Bericht
door ronny forgeron » za 15 okt 2022, 14:02
Wellicht veel landen omdat ik al wat ouder ben en dus meer tijd had, maar ook wel wat bijzondere landen.
Meegereden, als lifter
Duitsland, Denemarken, Zweden
Meegereden met vrienden
Verenigde Staten, Singapore, Philipijnen, China, Australië,
Huurauto met chauffeur
Canada, Verenigde Staten, Hawaii, China, Thailand, Bali, Maleisië
In een bus
Verenigde Staten, Mexico, Maleisië, China, Griekenland
Zelf gereden met geleende auto
Zweden, Maleisië, China
Zelf gereden met huurauto
Oostenrijk, Duitsland, Ierland, Spanje, Mallorca, Madeira, Canada, Verenigde Staten, Thailand, Australië, Zweden (Lapland), Noorwegen (Lofoten en Noordkaap incl), Finland
Zelf gereden met een eigen auto
Noorwegen (incl een E6 Noordkaap rit), Finland, Zweden, Denemarken, DDR, Duitsland, Ierland, Noord Ierland, Schotland, Engeland, Wales, België, Luxemburg, Frankrijk, Andorra, Spanje, Portugal, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije, Joegoslavië, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Italië, Griekenland (incl Korfu),
Verenigde Staten, China, Laos
In China in alle provincies gereden behalve Xinjiang en Heilongjiang. In de VS in 27 staten.
Dit jaar 2022 waren er 3 roadtrips in Europa, vorig jaar ondanks coronaperikelen het eerste halfjaar toch 4 roadtrips in China gemaakt waarvan 1 zuid noord zuid ruim 11.000 km. Geplande en al geboekte roadtrip in Japan in 2020 kon door corona helaas niet doorgaan.
Kaartjes begin ik maar niet aan, zoveel wegen bereden dat wordt geknoei. Vroeger, tot in de jaren 90, heb ik wel alle routes met potlood op de wegenkaarten en atlassen gemarkeerd