burgers initiatief file

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

leifeng
zandpaadje

burgers initiatief file

Bericht door leifeng » do 21 jan 2010, 16:03

H

wij burgers moeten bij file van elke soort en op alle plaatsen, ongeval, knooppunt, op en afritten, :
de weg aflsuiten door op alle rijstroken te gaan rijden in RITS PATROON (niemand kan dan nog stiekem inhalen asocialen)
dit tot op het allerlaatse moment. Bijkomende effect is niemand kan (mag) meer inhalen.
Alle snelheid borden, lussen, etc kunnen allemaal weg
(schijnbaar kunnen matrix borden niet worden ingezet foute snelheid geen snelheid geen controle geen doorstroming, enzovoort)
dit gaat enorme kosten besparen en ontzaggelijke hoeveelheden brandstof en rijkosten. sociale rijtijd verdeling veiliger en !!! sneller.

waarom is dit nooit in discussie in de media ???? kijk op www.hoogachtend.com file

Attietattie
2x4 autosnelweg

Re: burgers initiatief file

Bericht door Attietattie » do 21 jan 2010, 16:21

Voor zover leesbaar heb ik nog de tijd genomen om op die website te kijken ook...

Volgens mij wordt met rijden in een ritspatroon, gestaffeld rijden bedoeld. Dat is op zich leuk, maar het gaat niet werken. Als ik normale afstand bewaar tot mijn voorganger en dan gestaffeld ga rijden (er past dan dus nog een auto tussen mij en mijn voorganger) wordt die afstand aanzienlijk kleiner op het moment dat er daadwerkelijk geritst moet worden. Mijn reactie zal zijn: gas los om weer een normale volgafstand te bewerkstelligen. Ik hoef niet uit te leggen dat dat op den duur stilstand achter mij tot gevolg heeft.

De andere optie: zoveel volgafstand bewaren dat er een auto tussen past en ik niet hoef af te remmen. Daar gaat het dus fout want ten eerste is er dan dus 2x zoveel asfalt nodig om al die auto's kwijt te kunnen. Anders gezegd: de file vòòr de versmalling wordt dus 2x zo lang. Ten tweede kàn een automobilist een dergelijke afstand niet eens inschatten. Weinig mensen kunnen bepalen wat een veilige volgafstand is ten opzichte van een voertuig dat gestaffeld naast/voor ze rijdt. Er komt ook nog eens bij dat de asociaal (zoals jij/de website die noemt) dan voldoende ruimte heeft om slalommend tussen alle auto's door te schieten en nog makkelijker door de file heen komt.

Leuk dat men erover nadenkt, maar dit gaat niets opleveren.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » do 21 jan 2010, 16:39

leifeng schreef:waarom is dit nooit in discussie in de media
Omdat de media hoogstwaarschijnlijk ook wel inzien dat het hele verhaal "niet bepaald een solide basis heeft". En dan druk ik me nog netjes uit. Het ontbreekt simpelweg aan basale verkeerskundige kennis. Je kunt nu eenmaal niet de intensiteit van 2 rijstroken op 1 rijstrook kwijt. Dan heb je dat de volgafstanden te klein zijn. Dàt, en niets anders dan dàt, veroorzaakt de file.

En du moment dat weggebruikers hun volgafstand gaan vergroten, dan zal het enkelstrooks gedeelte minder voertuigen kunnen stromen dan zich stroomopwaarts op het 2-strooksgedeelte aanbieden. Er is dus ALTIJD sprake van file, als zich voor een afstreping méér verkeer aandient dan de resterende strook kan verwerken. Zelfs als de omstandigheden ideaal zouden zijn en men ideaal zou ritsen, zal bij een capaciteitsprobleem file ontstaan. En om dan filestaartongevallen (en alle economische schade die weer het gevolg is van de extra filevorming die daar weer door ontstaat) te voorkomen, is het toch verdomde handig dat er een geheel automatisch systeem is dat de weggebruiker daarop wijst, niet ?
hoogachtend.com schreef:Kortom; de gemiddelde geregelde snelheid is bij file voor iedereen gelijk. Overal iedere dag bij elke file mobiele inhaalverbod borden, met snelheid bijvoorbeeld 80 of nog minder. Met altijd filmend controle en onmiddellijk sancties door flits beelden en straf binnen 2 dagen in de bus. Alle andere waanzin weg ermee, de lussen, de matrixen. Elke waterstaat ambtenaar krijgt zijn eigen mobile kantoor en eventuele rij- fiets- of brom opleiding. Na het platte land ook in de stad. Ontwerp input zonder aandeel informatie regels controle het gebrek waanzin. Miljarden besparingen en files terug naar een fractie van nu. Onmiddellijk in het openbaar vervoer, verdubbelen met kennis en kosten van het vorige eeuw 70-tiger jarenproces.
Tja, wat moet ik hier nu nog op zeggen. Triest verhaal. Ik zou zeggen: verdiep je eerst eens in de materie voordat je op het internet dit soort flagrante onzin plaatst. :roll:

En meer woorden ga ik er echt niet aan wijden.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » do 21 jan 2010, 16:53

leifeng schreef:bla bla bla...
Als 't 1 april zou zijn, zou het een erg leuke grap zijn geweest... :rofl2:

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » do 21 jan 2010, 16:55

Het is zo slecht geschreven (de titel alleen al) dat ik het simpelweg niet eens ga verder lezen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » do 21 jan 2010, 18:35

Ligt het aan mijn pc of is die website echt zo'n verschikkelijk onleesbaar zootje? :dontknow:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » do 21 jan 2010, 19:12

Deze website is ten eerste zeer amateuristisch en ten tweede heeft het 0,00% met het al dan niet bestaande onderwerp. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden...

leifeng
zandpaadje

Bericht door leifeng » vr 22 jan 2010, 15:27

H
(het auto rijden bewust ervaren denken doen leren, inplaats van Nederlemmingen gedragingen)
leuke reacties en waardevol. Nog wat aanvullingen ?? samen maken we er allemaal wat van toch ??

een file ontstaat doordat de aanvoer van voertuigen, sneller is dan op het punt van versmalling of rijweg(en) aantal.
Iedereen moet door deze fase. Er is op dat punt een gevoelsmatig snelheid die als veilig wordt aangehouden.
Die snelheid moet vóór het punt van; EEN OF VELE MALEN STOPPEN OF REMMEN, worden aangehouden, om iedereen in volgorde van aankomst te laten passeren, zonder onnodig wachten of stoppen.
Inderdaad wordt dan alles langer (weer afhankelijk van het aantal stoppen en remmen (doorstroming) ), door inderdaad asociale.
Zolang er nog een rijbaan vrij is, gaan mensen vanachteruit inhalen en de open tussen ruimten VOOR HUN BEURT innemen.
Dit heeft het op ; VEILIGE AFSTAND NEMEN OP PUNT VAN SAMENKOMST REMMEN EN VERTRAGEN tot gevolg.
Deze snelheid correctie heeft een reactie naar achteren tot gevolg.
Indien ieder op zijn beurt over een langere weg op alle rijbanen rijd in een veilige invoeg afstand, tot het "knelpunt" en dan invoegt, doet iedereen de zelfde tijd over de afstand, en hoeft in theorie nooit meer te stoppen, tenzij er op te korte afstand wordt gereden, of steeds van snelheid wordt veranderd.
Hoe eerder iedereen, door ervaring de juiste op dat punt te rijden snelheid heeft aangenomen, des te korter wordt dan de
: rommemaarwataan file. De mensen die gaan over de matrix borden, moeten alleen nog de snelheid van veilige doorstroming aangeven op punt van probleem. (nooit meer voor de beurt invoegen, door inhalen op vrije strook blijf daar rijden en pas je snelheid aan, tot punt van "verbinden" .

De slimme olie industrie en langgestudeerde vooral ouderen weten dit allang, maar dit is een belanrijke industrie en rijks wat er staat instituten en desktop van A naar Beter omzet verhalen, men controleerd het gebrek naar believe lijkt het eerder.
dus burger initiatief vandaar . exuses voor eventueel slecht nederlands of taal gebruik , maar ja ?
(50 jaar dagelijks alle voertuigen in alle steden en streken van europa ervaringe opgedaan incl rijinstructie's ervaren = weten rijks eat er staat !. )

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 22 jan 2010, 16:28

Kan er verder niet veel van maken :shutup:

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » vr 22 jan 2010, 16:38

leifeng schreef:een file ontstaat doordat de aanvoer van voertuigen, sneller is dan op het punt van versmalling of rijweg(en) aantal.
Het ontstaan van files bij wegversmallingen heeft NIETS met snelheid te maken, maar alles met intensiteit.
leifeng schreef:Zolang er nog een rijbaan vrij is, gaan mensen vanachteruit inhalen en de open tussen ruimten VOOR HUN BEURT innemen.
Er is geen "voor hun beurt". Iemand die vrijwillig in de rechter rijstrook gaat staan wachten en de linker vrij laat, moet niet zeuren als een ander die capaciteit van de linker rijstrook wèl maximaal benut.
leifeng schreef:en hoeft in theorie nooit meer te stoppen
Je snapt het nog steeds niet...
leifeng schreef:De mensen die gaan over de matrix borden, moeten alleen nog de snelheid van veilige doorstroming aangeven op punt van probleem.
Die doen daar helemaal niets aan. Filestaartbeveiliging is een volautomatisch veiligheidsproces, dat het gevolg is van een geconstateerde file. Geen mensenhand komt daar verder aan te pas. En ongeacht al zou er een handmaatregel worden geplaatst, bij file (die zeker ontstaat) zal de filestaartbeveiliging een restrictiever beeld met flashers tonen.
leifeng schreef:(50 jaar dagelijks alle voertuigen in alle steden en streken van europa ervaringe opgedaan incl rijinstructie's ervaren = weten rijks eat er staat !. )
Inmiddels ruim 20 jaar echte verkeerskundige ervaring. Ben dus bepaald niet onder de indruk van je statement - ervaring met rijden betekent nog niet dat je het proces van filevorming door hebt - zoveel is mij wel duidelijk.

Euregio
geband

Bericht door Euregio » vr 22 jan 2010, 16:55

Er zit niet echt een duidelijke lijn in je verhaal op de site.

Over het algemeen snap ik wel alles, wat men hier plaatst. Maar de begintekst van dit topic snapte ik pas, toen men hier reactie's ging posten.

Gr.

peejay
autoweg

Bericht door peejay » za 23 jan 2010, 1:57

:?: Mijn bijdrage van vrijdagmiddag ongeveer kwart over één is verdwenen? Vreemd.
Heb geen zin om dat helemaal opnieuw te gaan intypen, ik citeerde in ieder geval van de tips over Ritsen op VanAnaarBeter.nl. Leek me nuttig leesvoer voor de starter van deze draad.
Rij met je hart