[B][R004][FOTO][VIDEO] R4 Ring Gent
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
[B][R004][FOTO][VIDEO] R4 Ring Gent
moest vandaag in de regio Gent zijn, dus nog een fotoreeksje.
het snelweggedeelte van de R4 (ring Gent) komt aan bod, alsook een stuk E40 richting Kust vanaf Merelbeke tot net voorbij de werken in Drongen.
FOTO'S:
http://picasaweb.google.nl/daviedoff1979/7apr#
het snelweggedeelte van de R4 (ring Gent) komt aan bod, alsook een stuk E40 richting Kust vanaf Merelbeke tot net voorbij de werken in Drongen.
FOTO'S:
http://picasaweb.google.nl/daviedoff1979/7apr#
Laatst gewijzigd door Davy op di 08 feb 2011, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x4 autosnelweg
Re: [FOTO] Oostakker-Merelbeke-Drongen: R4-E40
Dat deel R4 is bekend terrein voor mij. Wat ik altijd wat vreemd vond is de aanduiding naar Eeklo. Je moet helemaal ten zuiden van de stad rondrijden als je op deze manier ook daadwerkelijk naar Eeklo zou willen. Ik kan mij niet inbeelden dat veel mensen deze route ook volgen.
Aanduidingen boven rijstroken hebben evenveel waarde als gewone verkeersborden, veel mensen weten dit blijkbaar niet:

Linkerrijstrook opgelapt met koude asfalt:

Aanduidingen boven rijstroken hebben evenveel waarde als gewone verkeersborden, veel mensen weten dit blijkbaar niet:
Linkerrijstrook opgelapt met koude asfalt:
-
- autoweg
Ze gaan er waarschijnlijk wel weer goed staan flitsen in het stuk waar je maar 70 mag.
-
- autoweg
Vorig weekend stond dit op 110, richting Oostende.
Richting Brussel was er geen snelheidsbeperking
Richting Brussel was er geen snelheidsbeperking
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- verkeersader
-
- autoweg
De R4 is ook heel bekend terrein voor mij. Ik ben er van uitgegaan dat men volgende redenering heeft gemaakt bij de wegwijzers op de ring:vynkce schreef:Dat deel R4 is bekend terrein voor mij. Wat ik altijd wat vreemd vond is de aanduiding naar Eeklo. Je moet helemaal ten zuiden van de stad rondrijden als je op deze manier ook daadwerkelijk naar Eeklo zou willen. Ik kan mij niet inbeelden dat veel mensen deze route ook volgen.
- R4 Oost, richting Noorden: aanwijzing Zelzate
- R4 Zuid, richting Noord-West: aanwijzing Eeklo
- R4 West, richting Noorden: aanwijzing Zelzate
- R4 Oost & West, richting Zuiden: aanwijzing E40/E17
Ik vind de bebording op de R40, vooral aan Dampoort veel vreemder. De R40 (Kasteellaan) staat aangeduid als richting 'Oudenaarde' en er staat niets van E40/E17. Het 'klopt' wel, maar is niet logisch. De E40/E17 staat aangeduid langs de Land van Waaslaan...
Op de Heuvelpoort verderop kun je kiezen tussen 'UZ' (Zwijnaardsesteenweg), 'Oudenaarde' (N60) en 'Eeklo' (R40). Moest ik naar Oudenaarde willen had ik wel de E17 genomen tot aan de afrit met de N60 (De Pinte). En Eeklo is nog een heel eindje vandaan van de Heuvelpoort...
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- autoweg
Wat is er raar aan die tweede foto? Het De weg 'splits' er hem en is toch duidelijk aangeduidt?
Vlak voorbij die vrug is het waar vorige week een vrachtwagen gekanteld was, je ziet er de sporen nog aan de linkerkant.
-
- 2x2 autosnelweg
^Grote duidelijke letters...
^... in tegenstelling tot dit priegelwerk.
De autogordel: een band voor het leven.
-
- autoweg
Het zou nog meer opvallen als ze er net zoals in de UK knipperlampen naast zetten. Gisteren van Folkstone tot Slough (en terug ook natuurlijk) gereden, en het viel me op dat de borden boven de weg daar veel meer de aandacht trekken dan deze borden. Toen ik 's nachts aan de werken passeerde waren er ook enkele mensen de de pijl en kruis niet echt snappen.vynkce schreef: Aanduidingen boven rijstroken hebben evenveel waarde als gewone verkeersborden, veel mensen weten dit blijkbaar niet:
![]()
Waarschijnlijk willen ze gewoon ritsen en op het einde invoegen, omdat de borden ook aanduiden dat pas over die afstand de weg versmalt.
-
- 2x5 autosnelweg

(Verbaast me niets met het soepele systeem waarop men in België een rijbewijs kan behalen).
-
- 2x5 autosnelweg
Of er zitten medewerkers van het Rode Kruis in die auto's.
uh2:

-
- expressweg
Re: [B][R004][FOTO][VIDEO] R4 Ring Gent
Het snelweggedeelte van de R4 staat nu ook op video, vanaf Merelbeke tot Gent-Zeehaven. De video is wel iets te sterk ingezoomd, dat was niet de bedoeling...
Link
Link
-
- 2x5 autosnelweg
Wel grappig om te zien dat Middelburg vermeld staat aan het einde van het snelwegdeel. Had ik daar nog niet verwacht.
-
- 2x3 autosnelweg
Middelburg wordt inderdaad van relatief ver tevoren aangegeven. Dat komt omdat het in feite staat voor alle bestemmingen aan de overkant van de Westerschelde waarvoor je door de Westerscheldetunnel moet.