Berkum is een wijk van Zwolle. Op alle andere wegwijzers staat het zwart op wit.
Moderator: Moderatoren
Dezelfde etymologie geldt ook voor het Poepenhemeltje, een oud verdedigingswerk ten oosten van Assen.Frankplaatsengidsnl schreef:Klopt, Zwollerkerspel was de landelijke gemeente om de stad Zwolle heen. Daarin had je o.a. de buurtschappen Berkum Veldhoek, Berkum Bruggenhoek, Berkum Brinkhoek en Berkum Poepershoek, wat in de volkstelling van 1840 al was verbasterd tot Goepershoek want wie wil er nu in een plaats Poepershoek wonen...Die naam kwam overigens van poepen, dat is niet wat u denkt maar dat waren seizoensarbeiders uit Duitsland die zo werden genoemd.
Brinkhoek is meer een villawijk geworden.In de atlas Overijssel geven ze Brinkhoek, Bruggenhoek en Veldhoek nog als buurtschappen aan, die liggen ook nog steeds los van de stad,
Afgeleid van het Duitse woord Bube.Frankplaatsengidsnl schreef:Die naam kwam overigens van poepen, dat is niet wat u denkt maar dat waren seizoensarbeiders uit Duitsland
Wedden van niet?Peter schreef:Wat is daar mis mee ? Als de plaatsnaam erbij staat, dan is het toch altijd in wit-in-blauw.
Nee, de kreet komt van bovenstaande poster (Palance) en bestond al een tijdje voordat ik ze op mijn site heb toegevoegd.Peter schreef:Zo oud nu ook weer niet. Volgens mij is Harry er mee gekomen
Sommige updates zijn inderdaad aantoonbaar dankzij het wegenforum gedaan.Peter schreef:maar sommige bloopers lijken wel door melding hier (of Harry's site) verholpen te zijn.
Dit is wellicht niet fout, maar naar mijn overtuiging wel tegen de richtlijn. Een plaats+wijkaanduiding dient in wit-op-blauw te staan, volgens mij zelfs als je in de plaats zelf bent. Vroeger stond op het Mr. Visserplein "Amsterdam-Noord" ook in wit op blauw, terwijl je natuurijk midden in het centrum van Amsterdam bent. Nu staat er alleen "Noord" en in zwart op wit:Palance schreef:Wedden van niet?Peter schreef:Wat is daar mis mee ? Als de plaatsnaam erbij staat, dan is het toch altijd in wit-in-blauw.
http://img181.imageshack.us/img181/5459/r1yt5.jpg
(oude foto, uit 2007, maar dit bord is er nog steeds en er zijn er meer van te vinden in de buurt)
Inderdaad. Net als dat een wijkaanduiding zonder plaats zwart-op-wit dient te staan, zelfs als je niet in de plaats zelf bent.Vinny schreef:Een plaats+wijkaanduiding dient in wit-op-blauw te staan, volgens mij zelfs als je in de plaats zelf bent.