[A004][A029] De Haringvlietbrug
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [A004][A029] De Haringvlietbrug
Vaak genoeg gewoon met 130 ingehaald op de brug. Had ook niet het gevoel dat ik dan veel sneller reed dan overig verkeer.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- expressweg
Ik weet niet anders dan dat de 2 bruggen een "100-zone" zijn tussen BoZ en Oud-Beijerland (waar 120/130 geld/gold)
Streetview laat in 2014 in rijrichting BoZ -> R'dam bij Willemstad een bord
zien
Streetview laat in 2014 in rijrichting BoZ -> R'dam bij Willemstad een bord

-
- autoweg
Het is ooit tijdelijk (maar nog best lang) 100 geweest op de Volkerakbrug toen daar werkzaamheden waren. Ik weet niet meer uit mijn hoofd wanneer dat was. Wel dat die beperking toen veel te lang geduurd heeft, ook toen er al lang niet meer gewerkt werd. De flitsers hebben van die situatie toen regelmatig dankbaar gebruik gemaakt. Is dat echt alweer 2014?
Op de Haringvlietbrug is het (sinds eind jaren 80 dan) nooit anders geweest dan 120/130.
(En geen idee waar je "bang" voor zou moeten zijn. Omdat de redresseerstrooker er ontbreekt?)
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
- stadsweg

Ook vaak genoeg 130 gereden op de Haringvlietbrug, maar dan met name snachts tussen 0:00 en 05:00, als er geen kip op de weg was.
Maar toch voelde het onveiliger als op de rest van de A29.
Er is geen redresseerstrook, maar ook geen vluchtstrook. Bovendien rij je tussen 2 barriers.
In mijn optiek voelt het best smal aan dan. En een kleine stuurcorrectie en je hangt al snel in de barriers of ping-pongt ertussen.
De

Maar toch jammer,

Sowieso vindt ik dat de

-
- 2x4 autosnelweg

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- stadsweg
Ik zat dan eigenlijk meer te denken aan 100 tussen 29 en 30 (Februari) 

-
- 2x2 autosnelweg
Als je een vrachtwagen wilt inhalen op de Merwedebrug vind ik 130km/u per uur net iets te snel. Vooral omdat er aan de linkerzijde geen redresseerstrook aanwezig is, maar de rijbaan meteen wordt gevolgd door een geleiderail. Tevens zijn het asfalt en de voegovergangen ook niet meer in goede doen, waardoor het bij 130km/u toch redelijk oncomfortabel is.Snelwegfreak schreef: ↑di 08 aug 2023, 16:09Ander verkeer waaronder vrachtwagens inhalen met 130 km/h. Kan wel, je moet alleen niet bang aangelegd zijn.
-
- woonerf
Het kan allemaal wel net (als het niet druk is) op de Merwedebrug maar ik begrijp dat de meesten het niet doen. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de rijstroken daar ook net iets smaller zijn dan op de Haringvlietbrug, maar of dat ook klopt?
-
- 2x3 autosnelweg
Een compilatievideo van Rijkswaterstaat van 8 weken aan werk:
Link
Er is overigens ook een afspeellijst gemaakt met in totaal 9 video's (inclusief bovenstaande compilatie) van de werkzaamheden
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... mH9TUtX8v_
Link
Er is overigens ook een afspeellijst gemaakt met in totaal 9 video's (inclusief bovenstaande compilatie) van de werkzaamheden

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr