Misschien wel meer dan zo goed als.Wouter N14 schreef:Je bent dus zo goed als op mijn werk geweest

Moderator: Moderatoren
Misschien wel meer dan zo goed als.Wouter N14 schreef:Je bent dus zo goed als op mijn werk geweest
Best uitspreekbaar: de eerste g spreek je niet uit.sirdanilot schreef:De gemeente Oegstgeest, heeft naast de meest onuitspreekbare naam van Nederland
Nee, men zegt geen Noo-dorp.kees schreef:Ik kom uit Pijnacker en daarnaast ligt Nootdorp. In de spreektaal verdwijnt de 't'.
Dan zou je op gezette tijden op de hoogte worden gehouden van het laatste nieuws.sirdanilot schreef:Maar goed dat Philip Freriks geen omroeper in de bus is...
Bij mij eerder "vasstellen" en "kunsstof", waarbij de s'en net even langer klinken.kees schreef:Wat doen jullie met woorden als 'vaststellen' en 'kunststof'?
In spreektaal wordt het al gauw 'vastellen' en 'kunstof'
Ik denk dat dat een trend is die door heel Europa speelt, wellicht ook nog wel in de nodige andere landen. Je kunt van de meeste landen wel straatnaambordjes aanwijzen in een min of meer standaard stijl, en er komt steeds meer lokale kleur in. Dat kun je aan de ene kant leuk vinden als vorm van variatie, maar aan de andere kant is het een verspilling van belastinggeld en komt de leesbaarheid lang niet altijd op de eerste plaats in die nieuwe ontwerpen. In stadscentra -waar veel langzaam verkeer is- maakt dat allemaal nog niet zo heel veel uit en draagt het wellicht zelfs bij aan een attractief en toeristisch verantwoord stadsbeeld. Maar zodra de snelheden iets omhoog gaan, moet het uit zijn met de pret en moeten er optimaal leesbare borden zijn.Wimpie24 schreef:Dus om het samen te vatten, wij zijn van een eenduidig nationaal ontwerp naar honderden verschillende gemeentelijke ontwerpen die intiëel nog erg allemaal op elkaar leken maar tegenwoordig in een kleurenkermis veranderd zijn.
Goed lezen, het staat in dat bericht.Rob schreef:Waar precies is Groot Hoerengat
HierRob schreef:Waar precies is Groot Hoerengat