[FOTO] Gedragsregels

Moderator: Moderatoren

Palance
4x4 autosnelweg

[FOTO] Gedragsregels

Bericht door Palance » za 13 feb 2010, 16:59

Bij Ransdorp (ten noorden van Amsterdam) op een heel smal weggetje:

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Jeroen
2x2 autosnelweg

Re: [FOTO] Gedragsregels

Bericht door Jeroen » za 13 feb 2010, 17:11

Als ze het plaatje helemaal correct willen maken, zet je op de linkerafbeelding natuurlijk geen 2 auto's naast elkaar. Als het past is er natuurlijk ook geen reden om zo'n passeerhaventje in te duiken. ;) Heb je ook een foto van de weg zelf? (ter indicatie van de breedte)

tsov
verkeersader

Bericht door tsov » za 13 feb 2010, 18:36

Bekend bordje! Leuk gebied om te rijden ook.
@Jeroen: Dit is de weg op Google Streetview

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » za 13 feb 2010, 20:43

Het geeft wel te denken dat zelfs dit soort elementaire zaken nog op een bord uitgelegd moeten worden....

Op de vele smalle weggetjes in het Groene Hart is zoiets een vanzelfsprekende zaak.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » za 13 feb 2010, 20:47

Ach, op heel veel van die smalle weggetjes in NH gaat het goed.

Maar Ransdorp is gemeente Amsterdam, en dat zegt uiteraard genoeg...
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 13 feb 2010, 21:45

Daar hebben ze geen gedrag zeker? :twisted:

@Jeroen het bordje is hier te vinden.

Voor mij was het een onbekend gebied, maar wel een mooi gebied om doorheen te rijden. Durgerdam ken ik alleen van het bord op de A10 (waar Schellingwoude ook nog eens wart-op-wit staat, terwijl het een eigen kombord heeft - maar dat terzijde). Uiteindelijk ben ik in het dorp zelf niet geweest. Wel is het apart om in zo'n landelijk gebied typische GVB-haltes tegen te komen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 14 feb 2010, 10:19

Rene schreef:Ach, op heel veel van die smalle weggetjes in NH gaat het goed.

Maar Ransdorp is gemeente Amsterdam, en dat zegt uiteraard genoeg...
Het is een redelijk toeristisch dorp, maar wel heel erg klein. Er wonen zo'n 500 mensen en ze vormen een hechte gemeenschap. Waarschijnlijk rijden er - relatief - veel vreemdelingen. Het is een prachtig gebied. Ik fiets er in de zomer wel eens.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » ma 15 feb 2010, 23:03

Het is inderdaad een mooie omgeving met meer verrassingen.
In virtueel Schellingwoude kwam ik langs opmerkelijke borden. Naast een oudje - is het geen beauty - staat een gewichtsbeperking voor bromfietsers en fietsers...
Wat zou daar aan vooraf gegaan zijn? :?
De cursus 'Omgaan met onzekerheid' gaat waarschijnlijk niet door.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » ma 15 feb 2010, 23:46

Willem schreef:Op de vele smalle weggetjes in het Groene Hart is zoiets een vanzelfsprekende zaak.
Ik heb wel eens over wat wegen gereden door dat oude turfgebied tussen pak en beet Boskoop en Reeuwijk, echt bizar smal daar. Krap 2 meter breed, een fietser valt al amper tot niet in te halen en aan beide kanten water, zonder enige vorm van een berm. :o

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 15 feb 2010, 23:58

Helaas is het dichtgooien van de sloot geen oplossing. Die sloten ontwateren het veen namelijk. Het enige wat zou kunnen helpen is het veen afgraven, en met damwanden een polder aanbrengen. Voor B-wegen is dat veel te complex. Overigens zijn die gemeenten daar een godsvermogen kwijt om hun wegen en straten op hoogte te houden...

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » di 16 feb 2010, 7:20

Wesso schreef:In virtueel Schellingwoude kwam ik langs opmerkelijke borden. Naast een oudje - is het geen beauty - staat een gewichtsbeperking voor bromfietsers en fietsers...
Dat bord geldt uiteraard niet specifiek voor (brom)fietsers, maar voor alle voertuigen die over het fietspad rijden. Zoals bijvoorbeeld zoutstrooiers, voertuigen van onderhoudsaannemers e.d. Het fietspad ligt op de brug buiten de bogen (aangelast), en het kan dus heel wel zijn dat voorkomen van schade aan de brug de belangrijkste reden is om er middels een bord op te wijzen dat voertuigen zwaarder dan 750 kg niet toegestaan zijn.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 16 feb 2010, 11:17

Palance schreef:Daar hebben ze geen gedrag zeker? :twisted:
Het was ook het eerste wat ik dacht: Amsterdammers hebben dat soort borden kennelijk nodig.
Waterland is een geliefd gebied om op een zondagmiddag met je cabrio doorheen te crossen.
Palance schreef:Durgerdam ken ik alleen van het bord op de A10. Uiteindelijk ben ik in het dorp zelf niet geweest.
Toch nog eens doen dan. :)
Afbeelding
Durgerdam zou ook bekend kunnen zijn van een liedje van Zijlstra.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

tsov
verkeersader

Bericht door tsov » di 16 feb 2010, 15:47

Reed toevallig gisteren weer eens door Waterland en kwam vlak bij Zuiderwoude een opvallend bord tegen. Gelukkig bestaat er Google Streetview. Het is wat onduidelijk, maar er staat hier een bord L8 met onderbord "uitgezonderd bestemmingsverkeer" en een bord C12 met onderbord "uitgezonderd fietsers & bromfietsers". Vond die eerste combi heel logisch, maar die laatste leek me nogal vanzelfsprekend...

simon
autoweg

Bericht door simon » di 16 feb 2010, 16:42

Wesso schreef:Het is inderdaad een mooie omgeving met meer verrassingen.
In virtueel Schellingwoude kwam ik langs opmerkelijke borden. Naast een oudje - is het geen beauty - staat een gewichtsbeperking voor bromfietsers en fietsers...
Ik ben ook wel eens een maximum aslast voor voetgangers tegengekomen
Afbeelding

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » di 16 feb 2010, 17:24

Het blijft een raar gezicht, zo'n combinatie. Dat kan ook alleen in Nederland.
De cursus 'Omgaan met onzekerheid' gaat waarschijnlijk niet door.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 16 feb 2010, 17:28

Nou begrijp ik waarom honden aan de lijn moeten. ( Je weet maar nooit.....)

Autosnelwegen.net

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » di 16 feb 2010, 17:33

simon schreef:Ik ben ook wel eens een maximum aslast voor voetgangers tegengekomen
Dat is voor acrobatiekteams die met zijn 30'en tegelijk op één paar rolschaatsen de brug over willen ;)

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 16 feb 2010, 18:07

Misschien is het voor hulpdiensten. Een ambulance kan er nog overheen, maar een brandweerwagen wellicht niet.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 16 feb 2010, 20:18

Voor een voetpad zie ik toch verdacht veel bandensporen..., ik gok dan ook op aannemersbusjes die in het bos houthakken... ;)

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 17 feb 2010, 7:09

Rene schreef:
simon schreef:Ik ben ook wel eens een maximum aslast voor voetgangers tegengekomen
Dat is voor acrobatiekteams die met zijn 30'en tegelijk op één paar rolschaatsen de brug over willen ;)
Één paar rolschaatsen zijn toch 4 assen dus daar zou ik me niet zo druk over maken.

Overigens hangen de borden verkeerd om. De maximum aslast zou onder het voetgangersbord moeten hangen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

jeroent
autoweg

Bericht door jeroent » wo 17 feb 2010, 8:32

Vinny schreef:Helaas is het dichtgooien van de sloot geen oplossing. Die sloten ontwateren het veen namelijk. Het enige wat zou kunnen helpen is het veen afgraven, en met damwanden een polder aanbrengen. Voor B-wegen is dat veel te complex. Overigens zijn die gemeenten daar een godsvermogen kwijt om hun wegen en straten op hoogte te houden...
Ik zag laatste zelfs dat de huizen daar nog bovengrondse electriciteit met draden aan palen hebben, bijv. op de weg van Gouda naar Bergambacht. Dacht dat dat in Nederland niet meer bestond, maar dat heeft ongetwijfeld ook met die slechte bodemgesteldheid te maken.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » wo 17 feb 2010, 8:42

Heeft te maken met de hoge (grond)waterstand. Een geul van 50 cm diep zou al vollopen. Wellict heeft het plaatselijk ook wel met nostalgie te maken. Als men de waterstand zou verlagen zou het veen inklinken (oxideren) met alle gevolgen van dien.

Afin: De combinatie voetgangersbord - Max aslast 2 ton kan ik nog begrijpen. De beheerder moet ook onderhoud doen en binnen de 2 ton valt nog het gros van de voertuigen (ook werkbusjes). De Max 750 kg in combinatie met een fietspad is kolder. Zet dan wat paaltjes neer waar evt een scootmobiel nog net doorheen past. De meeste auto's (en alle politieauto's en ambulances) vallen al in de categorie boven de 750 kg.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...