Je hoeft je ook niet bij neer te leggen, al zul je dat in het Nederlands rechtssysteem via de politiek moeten regelen, en niet door burgelijke ongehoorzaamheid.Coen Tunnel schreef:Leg jij je neer bij de Vmax van 100 op de 2 x 5 rijstroken brede A2 tussen Amsterdam en Utrecht? Ik vind die Vmax daar belachelijk en ongepast. Waarom zouden wij ons daar als makke lammetjes bij neer moeten leggen?Naturist schreef:Het is nu eenmaal een feit dat de 325 in snelheid omlaag gegaan is, waarom kan niemand zich daarbij neerleggen?
[A325] Ressen - Arnhem (N93)
Moderator: Moderatoren
-
Naturist
- expressweg
Re: [A325] / N93
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
jan
- autoweg
JB81 schreef:A27 Breda-Oosterhout. Vijf opritten (waarvan één met een zeer korte invoegstrook en één met een versmalde linkerrijstrook om ruimte te creëren voor een langere invoegstrook) en een VZP in negen kilometer. Het grootste verschil met de A325 vind ik dat de Gelderse autosnelweg over de hele lengte ietwat substandaard aangelegd lijkt te zijn (kleinere rijstrook- en vluchtstrookbreedte, nauwelijks een redresseerruimte aan de linkerzijde).simon schreef:
Noem mij drie andere snelwegen waarbij je binnen acht kilometer vijf keer te maken hebt met invoegend verkeer, en waar een vmax geldt van 120 km/u. Bovendien ga je voorbij aan de grote hoeveelheden in- en uitvoegend verkeer, aan de korte invoegstroken en de geconstateerde grote snelheidsverschillen tussen de rijstroken.
Inderdaad. Het belangrijkste argument betrof hier volgens mij dan ook niet de hoeveelheden in- en uitvoegend verkeer, de korte invoegstroken en eventuele snelheidsverschillen. Maar de provincie had geen zin om extra te investeren in bredere rij-/redresseer stroken die aan de eisen voor 120 km/h voldoen, en koos de gemakkelijkste weg: het verlagen van de snelheid.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
10 km/u boven de Vmax volgens mijn navigatiesysteem, dat is al gauw 15 km/u boven de Vmax op de teller.Wouter N14 schreef:Op de teller 10 km harder dan de Vmax is niet harder rijden, dan rijd je vrijwel zeker nog binnen de wettelijke correctie.
Dat doe ik dus wel. Ik loop daarmee een bepaald risico, maar dat calculeer ik in. In Nederland heb ik tot nu toe, in 10 maanden tijd, maar 1 flitsboete gehad en dat was nota bene binnen de bebouwde kom doordat ik even niet oplette bij nota bene een vaste flitspaal waarvan ik wist dat-ie daar staat. Mijn andere verkeersboete was 20 euro'tjes in Duitsland, bubeko. En dat met 46.000 km in die periode, ik vind het netjes.Naturist schreef:Je hoeft je ook niet bij neer te leggen, al zul je dat in het Nederlands rechtssysteem via de politiek moeten regelen, en niet door burgelijke ongehoorzaamheid.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Volgens mij duurt het sowieso niet heel lang meer voordat de hele A 325 als snelweg ophoudt te bestaan. Wanneer de A 15 is doorgetrokken wordt het een gewone provinciale gebiedsontsluitingsweg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Naturist
- expressweg
@Coen Tunnel,
Ik vind dat niet netjes, de laatste boete die ik voor snelheid kreeg, was Fl.150,-- En dat alleen maar omdat ik met een hoofd vol verliefdheid voor mijn huidige liefde mijn snelheid niet in de gaten hield.
Maar even weer ontopic, die weg heeft gewoon geen ASW functie meer, dus qua verbetering van het allignement had de weg daarin geen schijn van kans.
Gelderland heeft daarin de juiste keus gemaakt.
Was toch te bizar voor woorden om een OWN weg van 3 nieuwe viaducten te voorzien, terwijl het geld hard nodig is om de A15 te vervolmaken.
Ik vind dat niet netjes, de laatste boete die ik voor snelheid kreeg, was Fl.150,-- En dat alleen maar omdat ik met een hoofd vol verliefdheid voor mijn huidige liefde mijn snelheid niet in de gaten hield.
Maar even weer ontopic, die weg heeft gewoon geen ASW functie meer, dus qua verbetering van het allignement had de weg daarin geen schijn van kans.
Was toch te bizar voor woorden om een OWN weg van 3 nieuwe viaducten te voorzien, terwijl het geld hard nodig is om de A15 te vervolmaken.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
jan
- autoweg
Het onderhoud kostte nu 5 miljoen ipv 12 miljoen welke vereist was voor 120 km/h als ik het volgende filmpje moet geloven http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... p-A325.htmNaturist schreef: Was toch te bizar voor woorden om een OWN weg van 3 nieuwe viaducten te voorzien, terwijl het geld hard nodig is om de A15 te vervolmaken.
Ik vind dit gewoon een jammerlijke bezuiniging. Binnenkort dan alleen nog maar provinciale zandwegen in Gelderland? Wel zo goedkoop.
-
Davy
- expressweg
Naturist schreef:@Coen Tunnel,
Ik vind dat niet netjes, de laatste boete die ik voor snelheid kreeg, was Fl.150,-- En dat alleen maar omdat ik met een hoofd vol verliefdheid voor mijn huidige liefde mijn snelheid niet in de gaten hield.![]()
Tsjah een stuk snelweg degraderen naar een 70-80 (?) en 50 km-weg met verkeerslichten erin, erg goede keuze om geld weg te gooien inderdaad. Geld die je kan gebruiken voor andere zaken zoals de A15 zodat deze dan misschien geen tolweg hoeft te worden
Was 120 op de A325 dan ook zo levensgevaarlijk?
-
Groningen
- expressweg
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Nou 7 miljoen bespaard. Wellicht kan dat geld dan worden geinvesteerd in toiletten in de trein?jan schreef:Het onderhoud kostte nu 5 miljoen ipv 12 miljoen welke vereist was voor 120 km/h als ik het volgende filmpje moet geloven http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... p-A325.htmNaturist schreef: Was toch te bizar voor woorden om een OWN weg van 3 nieuwe viaducten te voorzien, terwijl het geld hard nodig is om de A15 te vervolmaken.
Ik vind dit gewoon een jammerlijke bezuiniging. Binnenkort dan alleen nog maar provinciale zandwegen in Gelderland? Wel zo goedkoop.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Uiteraard wel. Het gaat hier om de belangrijkste weg tussen twee steden van 148.000 en 164.000 inwoners die vlak bij elkaar liggen en samen één stadsregio vormen. Zo'n weg hoort als autosnelweg uitgebouwd te zijn. Hoe kom je erbij dat zo'n weg geen autosnelwegfunctie heeft? De weg heeft dan geen nationale functie, en zelfs de regionale functie is niet groot, maar voor lokaal verkeer (en daarmee bedoel ik verkeer binnen de stadsregio) tussen Arnhem en Nijmegen is het gewoon de belangrijkste weg, met 71.000 mvt/dag. Dat zijn enorme intensiteiten voor een weg die geen nationaal en slechts een klein regionaal belang heeft. Dat zijn intensiteiten die het simpelweg rechtvaardigen dat daar een autosnelweg ligt. Degradatie van zo'n weg is funest voor de bereikbaarheid van de stadsregio en voor verkeer binnen de stadsregio.Naturist schreef:Maar even weer ontopic, die weg heeft gewoon geen ASW functie meer,
-
Naturist
- expressweg
Je geeft zelf al aan dat de weg van weinig nationaal belang is, dat hoeft -zeker met de aansluitende gebieden met bewoning ernaast- zeker geen weg met een Vmax van 120 te zijn.
De omgeving veranderd, en de aanliggende weg veranderd mee.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
Groningen
- expressweg
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
ASW is hier een gangbare afkorting voor autosnelweg en de term algemene stroomweg is mij onbekend. Stroomweg, oké, maar dat betekent nog steeds een auto(snel)weg.Naturist schreef:ASW=Algemene Stroom Weg.
Nationaal belang of niet, dat zou niet moeten uitmaken of een weg een autosnelweg is of niet. De A325 is jarenlang een autosnelweg met een Vmax van 120 geweest zonder dat dat problematisch was en er is geen enkele reden te bedenken waarom dat nu ineens niet meer zou kunnen. De weg voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd? Tja, dat heb je met wel meer autosnelwegen. Moeten we die dan allemaal maar degraderen? In Duitsland degradeert men toch ook niet de oude autosnelwegen die nog een Reichsautobahn-alignement hebben tot Bundesstraße?Je geeft zelf al aan dat de weg van weinig nationaal belang is, dat hoeft -zeker met de aansluitende gebieden met bewoning ernaast- zeker geen weg met een Vmax van 120 te zijn.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Ik dacht dat het aan mij lag, maar dat was dus niet zoCoen Tunnel schreef:ASW is hier een gangbare afkorting voor autosnelweg en de term algemene stroomweg is mij onbekend.Naturist schreef:ASW=Algemene Stroom Weg.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
Naturist
- expressweg
Het wegprofiel was naar huidige maatstaven te smal voor een veilige autosnelweg, tel daarbij op dat de weg een gebiedsontsluitende weg is en ook nog teveel geluidsoverlast gaf, en je hebt een recept voor de weg zoals hij nu is gemaakt (zie m'n filmpje een aantal posts terug)
Wat betreft de A44 en andere wegen met een te smal wegbeeld, die wachten op renovatie, naar upgrading of downgrading gelang naar het belang van de weg en z'n omgeving.
Tot nu toe kende ik alleen de proffesionele term, maar goed als je mij daar op wilt laten sneuvelen heb het zwaard in handen.
Wat betreft de A44 en andere wegen met een te smal wegbeeld, die wachten op renovatie, naar upgrading of downgrading gelang naar het belang van de weg en z'n omgeving.
Tot nu toe kende ik alleen de proffesionele term, maar goed als je mij daar op wilt laten sneuvelen heb het zwaard in handen.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Zo heel veel zullen die maatstaven niet schelen ten opzichte van 10 of 20 jaar geleden en bovendien zijn er dan meer wegen in Nederland die voor degradatie in aanmerking komen.Naturist schreef:Het wegprofiel was naar huidige maatstaven te smal voor een veilige autosnelweg,
De provincie heeft de weg als stroomweg gecategoriseerd, niet als GOW. De categorisering stroomweg past ook volledig bij een drukke weg tussen twee grote steden.tel daarbij op dat de weg een gebiedsontsluitende weg is
Goed, maar dat zou nu met de nieuwe asfaltlaag al een stuk minder moeten zijn en in plaats van het verlagen van de Vmax had men ook voor geluidsschermen kunnen kiezen.en ook nog teveel geluidsoverlast gaf,
-
Naturist
- expressweg
Er zijn inderdaad meer wegen die voor degradatie in aanmerking komen als de intensieteiten en "het algemeen belang*" daartoe aanleiding geeft.
Zodra groot onderhoud voor een weg op de rol staat, dient een weg aan de laatste richtlijnen te voldoen.
Het is vervolgens een politieke keuze om de weg voordelig om te bouwen, of duur te behouden.
Het zou namelijk bij het volgende groot onderhoud, als het laatste stuk A15 alweer 10 jaar of meer in gebruik is, zomaar kunnen zijn dat het stuk N325 wat nu 2x2 is, dan 2x3 gemaakt wordt, maar dan met gelijkvloerse kruisingen.
Zodra groot onderhoud voor een weg op de rol staat, dient een weg aan de laatste richtlijnen te voldoen.
Het is vervolgens een politieke keuze om de weg voordelig om te bouwen, of duur te behouden.
Het zou namelijk bij het volgende groot onderhoud, als het laatste stuk A15 alweer 10 jaar of meer in gebruik is, zomaar kunnen zijn dat het stuk N325 wat nu 2x2 is, dan 2x3 gemaakt wordt, maar dan met gelijkvloerse kruisingen.
- TOEVOEGING
- *Met algemeen belang bedoel ik dan de term Algemene Stroomweg een term zoals de provincie die gebruikt.
En jouw bewering^^ dat de 325 niet als GOW gecategoriseert zou zijn bestrijdt ik.
Laatst gewijzigd door Naturist op di 25 okt 2011, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Mwah, een weg als de N 201 benadert deze intensiteiten ook, en dat is ook bij lange na geen snelweg. Zelfs niet na de verlegging: de maximumsnelheid blijft 80 km/h.Dat zijn intensiteiten die het simpelweg rechtvaardigen dat daar een autosnelweg ligt.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Een weg met 71.000 mvt/dag die autosnelweg is komt mijns inziens niet voor degradatie in aanmerking.Naturist schreef:Er zijn inderdaad meer wegen die voor degradatie in aanmerking komen als de intensieteiten en "het algemeen belang*" daartoe aanleiding geeft.
Een GOW mag nooit een auto(snel)weg zijn. Uit het feit dat de A325 nog steeds een autosnelweg is kun je afleiden dat de provincie Gelderland die weg als stroomweg heeft gecategoriseerd. Zie ook pagina 5 van deze pdf van de stadsregio Arnhem-Nijmegen: http://www.destadsregio.nl/images1/stad ... IJLAGE.pdfEn jouw bewering^^ dat de 325 niet als GOW gecategoriseert zou zijn bestrijdt ik.
Daar is de A325 tussen Ressen en Arnhem, alsmede de N325 Pleijroute om Arnhem heen gewoon gecategoriseerd als stroomweg, en dat klopt ook: de A325 is een autosnelweg, de N325 Pleijroute is een autoweg. Alleen ten zuiden van KP Ressen is de N325 als GOW gecategoriseerd.
Dat betekent natuurlijk niet dat de autosnelwegstatus van de A325 niet gerechtvaardigd zou zijn. Het betekent eerder dat de N201 het verdiend om beter uitgebouwd te worden.Vinny schreef:Mwah, een weg als de N 201 benadert deze intensiteiten ook, en dat is ook bij lange na geen snelweg. Zelfs niet na de verlegging: de maximumsnelheid blijft 80 km/h.Dat zijn intensiteiten die het simpelweg rechtvaardigen dat daar een autosnelweg ligt.
-
sirdanilot
- 2x2 autosnelweg
Eigenlijk vind ik dat álle ongelijkvloerse 2x2 wegen wel naar 120 kunnen, mits het alignment niet té smal en bochtig is en mits de omgeving het toelaat. Hoe je het beestje A325 ook noemt, ook als het geen échte autosnelweg zou zijn, zou je er nog steeds voor kunnen kiezen om 120 hier toe te laten. In bijna alle andere landen zijn er niet-autosnelwegen met hoge maximumsnelheid, zoals België (zelfs op wegen met verkeerslichten...), Duitsland, Luxemburg (nu goed, 110 kilometer per uur dan toch), Portugal...
Je kunt 130 km/u dan reserveren voor échte snelwegen die ook het juiste alignment hebben, en 120 toestaan op tweederangssnelwegen en goede 2x2 N-wegen. Uiteraard blijft de 100 dan voor 1x2 autowegen, stedelijke snel- en autowegen, etc.
Pas je echter halstarrig de logica toe van "120 km/u = volwaardige snelweg, en anders niet", dan vind ik de snelheidsverlaging wel gepast. Er moet ook worden bedacht dat deze weg niet bedoeld is voor doorgaand verkeer (al zou ik Arnhem-Nijmegen eigenlijk wel doorgaand noemen...), en dat het alignment nu eenmaal niet voldoet aan de huidige normen. Er zijn wel meer snelwegen die daar niet aan voldoen, maar ik vermoed dat het bij die wegen gewoon een kwestie van tijd is voordat die in snelheid worden verlaagd, zoals de vaak genoemde A44. Als er ook maar één lobbygroepje over die weg gaat klagen, dan wordt die weg zó 100.
Je kunt 130 km/u dan reserveren voor échte snelwegen die ook het juiste alignment hebben, en 120 toestaan op tweederangssnelwegen en goede 2x2 N-wegen. Uiteraard blijft de 100 dan voor 1x2 autowegen, stedelijke snel- en autowegen, etc.
Pas je echter halstarrig de logica toe van "120 km/u = volwaardige snelweg, en anders niet", dan vind ik de snelheidsverlaging wel gepast. Er moet ook worden bedacht dat deze weg niet bedoeld is voor doorgaand verkeer (al zou ik Arnhem-Nijmegen eigenlijk wel doorgaand noemen...), en dat het alignment nu eenmaal niet voldoet aan de huidige normen. Er zijn wel meer snelwegen die daar niet aan voldoen, maar ik vermoed dat het bij die wegen gewoon een kwestie van tijd is voordat die in snelheid worden verlaagd, zoals de vaak genoemde A44. Als er ook maar één lobbygroepje over die weg gaat klagen, dan wordt die weg zó 100.
-
patje
- zandpaadje
Nu zag ik op de a325 net na het viaduct (gezien vanaf Gelredome) een camera op een paal, en vrij laag opgesteld. Deze staat er net een paar dagen.
Waar is deze voor?
Waar is deze voor?
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
- SPOILER: TOON
Laatst gewijzigd door keokiracer op ma 14 nov 2011, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
patje
- zandpaadje
-
Naturist
- expressweg
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
captain007
- Forumbeheerder
-
Wouter N14
- Moderator
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
evos
- verkeersader
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Mijn vader ook een keer op de N57, tussen Burgh-Haamstede en Serooskerke Schouwen-Duiveland.Wouter N14 schreef:Jawel hoor, dat is mij een keer overkomen op de N57
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
-
JB81
- autoweg
Langs de N282 wordt ook van voren gefotografeerd, de voorste camera doet dat:
http://g.co/maps/w3c72
Verderop treffen we deze cameraatjes aan, die voor zover ik weet worden gebruikt voor het doen van reistijdmetingen:
http://g.co/maps/9yas3
Om maar weer even terug ontopic te gaan: lijkt de camera langs de A325 op een van deze voorbeelden?
http://g.co/maps/w3c72
Verderop treffen we deze cameraatjes aan, die voor zover ik weet worden gebruikt voor het doen van reistijdmetingen:
http://g.co/maps/9yas3
Om maar weer even terug ontopic te gaan: lijkt de camera langs de A325 op een van deze voorbeelden?