[A004][A029] De Haringvlietbrug
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Re: [A004][A029] De Haringvlietbrug
Misschien interessant om te weten waarom niet het wegwerkzaamheden tarief is toegepast.
Niet dat ik Piles een hoger boetebedrag toewens.. maar opmerkelijk vind ik het wel. Slip off the tong of is er beleid dat er voor 'het standaard tarief' wordt beboet ivm de toch ietwat uitzonderlijke reden (belasting van de brug ipv daadwerkelijke werkzaamheden (okay, nu ff wel dan..deze periode).
Niet dat ik Piles een hoger boetebedrag toewens.. maar opmerkelijk vind ik het wel. Slip off the tong of is er beleid dat er voor 'het standaard tarief' wordt beboet ivm de toch ietwat uitzonderlijke reden (belasting van de brug ipv daadwerkelijke werkzaamheden (okay, nu ff wel dan..deze periode).
-
- stadsweg
Hadden ze die betonblokken niet kunnen laten staan?
Als het een gevalletje ‘Morandi’ zou worden, dan krijgen we in ieder geval versneld een betere permanente oplossing voor terug.
Als het een gevalletje ‘Morandi’ zou worden, dan krijgen we in ieder geval versneld een betere permanente oplossing voor terug.

-
- expressweg

-
- 2x4 autosnelweg
Er moet wel daadwerkelijk worden gewerkt om daarvoor te mogen schrijven.
Die 50 is er niet voor de werkzaamheden, maar voor de brugschade. Ik zou het niet eerlijk vinden als er voor werkzaamheden geschreven zou worden. Pas vanaf 70 kan je daarvoor schrijven, is mijn mening.
Overigens heb ik er nooit zoveel moeite mee als men naast de barrier te hard rijdt. Naast de kegels/bakens, daar mag de boete vertigvoudigd worden, want dat is een direct risico voor de mensen die daar lopen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- stadsweg
Zoals eerder al bekend was gemaakt in dit topic is de brug dit weekend ‘s nachts afgesloten voor de voorbereidende werkzaamheden vanwege de te zware barriers. Nu gaat de brug in de nacht van maandag op dinsdag helemaal op slot. Dit was eerst niet gepland.
Link: https://www.ad.nl/hoeksche-waard/haring ... ~a29c52c4/Uit recente inspectie zou zijn gebleken dat een aantal klemmen, op een lastig te bereiken positie, aangedraaid moet worden. Anders trillen ze los. Deze klus is niet uitvoerbaar zonder de klep te openen.
-
- autoweg
Maar die zware 'transport exceptionel' wagens mogen er nog gewoon overheen. 

Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
- autoweg
De zoveelste reparatie, afgelopen weekend.
https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~a528fc4b/Haringvlietbrug in reparatie: ‘Rijkswaterstaat vervangt 2500 bouten’
WILLEMSTAD - Rijkswaterstaat is vrijdag begonnen met het herstellen van de schade aan de onderkant van de Haringvlietbrug die tijdens een inspectie is waargenomen. In totaal worden 2500 bouten vervangen.
-
- autoweg
Hoe lang moet het in vredesnaam duren om een nieuwe val in elkaar te lassen? Je zou toch denken dat zoiets in een paar maanden geregeld kan zijn. Met dit tempo en het grote aantal andere kunstwerken uit die periode (jaren 60 en 70) ziet Nederland er over 5-10 jaar net zo uit als Duitsland nu, waar je van de ene Baustelle zo in de volgende rijdt. En nog maar 2 bruggen hebt over de Waal die geschikt zijn voor vrachtverkeer. Ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb het idee dat men de renovatie- en vervangingsopgave van de komende 2 decennia aardig onderschat.
-
- 2x5 autosnelweg
Het lassen an sich zal misschien nog wel meevallen, maar het gaat om het totale proces. Ter vergelijking: een nieuwe auto wordt binnen een dag in elkaar gezet, maar het duurt ongeveer 6 maanden voordat deze daadwerkelijk op je oprit staat.
De naweeën van de coronacrisis waarbij wereldwijde productie en voorraden behoorlijk uit balans zijn geraakt, de oorlog in Oekraïne, grondstofproblemen, personeelstekorten die de komende jaren alleen maar groter worden, energiekosten die de pan uit reizen waardoor de productie onder druk staat, etc. Het speelt allemaal in meer of mindere mate een rol.
-
- stadsweg
Weet iemand waarom de rechterrijstrook in noordelijke richting elke nacht/ochtend afgesloten is?
Vanochtend om half 7 was deze dicht en nadat ik 20min file gereden had (staart stond bij Sabina) en net bij de Haringvlietbrug (landhoofd) werd de strook ineens vrijgegeven...
Vanochtend om half 7 was deze dicht en nadat ik 20min file gereden had (staart stond bij Sabina) en net bij de Haringvlietbrug (landhoofd) werd de strook ineens vrijgegeven...
-
- expressweg
-
- stadsweg
Nu je het zegt, dit was maandag ook al het geval. Ik denk dat je gelijk hebt.
Er staat voor Willemstad 2 2x een MRS
En na de brug ook nog 2x een MRS. Vermoedelijk worden de tractoren dan via de busbaan naar de parallelbaan geleid.
Er staat voor Willemstad 2 2x een MRS
En na de brug ook nog 2x een MRS. Vermoedelijk worden de tractoren dan via de busbaan naar de parallelbaan geleid.
-
- autoweg
Ze mogen tegenwoordig juist niet meer via de paralelbaan.
Maar tot 6:30? Dan begint de ochtendspits toch al?
Maar tot 6:30? Dan begint de ochtendspits toch al?
-
- Wegnummerfotograaf

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- stadsweg
Nouja, ik bedoelde deze busbaan richting de parallelbaan:https://goo.gl/maps/uDoj2TiGynJMpV4z9
Als het niet goed zichtbaar is, zul je even dec-2021 moeten selecteren in streetview. In 2022 rijd er precies een trucker voor die het boerenprotest steunt. Er zijn best wel wat streetview opnames gemaakt.
En ja, het is rond die tijd aardig druk. Ik denk dan maar aan dathet glas halfvol is en dat ik op dat moment niet de enige ben

-
- autoweg
https://www.ad.nl/rotterdam/na-vervangi ... ~aebde8b0/
Ik zag deze week al wat auto's rijden daar. Ik vraag me af of het nu weer gewoon voor iedereen toegankelijk is, dus ook als alternatieve route als het erg druk is op de hoofdbaan? Nog niet zo lang geleden stonden er aan beide kanten mannetjes om auto's tegen te houden.Na vervanging van 2500 bouten aan de Haringvlietbrug is de parallelbaan weer geopend voor alle verkeer
Sinds dinsdagavond 27 september is de parallelbaan ter hoogte van de Haringvlietbrug weer geopend voor alle verkeer. De parallelbaan was sinds 2 september gesloten voor gemotoriseerd verkeer in verband met krakkemikkige bouten van de steunbalken onder de brug.
-
- autoweg
Ja dus. Vanochtend het er maar eens op gewaagd, en ik kon gewoon via de paralelbaan de brug over. Er stonden geen borden meer, en ook geen mannetjes.hneel schreef: ↑wo 05 okt 2022, 13:37 Ik zag deze week al wat auto's rijden daar. Ik vraag me af of het nu weer gewoon voor iedereen toegankelijk is, dus ook als alternatieve route als het erg druk is op de hoofdbaan? Nog niet zo lang geleden stonden er aan beide kanten mannetjes om auto's tegen te houden.
Wat anders:
Bron: BN De StemBlijf tijdens afsluiting Haringvlietbrug thuis, waarschuwt Rijkswaterstaat
Blijf thuis of ga op vakantie. Het advies van Rijkswaterstaat aan de gebruikers van de Haringvlietbrug is duidelijk. Tijdens de renovatie kunnen ze beter de weg mijden.
,,Alleen als ongeveer een derde van de weggebruikers niet reist, of in plaats van de auto de bus, trein of fiets pakt, kan het verkeer op de omleidingen nog blijven rijden’’, zegt Daisy Hofmans, omgevingsmanager bij Rijkswaterstaat.
...
Maar zelfs dan, klinkt het, is ons wegennet er niet op berekend om de 110.000 mensen die dagelijks door de Heinenoordtunnel gaan en de 66.000 dagelijkse gebruikers van de Haringvlietbrug elders op te vangen. ,,Zelfs de A16, toch geen kleine rijksweg, kan dat niet aan.”
-
- stadsweg
Zouden ze bij RWS weten dat er op Goeree en de Hoeksche Waard geen trein rijdt?hneel schreef: ↑do 17 nov 2022, 17:40Blijf tijdens afsluiting Haringvlietbrug thuis, waarschuwt Rijkswaterstaat
,,Alleen als ongeveer een derde van de weggebruikers niet reist, of in plaats van de auto de bus, trein of fiets pakt, kan het verkeer op de omleidingen nog blijven rijden’’, zegt Daisy Hofmans, omgevingsmanager bij Rijkswaterstaat.
De bus is leuk, maar die zal ook in de file staan op de omleidingsroute via de N59 en/of A17/A16.
-
- expressweg

-
- 4x5 autosnelweg
Dat is dus een druppel op een gloeiende plaat...; Rijkswaterstaat zou nog even goed moeten kijken naar doorstromingsmaatregelen op de omleidingsroute en kijken of er nog wat quick-wins mogelijk zijn met tijdelijke maatregelen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- stadsweg

https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/pr ... aatregelen
-
- expressweg
Wat mij opvalt dat niet genoemd wordt: Een tijdelijke brug over het Spui bij Nieuw-Beijerland. De veerboot daar gaat permanent overbelast zijn. Is het Spui te breed voor een tijdelijke brug?
-
- 2x5 autosnelweg
Het Spui is onderdeel van de omvaarroute, dus een extra obstakel zal wel ongewenst zijn.
-
- 2x3 autosnelweg
De A17 zal denk ik op de verbindingsweg in knooppunt Klaverpolder zijn? Richting Rotterdam versmalt het naar 1 rijstrook voor er ingevoegd wordt op de A16. De A16 dan misschien een spitsstrook-achtig iets tussen de N3 en Klaverpolder?Thom schreef: ↑do 17 nov 2022, 20:16Er komt tijdelijk een extra rijstrook op de A16 en A17. Ben benieuwd waar precies. Meer maatregelen kan men bekijken via onderstaande link en de inphografic bijna onderaan die pagina.
https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/pr ... aatregelen
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- stadsweg

Bron: https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... oordtunnelOp de A16 tussen de Drechttunnel en de aansluiting met de N217 vergroten we het aantal rijstroken van 3 naar 4. We gebruiken hiervoor de vluchtstrook.'
'Mocht er een pechgeval zijn, dan kunnen die automobilisten terecht op de 2 pechhavens die we aanleggen. Dezelfde tijdelijke vergroting van de capaciteit geldt op de verbindingsweg op het knooppunt Noordhoek in de A17. Daar gaat het aantal rijstroken tijdens de zomerafsluitingen van 1 naar 2. Met onze tijdelijke maatregelen willen we het verkeer dat moet omrijden wat meer ruimte geven én het doorgaande verkeer minder hinderen.’
-
- 2x5 autosnelweg
Zoals ik het lees voegen er 2 rijstroken in van de A17 op de A16, maar blijft het tot de N3 gewoon 3 rijstroken. 

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- expressweg

-
- autoweg
Eigenlijk wel een bijzonder viaduct, dat van Noordhoek.
Asymmetrisch ingedeeld https://www.google.nl/maps/@51.6351665, ... a=!3m1!1e3 ,
maar ook asymmetrisch gebouwd: https://www.google.nl/maps/@51.6349502, ... 384!8i8192 gezien waar de knik zit voor het afschot.
Alsof het altijd de bedoeling is geweest om de A59 zo te laten beginnen en eindigen hier.
Asymmetrisch ingedeeld https://www.google.nl/maps/@51.6351665, ... a=!3m1!1e3 ,
maar ook asymmetrisch gebouwd: https://www.google.nl/maps/@51.6349502, ... 384!8i8192 gezien waar de knik zit voor het afschot.
Alsof het altijd de bedoeling is geweest om de A59 zo te laten beginnen en eindigen hier.
-
- autoweg

Nee, het is juist altijd de bedoeling geweest om het stukje tussen de knooppunten Noordhoek en Zonzeel door te trekken. Het is dan ook een voorbereiding voor een vlinderdas-knooppunt, geen klaverblad.
-
- autoweg