Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.
Moderator: Moderatoren
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door Schelpenpaadje » zo 23 apr 2023, 9:43
Palance schreef: ↑za 22 apr 2023, 19:18
Met een bij de RET gekocht digitaal ticket (QR-code) zou dat gewoon moeten kunnen. Met de bankpas wordt dat anders. Maar dat zou je technisch wel kunnen oplossen door een linkje via OVPay (en niet via de bank). Want OVPay weet immers wel wanneer en waar je hebt gereisd. Alleen weet ik niet of dat realtime is of dat zij de gegevens bv in een batch ‘s nachts krijgen van de banken.
Je zou verwachten dat dit de oplossing is inderdaad.
Mijn ervaringen met P+R-producten zijn vooral in Amsterdam. Bij reizen met een OV-chipkaart of qr-code wordt gecheckt of je recent bent ingecheckt in het centrum. Op vergelijkbare manier zou gecheckt moeten kunnen worden of er een incheck was met dezelfde bankpas. Als dit nu niet kan vanwege een gebrek aan realtime synchronisatie dan zou je denken dat dit wordt aangepast als meer mensen willen reizen met OVPay.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » zo 23 apr 2023, 12:21
Rotterdam heeft niet die Amsterdamse restricties dat je per sé vanuit het centrum naar de P+R moet reizen. In principe is een rit met de bus van 1 halte al voldoende. Daarna heb je nog een uur om het korting te regelen.
Je zou dus ook 3 dagen (de limiet is 72 uur) kunnen staan, je in terugkomst door iemand een bushalte verderop laten afzetten, 1 halte meerijden en dan je wagen gratis uit de garage halen. Die busrit is echt goedkoper dan 3 dagen parkeren, zelfs als je daarvoor een aparte chipkaart moet aanschaffen
Ik doe dat ook bij evenementen in de Ahoy, zoals het North Sea Jazz. Dan reis ik 1 halte met de metro vanaf het Zuidplein.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » di 06 jun 2023, 8:14
Gelet op deze sticker (de achterkant is in het Engels) waarbij deze tram van de RET was volgeplakt moet je daar de bankpas nu ook kunnen gebruiken. Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik had zelf nog geen aankondiging de RET gezien dat het nu wel mogelijk is.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
Thom
- stadsweg
Bericht
door Thom » di 06 jun 2023, 11:45

Kan sinds vandaag ook in de bus en tram van de RET
https://www.ad.nl/rotterdam/vanaf-vanda ... ~a6a9eb73/
Op de site van de RET staat het wel, maar idd nog geen grote reclame campagne.
Gebruik in de bus en de tram een kaartlezer waarbij aangegeven staat dat deze geschikt is voor OVpay
Bron:
https://www.ret.nl/home/ovpay.html