Dat went vanzelf, weet ik uit eigen ervaring.
[A004][A029] De Haringvlietbrug
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [A004][A029] De Haringvlietbrug
Gelukkig zijn er een paar ogen open gegaan in Den HaagSchelpenpaadje schreef: ↑do 05 aug 2021, 15:20 "Hier geef ik invulling aan door het verkeer van de Haringvlietbrug terug te brengen van twee naar één rijstrook per rijrichting."
De slechtste manier die het ministerie kon bedenken om de politie te overtuigen.

Al blijft de manier waarop dit is gegaan zeer onbekwaam

Wie weet zorgt het plaatsen van wat extra statisch gewicht zelfs voor minder trillingenChris schreef: ↑do 05 aug 2021, 18:21Het zullen ongetwijfeld stalen barriers zijn, die zijn een stuk minder zwaar dan betonnen barriers. Het probleem is kennelijk ook niet de draagkracht van de brug, maar klemmen van het beweegbare deel die door het verkeer lostrillen. De berichtgeving komt toch telkens terug op dat beweegbare deel.

-
- 4x3 autosnelweg
Ergens zit een grens. Ik heb te lang een onacceptabele reistijd gehad wat gewoon afbreuk doet aan je privéleven. En dat is deels ook ingegeven doordat er weinig werk was in mijn woonomgeving.
De combinatie van lange reistijd en werk wat me emotioneel uitput - geen succes. Nu is het veel beter. Dichter op het werk en het werk maakt me enthousiast.
-
- 2x3 autosnelweg
Daarbij zullen ook persoonlijke omstandigheden een rol spelen. Als je bijvoorbeeld kleine kinderen hebt of drie keer per week moet trainen voor sport of mantelzorg verleent aan je ouders etc. dan kan dat extra uurtje reistijd net even een (flinke) druppel zijn die de emmer doet overlopen. En al helemaal als je vijf volle dagen werkt.
Als je bijvoorbeeld drie dagen werkt, geen kinderen hebt, geen hobby's in de avonduren hebt te doen etc. dan is het waarschijnlijk makkelijker om van 7 tot 7 van huis te zijn. En dan is het inderdaad slechts een kwestie van wennen.
Als je bijvoorbeeld drie dagen werkt, geen kinderen hebt, geen hobby's in de avonduren hebt te doen etc. dan is het waarschijnlijk makkelijker om van 7 tot 7 van huis te zijn. En dan is het inderdaad slechts een kwestie van wennen.
-
- woonerf
-
- 2x2 autosnelweg
Drie uur extra reistijd is extreem. Dan kun je bijna gaan denken aan noodgrepen als het inzetten van veerboten.
Is bekend wat men verwacht dat de vertraging wordt na deze aanpassing?
Is bekend wat men verwacht dat de vertraging wordt na deze aanpassing?
-
- stadsweg
Dit weekend vinden de voorbereidende werkzaamheden plaats. Ondertussen is er ook meer informatie bekend gemaakt. RWS gaat uit van ongeveer 30 minuten extra reistijd. Zeker de eerste weken kan er extra hinder ontstaan door bijvoorbeeld vakantieverkeer.
Link: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1367078/ ... ud1YcLhfqYRTV Rijnmond schreef:
De rijstroken zullen wel te smal zijn om auto’s naast vrachtwagens te laten rijden. De rechter rijstrook wordt 2,85 meter en de linker strook 1,95 meter. Hierdoor is het inhalen van vrachtwagens op de brug niet toegestaan.
-
- Moderator
Over twee weken in het nieuws: 'Op de Haringvlietbrug gebeuren wel erg veel aanrijdingen'.
-
- 2x3 autosnelweg
Is dat te vergelijken met een versetzt fahren baustelle in Duitsland qua smalheid?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- Moderator
Het is wachten op de eerste tankwagen die crasht en dan zullen er wel weer nieuwe en/of aanvullende maatregelen komen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 4x5 autosnelweg
Ik zeg: Zone 30

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
-
- autoweg
Dit komt in de praktijk dus neer op toch effectief maar 1 rijstrook per richting. 

Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
- Moderator
Wat ik mij nou afvraag... worden deze maatregelen nou genomen omdat ze geen zin hebben om continu die klemmen weer vast te draaien? Want er wordt niet echt gesproken over problemen met bijvoorbeeld de draagkracht of scheurvorming ofzo.
Link
Link
-
- Moderator

-
- autoweg
https://www.bndestem.nl/moerdijk/rijksw ... ~aac14e14/
Werk thuis of neem het OV. Op welke planeet leef je dan?
Werk thuis of neem het OV. Op welke planeet leef je dan?

-
- Moderator
Een rijstrook van 1,95 meter is overigens wel absurd smal. Zelfs de smalste spitsstroken met een breedtebeperking van 2 meter zijn in de praktijk nog wel 2,5 meter breed. Dit gaat nog wel in het nieuws komen ben ik bang.
-
- Wegnummerfotograaf
De planeet van mijn Brabantse collega's die in Delft hun kantoor hebben. Aarde, geloof ik.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- Moderator
Valt me tegen dat ze carpoolen niet noemen als onderdeel van de oplossing

Kort door de bocht, onjuist en eigenlijk ook beledigend. Die 40% zat niet braaf op de fiets of in de trein, maar zat voornamelijk thuis en dan veelal opgescheept met kinderen en andere complicerende factoren waardoor het gedwongen thuiswerken niet heel fijn was.,,Als de eerste lockdown tijdens de coronacrisis iets heeft laten zien, is het wel dat het leven door kan gaan als 40 procent van de automobilisten de weg niet opgaat.”
Als veiligheid nou echt zo relevant is, had dan ook gezegd dat de wegbeheerder heeft verzaakt en dat dát het primaire probleem is. En suggereren dat je een situatie maar zo vervelend mogelijk maakt om andere partijen de verantwoordelijkheid te laten nemen voor het oplossen vind ik ook niet kies.Dat er vanaf maandag twee jaar lang nog maar 50 kilometer per uur mag worden gereden op de versmalde rijbanen van de Haringvlietbrug is vervelend, maar noodzakelijk vanwege de veiligheid. Het helpt volgens Wille en Demkes wel de bewustwording groter te maken. ,,Daardoor zullen bedrijven eerder openstaan voor maatregelen.”
-
- autoweg
Moet ik het echt nog uitleggen? Als ik met de bus naar mijn werk zou gaan dan doe ik daar ruim anderhalf uur over. Enkele reis. Maar die bus staat straks dus ook in de file op de Haringvlietbrug. Alternatief: eerst met de auto naar Oudenbosch rijden en van daar met de trein. Dan duurt de reis al meer dan 2 uur. Wederom enkele reis.
-
- Moderator

-
- stadsweg
Het zit ‘m toch in de klemmen die steeds lostrillen. Hier een reactie van RWS op Facebook:
De Haringvlietbrug gaat sneller achteruit in kwaliteit dan eerder werd verwacht. De klemmen waarmee het rijdek aan de klep is bevestigd trillen los door het verkeer dat over de brug rijdt. Er zijn eind 2020 nieuwe klemmen ontworpen en aangebracht die beter bestand zouden moeten zijn tegen de trillingen, maar uit de inspecties blijkt nu dat deze klemmen niet het gewenste resultaat leveren.
Om de kans op het lostrillen van de klemmen onder de brug te verkleinen is het met name van belang om de snelheid op de brug te verlagen. Het verminderen van de verkeersintensiteit (gewicht) is geen doel op zich. De verwachting is dat we door het verlagen van de snelheid in combinatie met inspecties de constructie van de brug goed in stand kunnen houden tot aan de vervanging van de brugklep.
-
- 2x5 autosnelweg
Of vaartuigen. Zo'n beetje het hele zuidwesten ligt in de buurt van water.Wouter N14 schreef: ↑vr 20 aug 2021, 13:03 Valt me tegen dat ze carpoolen niet noemen als onderdeel van de oplossing![]()
-
- stadsweg

Twee versmalde stroken, met als reden dat we dan pas kunnen handhaven. Maar we hebben wel effe voor jullie geregeld dat het toch 2 rijstroken blijven. Wat is dat RWS toch goed he ?? En hulde aan Cora hoor !!

Praktijk; De rijstroken zijn zo smal en er is zoveel vrachtverkeer, dat naast elkaar rijden toch effectief onmogelijk is, dus in de praktijk nog steeds met 1 rijstrook en

En waar komt de versmalling ?? Juist in de middenberm. Dus onze zwaantjes gaan iedere dag in de middenberm hun flitspaaltje opstellen, Yeah right.
Handhaven kan je ook prima met de portalen op de brug, of een traject controle op de landhoofden. Dus dat versmallen is gewoon pesten, dwingen uiteindelijk een andere route te nemen, thuiswerken, carpoolen, en voor de rest heeft RWS ons precies waar we hebben willen, een sliert met constante snelheid van

Denkt RWS nu echt dat het volk zo dom is en dit niet voorziet.
En ik herhaal mijn eerdere post; klemmetjes die lostrillen na vervanging in 2020?? Ach gut, we kunnen anno 2020 niet eens meer een paar klemplaatjes ontwikkelen ??? Misschien de oude klemplaten uit de oud ijzerbak vissen ??? Of toch misschien nog een oplossing voor de huidige klemmetjes; borgmoeren, vastlassen, loctite, 2e bout erop, en er zal vast een engineer zijn in NL met een betere oplossing???
Ik ga inzetten op zoveel mogelijk thuiswerken, of heel vroeg weg, maar dan ook heel vroeg weer thuis. Of juist laat weg en laat thuis. Niet leuk voor mijn werkgever, maar so be it.
-
- Moderator
Dit heeft ongetwijfeld te maken met verantwoordelijkheden. Zo'n hobbybob-oplossing mag dan uitstekend blijken te werken, RWS wil geen enkel risico lopen op aansprakelijkheid. Maar ondertussen creëren ze wel bewust een veel groter risico door bewust een snelweg af te bouwen tot karrespoor met 50 km/u. Dat is echter tot achter de komma theoretisch correct, althans na maanden soebatten met het OM. Amateurs met verkeerde prioriteiten en slappe knieënfleppenstein schreef: ↑vr 20 aug 2021, 16:13 En ik herhaal mijn eerdere post; klemmetjes die lostrillen na vervanging in 2020?? Ach gut, we kunnen anno 2020 niet eens meer een paar klemplaatjes ontwikkelen ??? Misschien de oude klemplaten uit de oud ijzerbak vissen ??? Of toch misschien nog een oplossing voor de huidige klemmetjes; borgmoeren, vastlassen, loctite, 2e bout erop, en er zal vast een engineer zijn in NL met een betere oplossing???

-
- Wegnummerfotograaf
Hoeft niet, maar ik heb dus collega's die het inderdaad doen. Thuis werken en af en toe de trein nemen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- stadsweg
Het viel me op dat RWS de infographic heeft aangepast. In de eerste versie stond:
"Auto's mogen niet niet naast de vrachtwagen. Rijstroken zijn niet breed genoeg. Auto's mogen alleen voor en na een vrachtwagen rijden"

Dat hebben ze vandaag aangepast in het volgende: "Er geldt een expliciet inhaalverbod voor vrachtwagens"

"Auto's mogen niet niet naast de vrachtwagen. Rijstroken zijn niet breed genoeg. Auto's mogen alleen voor en na een vrachtwagen rijden"

Dat hebben ze vandaag aangepast in het volgende: "Er geldt een expliciet inhaalverbod voor vrachtwagens"

-
- 2x3 autosnelweg
Lijkt me niet meer dan terecht. Want die eerste ‘uitleg’ van bord
sloeg natuurlijk helemaal nergens op.

-
- autoweg
Een beetje snuggere vrachtwagenchauffeur blokt dit natuurlijk af. Je wilt toch niet zo'n personenautobestuurder naast je hebben die denkt er nét tussen te passen.. en dan met 50 km/h naast je blijft hangen.. met alle mogelijke gevolgen van dien..
-
- Voorzitter
In de Uitvoeringsvoorschriften BABW staat dat op autosnelwegen 50 km/u als wegvaksnelheid mag worden vastgesteld. Ik zou ook niet weten waarom de rijstroken versmald moeten worden om dat per se af te dwingen. Daar had je ook een tijdelijke trajectcontrole voor kunnen neerzetten.fleppenstein schreef: ↑vr 20 aug 2021, 16:13![]()
Twee versmalde stroken, met als reden dat we dan pas kunnen handhaven. Maar we hebben wel effe voor jullie geregeld dat het toch 2 rijstroken blijven. Wat is dat RWS toch goed he ?? En hulde aan Cora hoor !!![]()
![]()
Praktijk; De rijstroken zijn zo smal en er is zoveel vrachtverkeer, dat naast elkaar rijden toch effectief onmogelijk is, dus in de praktijk nog steeds met 1 rijstrook en.
En waar komt de versmalling ?? Juist in de middenberm. Dus onze zwaantjes gaan iedere dag in de middenberm hun flitspaaltje opstellen, Yeah right.
Handhaven kan je ook prima met de portalen op de brug, of een traject controle op de landhoofden. Dus dat versmallen is gewoon pesten, dwingen uiteindelijk een andere route te nemen, thuiswerken, carpoolen, en voor de rest heeft RWS ons precies waar we hebben willen, een sliert met constante snelheid vanover de brug.