[GB] Verenigd Koninkrijk - United Kingdom

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 28 mei 2007, 13:58

Ik ben niet bang om links te rijden. Regen tijdens mijn vakantie vind ik ook niet erg, files ben ik hier ook wel gewend, evenals industriele steden. Ik ben niet zo'n stapper, en sinds de Euro hier is valt het met de prijzen in de 'dure' buitenlanden best wel mee.

En ja, ik ga dus naar Wales toe ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 28 mei 2007, 14:12

^^ Je gaat niet naar Londen, dus misschien vallen de prijzen mee, maar wat ik begrepen heb van de mensen die daar zijn geweest, is dat het als student bijna onbetaalbaar is daar. Ook een treinreis van het vliegveld naar het centrum is een rib uit je lijf.

Uit mijn Engelse leerboek heb ik trouwens de volgende meesterlijke zin:

"A holiday in Wales is as exciting as a wet weekend". Vervolgens gaat het gezin toch maar naar Frankrijk op vakantie. En daar beleven ze tenmiste een avontuur. De vader vind het natuurlijk allemaal maar niets. Hij wordt gelukkig van vissen, lezen en puzzelen. En dus niet van naar tandpasta smakende broodjes kaas, vieze sokken, onbegrijpelijke buitenlanders en dat soort dingen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 29 mei 2007, 12:51

Vinny schreef:^^ Je gaat niet naar Londen, dus misschien vallen de prijzen mee, maar wat ik begrepen heb van de mensen die daar zijn geweest, is dat het als student bijna onbetaalbaar is daar. Ook een treinreis van het vliegveld naar het centrum is een rib uit je lijf.
Als je je niet helemaal volgiet met alcoholische versnaperingen (=duur) kun je met een bescheiden beurs je nog prima vermaken in Londen. En goedkopere eettentjes zijn er genoeg te vinden. En het landschap van Engeland is in elk geval heuvelachtig. Beter als dat winderige en platte NL :yesyesyes: en in Londen wordt als er geen verkeersopstopping is vrij pittig gereden. De auto's, motoren en vooral taxi's suizen je om je oren.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 29 mei 2007, 14:19

Sinds de Congestionfare valt het met de verkeersopstoppingen in hartje stad ook wel mee :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Albert Einstein
dorpsstraat

Bericht door Albert Einstein » di 29 mei 2007, 15:08

ja daar wel... maar de M25 wordt door de britten het grootste parkeerterrein ter wereld genoemd!

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 29 mei 2007, 15:10

Tja, London heeft ook wel weinig snelwegen gezien de omvang van 10.000.000 inwoners.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 29 mei 2007, 15:12

Albert Einstein schreef:ja daar wel... maar de M25 wordt door de britten het grootste parkeerterrein ter wereld genoemd!
Nou ben ik niet echt veel op de M25 geweest, maar die 3 keren was het er eigenlijk best rustig.

Nou ja, over een paar maanden maar weer eens kijken.

Autosnelwegen.net

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » di 29 mei 2007, 15:55

Palance schreef:Sinds de Congestionfare valt het met de verkeersopstoppingen in hartje stad ook wel mee
En dat valt dus ook vies tegen, want het effect is inmiddels grotendeels weggeëbt. Veel mensen nemen de extra kosten en de ermee gepaard gaande inkomensdaling inmiddels voor lief. Voor burgemeester "red" Ken Livingstone reden om voor te stellen de congestionscharge op te trekken naar zo'n 17 pond (zeg maar € 25) per passage. Lekker "sociaal" plan :roll:

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 29 mei 2007, 16:23

€ 25 per passage is ook niets anders dan pure diefstal. Dat slaat toch nergens op?

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 29 mei 2007, 16:56

Hm, ik was vorige maand in Londen, en ik moet zeggen dat de (relatieve) rust best een verademing was in hartje stad. Dat was ooit wel eens anders bij een van mijn vorige bezoeken aan de stad. Het gros bestaat uit rode bussen, taxi's en buitenlanders die zich afvragen waarom het nou zo stil is :)

Zoals hier in Oxford Street:

Afbeelding

Verder is het geen diefstal, maar een eigen keuze van de automobilist in een stad die met het OV zeer goed te doen is. Een dagkaart hoeft niet eens half zo veel te kosten. :idea: Het is prima dat auto's zoveel mogelijk uit de binnenstad worden geweerd, ze horen er gewoon niet thuis. Simpelweg omdat er geen plek genoeg voor is.

Autosnelwegen.net

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » di 29 mei 2007, 16:59

Plek is genoeg te maken met ondergrondse parkeergarages. Op langere termijn maatschappelijk ook veel goedkoper dan OV.
En of een auto niet in een stad thuis zou horen, daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Steden hebben hun ontwikkeling te danken aan hun ligging, aan het verkeer. Wel de lusten maar niet de lasten lijkt het adagium van onze tijd. Omwille van de fun van enkelen moeten nu velen financieel diep bloeden. Is het niet met CC, dan wel door extra belastingen om al dat OV te bekostigen. En dat durft men dan ook nog eens 'sociaal' te noemen :roll: :evil:

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 29 mei 2007, 17:04

René schreef:Plek is genoeg te maken met ondergrondse parkeergarages. Op langere termijn maatschappelijk ook veel goedkoper dan OV.
Gelukkig is een ondergrondse parkeergarage zo aangelegd :roll: . En dan moeten de toevoerwegen nog voldoende zijn. En die bouw je niet even bij in een grote stad. Er zijn nog altijd vele kruisingen die het verkeer ophouden. Met een gemiddelde snelheid van paard en wagen vraag ik me af wat die vooruitgang die 'auto' heet nu soms heeft gebracht.

En of een auto niet in een stad thuis zou horen, daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Steden hebben hun ontwikkeling te danken aan hun ligging, aan het verkeer.
Dan blijven we van mening verschillen. Ja, steden hebben hun bestaan aan hun ligging te danken, maar de toevoer van verkeer het moet niet téveel worden, anders verstopt de stad en hoeft niemand meer iets in die stad te zoeken.

Maar ja, stel je voor dat je eens uit je eigen domein moet komen... :roll:

Autosnelwegen.net

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 29 mei 2007, 17:07

Afbeelding

Nog een aardig groot gebied.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 29 mei 2007, 17:09

Kost 8 pond per dag, dus als je daar woont dan ben je op jaarbasis 2920 pond, of € 4.291,54 kwijt aan congestion charge. Ik vind dat een schandalig bedrag, dat zijn 2 maandsalarissen.

Met het door René genoemde bedrag van 17 pond, dan ben je op jaarbasis € 9119,53 kwijt, dit gaat alle fatsoen te boven.

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » di 29 mei 2007, 17:20

Palance schreef:Gelukkig is een ondergrondse parkeergarage zo aangelegd
Ja, gelukkig is een metrolijntje in stedelijk gebied ook piece-of-cake, en zeer goedkoop uiteraard :roll:
Palance schreef:Er zijn nog altijd vele kruisingen die het verkeer ophouden.
Korte tunneltjes, my friend
Palance schreef:de toevoer van verkeer moet niet téveel worden, anders verstopt de stad en hoeft niemand meer iets in die stad te zoeken.
Dat ligt aan de manier waarop we stedenbouw bedrijven. Wel tig kantoortorens / officeblocks willen neerzetten in een centrumgebied zonder goede wegen, en de infra bij het oude willen laten - dat werkt dus niet. Ontwikkel dan die functies buiten een centrumgebied. Met de moderne communicatiemiddelen ook zonder meer mogelijk. Niet alle commercial activities benodigen een centrumgebied, integendeel zou ik juist zeggen.
Palance schreef:Maar ja, stel je voor dat je eens uit je eigen domein moet komen...
Nee, iedereen verplichten zich qua vervoerswijzekeuze te conformeren naar de wil van enkele stedebouwers is oplossing uiteraard...

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 29 mei 2007, 19:11

René schreef:
Palance schreef:Gelukkig is een ondergrondse parkeergarage zo aangelegd
Ja, gelukkig is een metrolijntje in stedelijk gebied ook piece-of-cake, en zeer goedkoop uiteraard :roll:
De metro ligt er al jaren :roll:
Palance schreef:Er zijn nog altijd vele kruisingen die het verkeer ophouden.
Korte tunneltjes, my friend
Dat moet je nog wel de plek hebben voor een helling, dat gaat niet overal. Bovendien loop je toch ergens flink vast.
Palance schreef:de toevoer van verkeer moet niet téveel worden, anders verstopt de stad en hoeft niemand meer iets in die stad te zoeken.
Dat ligt aan de manier waarop we stedenbouw bedrijven. Wel tig kantoortorens / officeblocks willen neerzetten in een centrumgebied zonder goede wegen, en de infra bij het oude willen laten - dat werkt dus niet. Ontwikkel dan die functies buiten een centrumgebied. Met de moderne communicatiemiddelen ook zonder meer mogelijk. Niet alle commercial activities benodigen een centrumgebied, integendeel zou ik juist zeggen.
Dat ben ik met je enes, maar goed, de situatie ís er nu eenmaal.
Palance schreef:Maar ja, stel je voor dat je eens uit je eigen domein moet komen...
Nee, iedereen verplichten zich qua vervoerswijzekeuze te conformeren naar de wil van enkele stedebouwers is oplossing uiteraard...[/quote]

Niemand verplicht iets, wat mij betreft ga jij lekker met je auto een sightseeing door Londen doen. Ik hou het wel bij het OV, dat is nog gezelliger ook. En goedkoper. En je hoeft je niet het schompes te zoeken naar de weg dan wel een parkeerplaats. Ieder zijn eigen keuze, geef mij het OV maar.

Autosnelwegen.net

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 29 mei 2007, 19:33

waldo79 schreef:
Vinny schreef:^^ Je gaat niet naar Londen, dus misschien vallen de prijzen mee, maar wat ik begrepen heb van de mensen die daar zijn geweest, is dat het als student bijna onbetaalbaar is daar. Ook een treinreis van het vliegveld naar het centrum is een rib uit je lijf.
Als je je niet helemaal volgiet met alcoholische versnaperingen (=duur) kun je met een bescheiden beurs je nog prima vermaken in Londen. En goedkopere eettentjes zijn er genoeg te vinden.
Ik vond Londen wel duur, maar niet belachelijk duur. De McDonald's was er zelfs nog goedkoper dan in Nederland! :)

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » di 29 mei 2007, 20:37

Palance schreef:De metro ligt er al jaren :roll:
Zelfs in een stad als Londen worden nog altijd grote railprojecten uitgevoerd, ook in en vlakbij het centrum. Denk hierbij aan de Jubilee Line extension, de East Londen Line extensions, Dockland Light Railway extensions (Dagenham, London City Airport), Crossrail, etc. Stuk voor stuk miljardenprojecten.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 29 mei 2007, 21:22

Mijn ervaring is dat het verkeer praktisch de hele dag gigantisch vaststaat binnen de stadsgrenzen. Meestal ben je te voet (!) praktisch net zo snel. Zelfs in de C-zone komen verkeersopstoppingen voor. Mensen betalen kennelijk die 8 GBP per dag wel.

@Coen Tunnel: Ik heb niet veel geld gespendeerd in het toeristische centrum. Vandaar mijn andere prijsbeleving. Dat het een prijzige stad is klopt wel. Maar het kan meevallen als je goed oplet wat je waar besteed. En steden zijn i.h.a. duurder dan het platteland.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 29 mei 2007, 22:27

Precies. Londen hoeft niet absurd duur te zijn. Het prijspeil is in GB wel iets hoger dan in Nederland, maar dat weet je van te voren.

snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer » wo 30 mei 2007, 20:41

Ik ben met school ook in Londen geweest maar de prijzen vielen erg mee. Je moet goed opletten maar het is een leuke stad om die ooit in je leven gezien te hebben. ;) Op zich vond ik de wegen daar wel goed ondanks een paar hobbels. De wegen in C zone zijn ook goed en ik had gehoord at men die C zone weer wilde uitbereiden. Maar we zullen zien.
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 30 mei 2007, 22:11

Is Queue in Groot Britannie een meer gebruikt woord dan Traffic Jam?

firefly
woonerf

Bericht door firefly » do 31 mei 2007, 9:35

Chris schreef:Is Queue in Groot Britannie een meer gebruikt woord dan Traffic Jam?
Ja, queues und congestion sind gebräuchlich.
--------------------------------------------------
Rippachtal.de

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 31 mei 2007, 10:27

Queue betekent niet meer dan een rij en is eigenlijk een containerbegrip. Je staat ook in een queue voor de kassa.

Congestion is meer verkeersgerelateerd :idea:

RedBill
polderweggetje

Bericht door RedBill » do 31 mei 2007, 20:46

Chris schreef:Kost 8 pond per dag, dus als je daar woont dan ben je op jaarbasis 2920 pond, of € 4.291,54 kwijt aan congestion charge. Ik vind dat een schandalig bedrag, dat zijn 2 maandsalarissen.

Met het door René genoemde bedrag van 17 pond, dan ben je op jaarbasis € 9119,53 kwijt, dit gaat alle fatsoen te boven.
Bewoners krijgen 90% korting op de congestion charge (bron: Transport for London), dus zo schandalig is dat ook weer niet...

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » do 31 mei 2007, 21:47

Moet je eens naar de effecten op de huizenprijzen kijken ter plekke van het cordon.
Plus de verkeerseffecten net buiten het cordon.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 03 jun 2007, 21:05

Moet je eens naar de effecten op de huizenprijzen kijken ter plekke van het cordon.
Dat is GEWELDIG. Sinds de congestion charge kan iedere stratenmaker zich een koopappartement veroorloven :twisted:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » zo 03 jun 2007, 21:09

Behalve die vele Londenaren die net buiten het cordon wonen (en dat zijn er veel meer).
Voor hen geldt: CC betalen, extra verkeersoverlast en daling van de huizenprijzen (of in het gunstigste geval: een minimale stijging van de huizenprijzen, die in geen verhouding staat tot de waardestijging elders in de regio).

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 05 jun 2007, 19:25

Kenden we deze site al?

http://www.motorwaymap.co.uk/

En dan met name dit metro-achtige kaartje?

Autosnelwegen.net

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 05 jun 2007, 22:05

Hehe, wat leuk zo'n metroachtige kaart! 8-)