheden bij de aansluitingen Voorst en Twello en de VZP's:
- SPOILER: TOON
-
- verkeersader
De verbindingsboog in Knp. Beekbergen van A50 Zuid richting A1 Oost, is trouwens zeer recentelijk verdubbeld
Dit was altijd een erg filegevoelig punt, met vaak terugslag op de A50.
Nu is het wel zo dat op het einde van de verbindingsboog er weer geritst moet worden naar de rechter rijstrook van die boog.
Waarschijnlijk omdat de A1 nog niet verbreed is op dat punt. Maar ik denk dat de situatie nu al zal verbeteren
Vandaag liep het lekker door maar dat kan ook te maken hebben met de vakantieperiode.

Dit was altijd een erg filegevoelig punt, met vaak terugslag op de A50.
Nu is het wel zo dat op het einde van de verbindingsboog er weer geritst moet worden naar de rechter rijstrook van die boog.
Waarschijnlijk omdat de A1 nog niet verbreed is op dat punt. Maar ik denk dat de situatie nu al zal verbeteren

Vandaag liep het lekker door maar dat kan ook te maken hebben met de vakantieperiode.
-
- 2x3 autosnelweg
Vond bij
Beekbergen in de oude situatie die taper vanuit het westen op de A1 irritant. Die linkerstrook moet het verkeer voor richting Zwolle aanhouden. Maar vaak gaat verkeer wat al rechts van de blokmarkering zat op de A1 aan het begin van de taper gelijk over de deelstreep heen om ook die strook te pakken. Dat wil nog wel conflicten geven. En dit is zo'n taper waar geen doorgetrokken streep rechts van de deelstrepen ligt dus in principe mag verkeer daar van de rechterstrook naar links komen.