Een aantal foto's van R-wegen in het gebied Spaarnwoude tussen Haarlem, Halfweg en Amsterdam(-Westpoort). Met name de R103 en de R105 komen voor in deze serie (daar heb ik gereden). De snelweg die in de serie in beeld komt, dat is de brug over het Zijkanaal C in de A9.
Let ook op de N5 op één van de foto's van de plattegronden
Inderdaad, ik heb ook borden gezien mét hoofdletter (en geen schuine) R, zowel op de directe als indirecte verwijzing. Maar veel zijn het er zeker nog niet.
De R105 heeft trouwens een vreemd verloop, die lijkt in 2 richtingen te bestaan vanaf Halfweg. Een richting komt op de plattegronden in ieder geval niet voor.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Ik werd op het punt waar op jouw kaartje de R105 begin in Halfweg naar rechtdoor geleid via de Wethouder van Essenweg en dit industrieterrein naar de S102 toe. De verwijzing van de N202 naar de R105 richting Halfweg gaat inderdaad via de route zoals die op jouw kaartje staat.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
De R105 loopt niet richting de bebouwde kom van Halfweg, maar gaat op dit kruispunt richting Westpoort. Het gedeelte vanaf de N200 heeft dus geen R-nummer.