En ja, ik ga dus naar Wales toe

Moderator: Moderatoren
Als je je niet helemaal volgiet met alcoholische versnaperingen (=duur) kun je met een bescheiden beurs je nog prima vermaken in Londen. En goedkopere eettentjes zijn er genoeg te vinden. En het landschap van Engeland is in elk geval heuvelachtig. Beter als dat winderige en platte NLVinny schreef:Je gaat niet naar Londen, dus misschien vallen de prijzen mee, maar wat ik begrepen heb van de mensen die daar zijn geweest, is dat het als student bijna onbetaalbaar is daar. Ook een treinreis van het vliegveld naar het centrum is een rib uit je lijf.
Nou ben ik niet echt veel op de M25 geweest, maar die 3 keren was het er eigenlijk best rustig.Albert Einstein schreef:ja daar wel... maar de M25 wordt door de britten het grootste parkeerterrein ter wereld genoemd!
En dat valt dus ook vies tegen, want het effect is inmiddels grotendeels weggeëbt. Veel mensen nemen de extra kosten en de ermee gepaard gaande inkomensdaling inmiddels voor lief. Voor burgemeester "red" Ken Livingstone reden om voor te stellen de congestionscharge op te trekken naar zo'n 17 pond (zeg maar € 25) per passage. Lekker "sociaal" planPalance schreef:Sinds de Congestionfare valt het met de verkeersopstoppingen in hartje stad ook wel mee
Gelukkig is een ondergrondse parkeergarage zo aangelegdRené schreef:Plek is genoeg te maken met ondergrondse parkeergarages. Op langere termijn maatschappelijk ook veel goedkoper dan OV.
Dan blijven we van mening verschillen. Ja, steden hebben hun bestaan aan hun ligging te danken, maar de toevoer van verkeer het moet niet téveel worden, anders verstopt de stad en hoeft niemand meer iets in die stad te zoeken.En of een auto niet in een stad thuis zou horen, daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Steden hebben hun ontwikkeling te danken aan hun ligging, aan het verkeer.
Ja, gelukkig is een metrolijntje in stedelijk gebied ook piece-of-cake, en zeer goedkoop uiteraardPalance schreef:Gelukkig is een ondergrondse parkeergarage zo aangelegd
Korte tunneltjes, my friendPalance schreef:Er zijn nog altijd vele kruisingen die het verkeer ophouden.
Dat ligt aan de manier waarop we stedenbouw bedrijven. Wel tig kantoortorens / officeblocks willen neerzetten in een centrumgebied zonder goede wegen, en de infra bij het oude willen laten - dat werkt dus niet. Ontwikkel dan die functies buiten een centrumgebied. Met de moderne communicatiemiddelen ook zonder meer mogelijk. Niet alle commercial activities benodigen een centrumgebied, integendeel zou ik juist zeggen.Palance schreef:de toevoer van verkeer moet niet téveel worden, anders verstopt de stad en hoeft niemand meer iets in die stad te zoeken.
Nee, iedereen verplichten zich qua vervoerswijzekeuze te conformeren naar de wil van enkele stedebouwers is dè oplossing uiteraard...Palance schreef:Maar ja, stel je voor dat je eens uit je eigen domein moet komen...
De metro ligt er al jarenRené schreef:Ja, gelukkig is een metrolijntje in stedelijk gebied ook piece-of-cake, en zeer goedkoop uiteraardPalance schreef:Gelukkig is een ondergrondse parkeergarage zo aangelegd
Dat moet je nog wel de plek hebben voor een helling, dat gaat niet overal. Bovendien loop je toch ergens flink vast.Korte tunneltjes, my friendPalance schreef:Er zijn nog altijd vele kruisingen die het verkeer ophouden.
Dat ben ik met je enes, maar goed, de situatie ís er nu eenmaal.Dat ligt aan de manier waarop we stedenbouw bedrijven. Wel tig kantoortorens / officeblocks willen neerzetten in een centrumgebied zonder goede wegen, en de infra bij het oude willen laten - dat werkt dus niet. Ontwikkel dan die functies buiten een centrumgebied. Met de moderne communicatiemiddelen ook zonder meer mogelijk. Niet alle commercial activities benodigen een centrumgebied, integendeel zou ik juist zeggen.Palance schreef:de toevoer van verkeer moet niet téveel worden, anders verstopt de stad en hoeft niemand meer iets in die stad te zoeken.
Nee, iedereen verplichten zich qua vervoerswijzekeuze te conformeren naar de wil van enkele stedebouwers is dè oplossing uiteraard...[/quote]Palance schreef:Maar ja, stel je voor dat je eens uit je eigen domein moet komen...
Ik vond Londen wel duur, maar niet belachelijk duur. De McDonald's was er zelfs nog goedkoper dan in Nederland!waldo79 schreef:Als je je niet helemaal volgiet met alcoholische versnaperingen (=duur) kun je met een bescheiden beurs je nog prima vermaken in Londen. En goedkopere eettentjes zijn er genoeg te vinden.Vinny schreef:Je gaat niet naar Londen, dus misschien vallen de prijzen mee, maar wat ik begrepen heb van de mensen die daar zijn geweest, is dat het als student bijna onbetaalbaar is daar. Ook een treinreis van het vliegveld naar het centrum is een rib uit je lijf.
Zelfs in een stad als Londen worden nog altijd grote railprojecten uitgevoerd, ook in en vlakbij het centrum. Denk hierbij aan de Jubilee Line extension, de East Londen Line extensions, Dockland Light Railway extensions (Dagenham, London City Airport), Crossrail, etc. Stuk voor stuk miljardenprojecten.Palance schreef:De metro ligt er al jaren![]()
Ja, queues und congestion sind gebräuchlich.Chris schreef:Is Queue in Groot Britannie een meer gebruikt woord dan Traffic Jam?
Bewoners krijgen 90% korting op de congestion charge (bron: Transport for London), dus zo schandalig is dat ook weer niet...Chris schreef:Kost 8 pond per dag, dus als je daar woont dan ben je op jaarbasis 2920 pond, of € 4.291,54 kwijt aan congestion charge. Ik vind dat een schandalig bedrag, dat zijn 2 maandsalarissen.
Met het door René genoemde bedrag van 17 pond, dan ben je op jaarbasis € 9119,53 kwijt, dit gaat alle fatsoen te boven.