Tsja, foutje geloof ik.
Maar het was toch duidelijk?

Moderator: Moderatoren
Formeel slaan Nederlandse wegnummers ook op een route. Het is namelijk: "Routenummering op de bewegwijzering"Daarnaast vind ik dat E-nummers betrekking hebben op een route, en nationale nummers op een weg.
Kan wel wezen, maar in Nederland gaat het weldegelijk om routenummering.Overigens ben ik het niet helemaal met jouw routeverhaal eens
Eerste fase van de invoering van de huidige A- en N-nummering (borden geplaatst in 1976 en 1977). Officieel werden deze 'routenummers in de bewegwijzering' genoemd, ter onderscheiding van rijkswegnummers die voor beheer in gebruik bleven. Nummers hadden 1 of 2 cijfers en het hoogste nummer was 76, waardoor er geen verwarring kon ontstaan met de oude N-nummers. E nummers werden alleen nog op belangrijke punten aangegeven, meestal op aparte borden. Alleen de allerbelangrijkste wegen waren genummerd en sommige wegen met een oud N-nummer kregen geen nieuw nummer (bijv. N91 Sneek - Lemmer). (c) Marcel Monterie, http://www.monterie.com
Klopt. Daar zijn twee oplossingen voor, namelijk onderscheid gaan maken in de kleurstelling van de borden: ASW blauw en OWN een andere kleur of door E nummers op het OWN slechts als indirecte verwijzing op te nemen. Wat ook kan is het nummer houden en er een andere prefix op te zetten, bijvoorbeeld N 25 (op het stukje niet-snelwegdeel van de E 25 bij Maastricht).Maar een E-nummer zegt niets over de aard van de weg, een A-nummer wel en daarom toch relevant.
Ja, maar wat ik me afvraag, wat is er mis met de A- en N-nummers. Waarom wil je het allemaal zo moeilijk op gaan lossen met andere kleuren borden of een E-nummer ineens een N-nummer geven (wel heel vreemd). Waarom niet gewoon het onderscheid van wegnummer. A voor autosnelweg, N of B of wat dan ook voor niet-autosnelweg. Belangrijke Europese routes geef je dan aan d.m.v. een E-route. Wat moet je ook anders met je bewegwijzering?Vinny schreef:onderscheid gaan maken in de kleurstelling van de borden[...]Wat ook kan is het nummer houden en er een andere prefix op te zetten