Mooiste snelwegen van Nederland
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: Mooiste snelwegen van Nederland
Het gezonken betonnen gedeelte. Iets wat je niet veel in Nederland ziet vooral niet op die manier.
Svenlo
-
- dorpsstraat
De A18 is voornamelijk aardig na Doetinchem, omdat je dan met heel weinig verkeer door de landerijen richting Varsseveld rijdt. Erg "zen" na een overvolle A12GuteFahrt schreef:Is de A18 eigenlijk ook mooi? Ben fan van de meeste snelwegen in het oosten, maar die heb ik nog nooit bereden.

-
- 2x2 autosnelweg

-
- 2x2 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg
Mijn favoriet is de A79 Maastricht - Heerlen, in beide richtingen. Voert door een on-Nederlands landschap. De A348 langs de IJssel is ook mooi.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x4 autosnelweg
De A348 is inderdaad heel mooi. In de context van vandaag is het niet meer voor te stellen dat in de uiterwaarden van een rivier een snelweg wordt aangelegd.
De A79 vind ik zelf nogal tegenvallen. Eigenlijk zie je vanaf de weg vrij weinig van het landschap, op een heuvel bij Valkenburg na. Wel is de weg een grote helling die vanuit Maastricht opwaarts naar Heerlen gaat.
De A79 vind ik zelf nogal tegenvallen. Eigenlijk zie je vanaf de weg vrij weinig van het landschap, op een heuvel bij Valkenburg na. Wel is de weg een grote helling die vanuit Maastricht opwaarts naar Heerlen gaat.