Magic Roundabouts. Die zijn we in het vorige forum inderdaad ook al tegengekomen. Bij deze nog een stukje
archivering . . . :

Dit is East Church road, grenzend ten oosten aan Heathrow Airport, tussen de A4 en de A30, bij Hatton Cross.
Helaas staat de grote rotonde er maar half op, aangezen mijn kortste lens te lang was, en mijn aandacht tijdens het fotograferen niet zozeer uitging naar de rotonde, maar meer naar de achtergrond.
Deze foto heb ik vorig jaar geschoten by London Heathrow Airport.
Je ziet hier dus twee grote rotondes in elkaar, waarbij de buitenste gewoon met de klok meegaat [zoals alle rotondes aan de overzijde van het kanaal]. De binnenste gaat echter tegen de klok in. Beide rotondes zijn dan ook nog eens uitgevoerd met ieder twee rijstroken. En om het geheel te complementeren, zijn er ook nog een viertal mini-rotondes die ieder ook weer normaal met de klok mee lopen.
Probeer hier maar eens het juiste asfalt te kiezen als je voor het eerst zelf in Engeland rijdt, links op de weg, rijdend in een auto met het stuur ook links, en dan kom je zo'n geval tegen - uiteraard in het donker met regen, en redelijk druk verkeer. Ziehier mijn eerste ervaring met een Engelse rotonde. Ik snap nog steeds niet hoe ik daar toen schadevrij doorheen gekomen ben . . .