Nieuw bord N11 Alphen-West

Moderator: Moderatoren

Hanno
autoweg

Nieuw bord N11 Alphen-West

Bericht door Hanno » wo 06 jan 2010, 23:14

Ik zag dit weekeinde op de N11 vanuit Utrecht bij Alphen-West een NBA-bord, waarschijnlijk vervangen i.v.m. schade. Vergeleken met het oude bord ontstaat er wel een soort ordening in het bord. De bedrijventerreinen staan duidelijk bij elkaar; de ringvermelding is in een los kader geplaatst en Avifauna wit-op-bruin. Ik vind het eigenlijk wel een geslaagd bord, hoewel er een klein foutje op staat. Het contourlijntje naar links klopt niet. Je kan/mag hier niet linksaf slaan, maar dat stond ook al op het oude bord...

Nieuw:
Afbeelding
Oud:
Afbeelding

Palance
4x4 autosnelweg

Re: NBA: N11 Alphen-West

Bericht door Palance » do 07 jan 2010, 6:04

Kun je dit als NBA (hoewel de N11 niet eens een snelweg is) rekenen? Ik zie dat zelf niet zo. Jammer alelen dat ook het nieuwe bord alweer beschadigd is (graffiti :neenee:)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 07 jan 2010, 7:50

Dit is gewoon standaard-bewegwijzering voor gelijkvloerse autowegen, echter met toepassing van een bruine bestemming.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 07 jan 2010, 10:40

Wel een mooi bord, alleen golft de weg nogal... :roll:

Euregio
geband

Bericht door Euregio » do 07 jan 2010, 10:56

Ja, dat merkte ik ook, ben een paar maanden geleden naar familie geweest in Leiderdorp, en merk dat de A12 bij Reeuwijk, en de N11 erg golft. Waarschijnlijk omdat het op veengrond aangelegt is, in Oost Nederland heb je dit ook minder naar mijn idee.

Maar goed, mooi bord! Alleen zeer jammer van dat geknoei wat er nu al weer op zit..

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 07 jan 2010, 13:01

Als het bord echt NBA was geweest, had de lijn boven "300m" niet helemaal doorgelopen naar links en rechts.
(Dat is een van de dingen die op alle NBA-borden waar een afstand op staat hetzelfde zijn.)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 07 jan 2010, 14:57

Ik vind het een mooi bord (als ik de graffiti even wegdenk) en zeker een verduidelijking ten opzichte van het oude bord. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » do 07 jan 2010, 16:29

Hanno schreef:Het contourlijntje naar links klopt niet. Je kan/mag hier niet linksaf slaan, maar dat stond ook al op het oude bord...
Linksaf slaan mag niet, maar er is wel een polderweg die van links komt (Compierekade). Daar geldt verplicht rechtdoor.
Of het de bedoeling was om dit element erop te zetten weet ik niet. De Compierekade sluit niet aan op het kruispunt met de gesloten pijl, maar enkele meters verder.

Ik vind het nieuwe industriesymbool wel een verbetering. Het toont zowel een kantoorgebouw als een fabriek, dus bedrijven en industrie bij elkaar.
Laatst gewijzigd door Wesso op do 07 jan 2010, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De cursus 'Omgaan met onzekerheid' gaat waarschijnlijk niet door.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » do 07 jan 2010, 16:30

Die graffiti!!! :shoot:

Hanno
autoweg

Re: Nieuw bord N11 Alphen-West

Bericht door Hanno » do 07 jan 2010, 20:41

René schreef:Dit is gewoon standaard-bewegwijzering voor gelijkvloerse autowegen, echter met toepassing van een bruine bestemming.
Oké, verkeerd gepost dus. Bedankt voor het verplaatsen!
ViaHaaren schreef:Wel een mooi bord, alleen golft de weg nogal...
De N11 golft zeker. Op enkele punten was/is zelfs een tijdelijke maximumsnelheid van 90 km/h ingesteld, vanwege zware verzakkingen. Sommige zijn inmiddels weer gladgestreken.
Wesso schreef:
Hanno schreef: Het contourlijntje naar links klopt niet. Je kan/mag hier niet linksaf slaan, maar dat stond ook al op het oude bord...
Linksaf slaan mag niet, maar er is wel een polderweg die van links komt (Compierekade). Daar geldt verplicht rechtdoor.
Of het de bedoeling was om dit element erop te zetten weet ik niet. De Compierekade sluit niet aan op het kruispunt met de gesloten pijl, maar enkele meters verder.
Er steekt inderdaad een landbouwweg de N11 over, maar het lijkt me sterk dat dat met het contourlijntje bedoeld is. Bovendien zou zo'n lijntje alleen toegepast moeten worden, wanneer er daadwerkelijk een mogelijkheid is om de betreffende richting te volgen, vind ik.

Al met al een duidelijk en veel rustiger ogend bord. Zulke mogen er meer komen. En, nog even voor de duidelijkheid, RWS voert NBA kennelijk alleen uit op autosnelwegen en niet op rijkswegen niet zijnde autosnelwegen?
Het heet natuurlijk niet voor niets NBA

harry
Wegnummerfotograaf

Re: Nieuw bord N11 Alphen-West

Bericht door harry » vr 08 jan 2010, 10:16

Hanno schreef:En, nog even voor de duidelijkheid, RWS voert NBA kennelijk alleen uit op autosnelwegen en niet op rijkswegen niet zijnde autosnelwegen?
Dat zou te consistent zijn.
Op de RING N2 rond Eindhoven wordt bijvoorbeeld iets gebruikt wat op NBA lijkt. Op de Ring Zwolle bij de A28 afrit Zwolle-Zuid ook. En knooppunt Velperbroek (geen snelweg) is ook NBA-achtig. Nou zijn dit wel allemaal plekken in de buurt van een snelweg, dus misschien is dat wel de "regel" die RWS hanteert.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.