In de komende periode zullen er in de avonden werkzaamheden plaatsvinden aan de server. Dit kan impact hebben op de bereikbaarheid van het forum en de Wegenwiki.
Bij deze een clip over het veelbesproken onderwerp: De rijstroken op de brug.
Wie de flitsers zoekt: De eerste (ri rotterdam zit op ~0:29 ; ri B-o-Z zit op ~0:49) Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Die versmallingen op de Volkerakbrug zijn blijkbaar een stuk minder smal. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe breed die stroken daar precies zijn.
Je kan daar iig gewoon naast elkaar blijven rijden; ook naast een vrachtwagen. Het heeft totaal niet tot vertragingen of files geleidt. Je moest daar plaatselijk even wat minder hard, maar het reed gewoon zonder problemen door.
De "andere" brug heeft ruimte voor 2x3 + vluchtstrook + parallelweg. De haringvlietbrug kan net aan het asw-profiel voldoen als de parallelweg wordt opgeheven.
Daarmee is eigenlijk de Haringvlietbrug niet meer van deze eeuw/tijd.
Jeff schreef: ↑za 18 sep 2021, 10:12
Daar zijn de voegovergangen vervangen en is de boel van vers asfalt voorzien.
Die werkzaamheden zijn, naar mijn weten, afgerond.
Daarvoor was de versmalling opgezet, maar waarom het nu nog staat - geen idee.
De werkzaamheden aan de voegovergangen op de Volkerrakbrug zijn zeker nog niet afgerond.
Momenteel is men bezig met de voegovergangen van de parallelweg. Hierdoor wordt het verkeer van de parallelweg via een slinger op de oostelijke rijbaan van de A4 geleid, en na de brug weer terug. Hiervoor is dus een stukje van de oostelijke rijbaan nodig, vandaar de versmalling.
Volgens mij moet dan nog wel de oostelijke rijbaan opnieuw geasfalteerd worden en ook denk ik nog de parallelweg.
De westelijke rijbaan is wel al helemaal klaar, voegovergangen en asfalteren.
Ah, dat verklaart waarom er vooral veel vrachtverkeer via de vzp ging.
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Het is niet verboden, maar niet netjes en niet echt sociaal tegenover de andere automobilisten die wel in de file blijven staan.
Vroeger stond de politie wel eens bij de oprit naar de snelweg. Werd geconstateerd dat jij zonder te stoppen om bijvoorbeeld te tanken, de vzp gebruikte om de file te omzeilen, dan kreeg je een stopteken. In een gesprek werd dat geprobeerd uit te leggen dat een vzp hier niet voor is bedoeld. Zo'n gesprek leidde er vaak toe dat je eventuele tijdwinst die je hierdoor dacht te krijgen, geheel teniet werd gedaan. Bestuurders in de file lieten ook vaak merken, met een omhoog gestoken duim bijvoorbeeld, het politie optreden toe te juichen.
keokiracer schreef: ↑vr 24 sep 2021, 15:25
Ah, dat verklaart waarom er vooral veel vrachtverkeer via de vzp ging.
Hoezo? Zijn vrachtwagenchauffeurs asocialer?
De rechterrijstrook staat een stuk meer vast dan de linkerrijstrook, de rechterrijstrook is voornamelijk vrachtwagens, dus voornamelijk vrachtwagens zullen tijd goedmaken via de vzp. Vanaf de linkerrijstrook is de tijdwinst via de vzp vrijwel nihil (buiten incident of de wekelijkse brugopening).
Gistermiddag er eens overheen gereden. Dat linkerstrookje is echt smal, breedtebeperking van 1,90 meter. Het was erg rustig daar dus er reed ook praktisch niemand op de linkerstrook.
Dat is afgelopen nacht gebeurd, Jack reed er gistermiddag
Wat gaat er gebeuren?
* Vanaf vrijdagavond 1 oktober 21.00 uur tot zaterdagochtend 08.00 uur wordt de linkerrijstrook richting Bergen op Zoom verbreed.
* Van zaterdagavond 2 oktober 21.00 uur tot zondagochtend 10.00 uur wordt de linkerrijstrook richting Rotterdam verbreed.
* Ten slotte wordt het asfalt richting Rotterdam gerepareerd vanaf zondagavond 21.00 uur tot maandagochtend 05.00 uur.
Het was vanochtend een hele verademing. Nagenoeg geen file vanuit Willemstad en gewoon met 50 de brug over.
Zijn de matrixborden afgelopen weekend tevens vervangen? Het portaal halverwege de brug toonde: .
(In het bovenstaande filmpje is de oude instelling op 1:18min te zien)
Maar nu komen er wel weer iets meer brugopeningen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Voor de zekerheid, er hang toch alleen camera's aan de noordzijde? Ik kreeg van Waze namelijk een melding bij het oprijden van de brug richting Rotterdam.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht.Freek de Jonge
Wouter N14 schreef: ↑ma 04 okt 2021, 18:07
Fijn dat er zo naar de gebruiker geluisterd wordt
Voor de zekerheid, er hang toch alleen camera's aan de noordzijde? Ik kreeg van Waze namelijk een melding bij het oprijden van de brug richting Rotterdam.
Zo, het is inderdaad een wereld van verschil. Ik had er vantevoren een beetje hard hoofd in of het genoeg zou zijn. Want wat is nou 40 cm? Nou, het is net het verschil tussen wel of niet naast elkaar kunnen rijden. Dus er kan zowat dubbel zoveel verkeer over het asfalt verstouwd worden.
Wouter N14 schreef: ↑ma 04 okt 2021, 18:07
Die hangen wel degelijk aan beide zijden.
Ik vraag me nog wel af of ze ook de rijbaan aan de overzijde kunnen flitsen? (opkomend dus)
Ik moet zeggen, hiet wisselt enorm. Afgelopen dinsdag was het weer drama. En waarom? Vanwege een beetje motregen?
Vanochtend dan weer goed kunnen doorrijden.
Je zit toch nog weleens mensen die het stuk waar het smaller wordt eng vinden. (Als zulke bangerikken nou eens consequent rechts zouden blijven rijden)
Berichtdoor wegenrijdertje » za 20 nov 2021, 16:44
Heej allemaal. Even een nieuwschierig vraagje. Er zijn tegenwoordig op de A29 haringvliet brug permanente fliters aan wezig. Maar als ik er overheen ben richting Roosendaal heb je aan het einde ook een rits camera's hangen. Waar zijn die voor?
Deze camera's?
Of staan ze nog niet op Streetview?
Zonder het exact te weten vermoed ik ANPR-troep.
Dit cameraplan bevat een overzicht van de ANPR-camera’s (Automatic Number Plate Recognition) waarvan gebruik wordt gemaakt of zal worden gemaakt in het daaropvolgende jaar op grond van de bevoegdheid van artikel 126jj, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering. Het overzicht is in een seperatelijst opgemaakt en bijgevoegd.