[GB] Verenigd Koninkrijk - United Kingdom

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Kaaiman
Secretaris

Re: [GB] Verenigd Koninkrijk - United Kingdom

Bericht door Kaaiman » vr 12 jan 2024, 20:09

Geen Dhaka of Bangkok? Of verkoopt Tomtom daar geen producten. :nahzeg:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » zo 14 jan 2024, 23:55

Het is inderdaad heel extreem. Ik deed een keer ongeveer 50 minuten over 6 km met de bus. Niet eens echt in het spitsuur, rond 4 uur 's middags, en ook niet in het centrum, het was niet ver van de A406.

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » ma 15 jan 2024, 0:02

In september had ik de gelegenheid een tijdje met een vrachtwagenchauffeur mee te rijden in de omgeving van Birmingham.
We reden grotendeels op wegen die ik al eens had gefotografeerd en daarom heb ik niet al te veel foto's genomen, maar het was wel leuk om een keer een ander perspectief te hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van zijn werkgever mag hij eigenlijk geen passagiers meenemen, daarom geen foto's van hem of zijn truck.
De snelheid is gelimiteerd op 56 mph (90 km/h).
Fietsers noemt hij overigens consequent 'suiciclists'.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » ma 15 jan 2024, 8:48

^^ Interessant perspectief op fietsers dan. Je hoort van fietsers in het VK vergelijkbare perspectieven. Dat je op de Londonse wegen maar het beste kunt wegspringen bij een verkeerslicht, met als doel niet te worden ingehaald door auto’s - want dan begint de shit. Of over de hekken die op veel straathoeken staan om voetgangers naar de oversteekplaats te dirigeren: “daar worden wij fietsers dus tegenaan platgedrukt door automobilisten die niet goed linksaf slaan.”

Fietspaden zijn dan zo slecht nog niet, al lijken dit soort mindset-dingen me nog het eerste om eens aan te werken. Gewoon het idee dat je een weg met elkaar deelt.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 21 jan 2024, 14:14

Er is kennelijk behoorlijke maatschappelijke weerstand tegen de ULEZ in Londen. Er zijn 220 camera's gestolen en 767 beschadigd, per 1 november 2023.

Ik zie op YouTube Shorts wel eens video's daarvan, je hebt lui die 's nachts in zo'n mast klimmen en de camera eraf schroeven en de busjes die het handhaven worden ook gevandaliseerd.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » ma 19 feb 2024, 18:24

De NOS meldt:

Aanleg autotunnel bij Stonehenge mag doorgaan, oordeelt Hooggerechtshof - https://nos.nl/l/2509565