De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Moderator: Moderatoren

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door SnarfFlevoland » za 17 apr 2010, 21:26

Leuk topic! :) Alhoewel hij een beetje lijkt op die van Europa, waarin Duitsland wellicht al meerdere keren voorbij is gekomen.

Mijn top 3 mooiste Autobahnen:

1. A45: Kreuz Dortmund / Witten - Gambacher Kreuz
2. A60: Grenzübergang Steinebrück - Kreuz Wittlich
3. A7: Dreieck Allgäu - Grenztunnel Füssen

Mijn mooiste landschappelijke Autobahnen (gesorteerd op snelwegnummer):

A1: Kreuz Bliesheim - Blankenheim
A1: Kreuz Wittlich - Dreieck Nonnweiler
A3: Grenzübergang Elten - Rees
A3: Kreuz Bonn / Siegburg - Wiesbadener Kreuz
A3: Kreuz Deggendorf - Grenzübergang Suben
A7: Dreieck Kassel-Süd - Kreuz Schweinfurt / Werneck
A7: Dreieck Allgäu - Grenztunnel Füssen
A8: Grenzübergang Moseltalbrücke - Dreieck Saarlouis
A8: Kreuz München-Süd - Grenzübergang Reichenhall
A31: Kreuz Meppen-Nord - Kirchhellen-Nord
A45: Kreuz Dortmund / Witten - Gambacher Kreuz
A60: Grenzübergang Steinebrück - Kreuz Wittlich
A61: Dreieck Bad Neuenahr - Dreieck Nahetal
A62: Dreieck Nonnweiler - Dreieck Pirmasens
A93: Dreieck Inntal - Grenzübergang Kiefersfelden
A95: Dreieck Starnberg - Autobahnende Eschenlohe
A392: Braunschweig-Wattenbüttel-Ost - Kreuz Ölper
A395: Wolfenbüttel-Süd - Dreieck Vienenburg
A864: Dreieck Bad Dürrheim - Dreieck Donaueschingen
B6n: Bad Harzburger Dreieck - Quedlinburg-Ost
A980/B12: Dreieck Allgäu - Weitnau
B19: Kreuz Waltenhofen - Sonthofen-Süd

In de toekomst zal de B50n (Hochmoselübergang) zeker in mijn rijtje komen van de mooiste landschappelijke snelwegen, en misschien wel in mijn top 3 (als verlenging van de A60).

Stedelijke snelwegen vind ik over het algemeen nooit echt bijzonder. De A3 en de A8 komen op diverse plekken wel op mooie stedelijke punten. Vooral de B10 door Karlsruhe heen zou dan voor mij hoog scoren.

Snelwegen die ik qua wegdek het mooiste vind zijn, gek genoeg, vaak de snelwegen met de oude betonplaten. De A95 tussen München en Garmisch heeft ze nog en ook de A61 bij Speyer kan je het 'boink' gevoel nog opdoen. Ook de A8 heeft ze nog op diverse punten. Héérlijk! :D
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op za 17 apr 2010, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Chris » za 17 apr 2010, 21:33

Hmmm, niet per sé gesorteerd;

A7 Göttingen - Schweinfurt
A45 Hagen - Wetzlar
A8 Salzburg - Rosenheim
A93 Hof - Schwandorf
A4 Bad Hersfeld - Eisenach

Ik heb ongeveer 70% van de Duitse Autobahnen gereden, en ik moet zeggen dat de kwaliteit van het wegdek wel vaak tegenvalt. In Frankrijk is dat wel beter, maarja, daar betaal je wel € 0,10 per kilometer voor en bovendien is in Frankrijk niet zo'n intensief vrachtverkeer als Duitsland.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Snelwegenkenner » za 17 apr 2010, 22:04

A7: Dreieck Allgäu - Grenztunnel Füssen
Je bedoelt hiermee het hele stuk A7 tussen Wurzburg en Fussen?
Vooral het stuk Ulm en Feughtwangen is mooi. 8-)

Bizzie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 0:26
Locatie: Zwolle

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Bizzie » za 17 apr 2010, 22:14

Gewoon een top 3 niet per categorie:

1. A45 Dortmund - Hanau (vooral door het Sauerland-deel)
2. A2 Dortmund- Berlijn (erg afwisselend)
3. A40 Duisburg - Bochum (indrukwekkend stedelijk)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door SnarfFlevoland » za 17 apr 2010, 23:26

Snelwegenkenner schreef:Je bedoelt hiermee het hele stuk A7 tussen Wurzburg en Fussen?
Goed op http://www.autobahnatlas-online.de kijken of op http://www.wikipedia.nl, dan weet je welk stuk ik bedoel. ;) Dreieck Allgäu ligt ten zuidoosten van Kempten. Dat is nog veel zuidelijker dan Ulm. Dat stuk is naar mijn mening gewoon schitterend met de zeer frisse groene heuvels, met op de achtergrond de prachtige bergen van Oostenrijk, afgewisseld met diverse dalbruggen. Crème de la Crème! 8-)

Het stuk bij Ulm en Feughtwangen is ook zeker niet verkeerd, en wat te denken bij Rothenburg ob der Tauber? Maar echt mooi uitzicht heb je op dat stuk snelweg niet. Het is meer de omgeving zelf die daar mooi is, maar op de snelweg zie je dat niet mooi.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Willem » za 17 apr 2010, 23:46

De mooiste stedelijke Autobahn:

- A7 door Hamburg, vanwege de Köhlbrandbrücke, de Elbetunnel en het uitzicht op de Hamburgse haven

De mooiste landschappelijke Autobahn:

- A8 Stuttgart - Ulm, vooral vanwege het unieke stuk met de gescheiden rijbanen bij Mühlhausen

De mooiste weg qua onderhoud:

- geen concreet stuk weg, maar vooral een van de nieuwere stukken in de oostelijke deelstaten

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Snelwegenkenner » za 17 apr 2010, 23:51

Snarfflevoland, vind je dat stuk A7 mooier dan de A93 tussen Hof en Regensburg?
Dat is ook een erg mooie snelweg! :idea:

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door mhkamp » zo 18 apr 2010, 11:19

Hier ook wat van mijn zijde, al ben voornamelijk actief in Noord(west)-Duitsland:

De mooist stedelijke autobahn:
BAB7 door Hamburg heen. De haven, Köhlbrandbrücke en de Elbtunnel zijn toch wel mooie elementen.

De mooist landschappelijke autobahn:
BAB13 tussen Mittenwalde en Groß Köris.
BAB395 Vieneburg - Braunschweig mag er ook zijn.

De mooiste autobahn qua onderhoud van de weg zelf:
BAB13 tussen Berlijn en Lübbenau
BAB15 tussen Lubbenau en grens Polen 8-)

Eigen:
De belabberdste autobahn qua onderhoud van de weg zelf:
BAB30 tussen Kreuz Schüttorf en grens Nederland :neenee:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Snelwegenkenner » zo 18 apr 2010, 17:28

Ik vind de BAB81 tussen Singen en Stuttgart ook altijd een mooie Duitse snelweg. :idea:
Hoort zeker in het rijtje van Snarfflevololand thuis. Inclusief de A93 tussen Hof en Schwandorf.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door SnarfFlevoland » zo 18 apr 2010, 17:43

Snelwegenkenner schreef:Ik vind de BAB81 tussen Singen en Stuttgart ook altijd een mooie Duitse snelweg.
Mwah, de A81 is zeker een mooie snelweg, maar ik kan nu niet zeggen dat het allemaal zo super mooi was. De omgeving is er wel prachtig, maar je ziet er zo weinig van. Ik dacht eerst ook dat die A81 erg mooi was, en hij is ook mooier als de A5 naar Basel, maar ik vind em nou niet mooi genoeg om in mijn lijstje te komen. De A864 is daarin tegen wel echt mooi, omdat je veel van de omgeving kan zien, die gevolgd wordt door de zeer mooie B27 naar Schaffhausen.
Snelwegenkenner schreef:Inclusief de A93 tussen Hof en Schwandorf.
Die snelweg ken ik nog niet. Het is ook een hoek van Duitsland waar ik nog nooit geweest ben, alhoewel ik toch graag het Bayerische Wald wil gaan ontdekken. Wellicht een mooie vakantie bestemming, alleen het is daar vaak nat weer, dus niet zo aantrekkelijk voor een zomervakantie. Voor een meivakantie is het net weer even te ver, omdat we ook een caravan moeten meenemen. Zonder caravan ben je daar anders vele malen sneller.
mhkamp schreef:BAB30 tussen Kreuz Schüttorf en grens Nederland.
Diep triest dat die snelweg nu al zo slecht is. Volgens mij bestaat die snelweg nog geen eens zo heel lang en alles is nu al 'in staat van ontbinding'. Gelukkig komt daar binnenkort verandering in...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Snelwegenkenner » zo 18 apr 2010, 21:37

Snarfflevoland, waarom vind je de BAB45 nou mooier dan de BAB60? Want de BAB45 staat bij jou op nr 1 en BAB60 op nr 2.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door mhkamp » zo 18 apr 2010, 21:55

^^ Omdat smaken nu eenmaal verschillen... :neeneenee:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door SnarfFlevoland » vr 25 jun 2010, 13:27

De BAB445 wil ik eigenlijk ook wel aan het rijtje toevoegen als één van de landschappelijk mooiste Duitse snelwegen. Prachtig door het Sauerland! :D Helaas had ik gisteren geen tijd om vervolgens ook even de gehele BAB46 t/m Bestwig uit te rijden, maar anders had ik dat wel gedaan. Schitterend! 8-)

Verder vond ik het laatste stukje van de BAB46 bij Iserlohn, over de Seilersee, ook erg fraai. :)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Pino » vr 25 jun 2010, 13:55

Wellicht omdat ik er gewoond heb, maar de A5 aan de noordkant van Heidelberg vind ik ook erg mooi. De weg zelf gaat door de vlakte, maar je rijdt vlak langs de heuvels van het Odenwald en hebt een prachtig uitzicht op de steden en dorpen die tegen de heuvels aan liggen gebouwd. Wel jammer dat je van de stad Heidelberg zelf niets meekrijgt - al had je maar even het Schloß in je blikveld gehad ...

(de A656 komt wel aardig in de buurt als het gaat om uitzicht op Heidelberg. Bij zonnig weer zie je vanaf Mannheim de stad al liggen en steeds dichterbij komen)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Coen Tunnel » vr 25 jun 2010, 22:25

A8 Stuttgart-Ulm, A8 München-Salzburg, A60 Winterspelt-Bitburg, A7 Kassel-Schweinfurt, A3 Keulen-Frankfurt/Main, A45 Hagen-Gießen, A33 Osnabrück-Borgholzhausen, A4 Kirchheim-Eisenach, A12 Berlijn-Frankfurt/Oder, A93 Rosenheim-Kufstein, A44 Wünnenberg-Kassel.

Sophie
expressweg
Berichten: 3437
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Sophie » za 26 jun 2010, 20:34

Pino schreef:De A656 komt wel aardig in de buurt als het gaat om uitzicht op Heidelberg. Bij zonnig weer zie je vanaf Mannheim de stad al liggen en steeds dichterbij komen)
Echt een mooie snelweg.
Even mijn lijstje
BAB 8 - Albaufstieg (Gruibingen-Merklingen)
BAB 9 door Thüringen 2+2 zonder vluchtstroken door het bos, bijna geschiedenis
BAB45 - Sauerlandlinie (dat kun je niet expliceren, dat moet je beleven)
BAB 81 noordelijk van Kreuz Weinsberg
De BAB 61 heeft mooie stukjes, maar is niet doorgaand mooi.
BAB 656

Gelbe Autobahnen:
B 31n Stockach-Überlingen
Dit Stuk bij Siegen
eerst een grote Flyover, en dan mooi de helling op....
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Ernst
dorpsstraat
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 16:36

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Ernst » zo 27 jun 2010, 12:44

Meest verrassend mooi vond ik:

A71 Erfurt - Meiningen (door het Thuringer Wald)

A4 Eisenach - Dresden (vooral de oude stukjes bij Jena en Eisenach)

Sophie
expressweg
Berichten: 3437
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Sophie » zo 27 jun 2010, 14:07

Dat bij Eisenach is niet meer A4, wordt zelfs gedeeltlijk afgebroken dacht ik. :neenee: :kotskots:
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Snelwegenkenner » zo 27 jun 2010, 15:01

Dat is al. ;)
Zie maar op maps.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Willem » zo 27 jun 2010, 20:26

Timmetje schreef:Dat bij Eisenach is niet meer A4, wordt zelfs gedeeltlijk afgebroken dacht ik. :neenee: :kotskots:
Het uitzicht op de Wartburg zullen we nog gaan missen.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5537
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door nederland24 » vr 30 jul 2010, 13:21

1 snelweg mis ik nog in jullie lijstjes. De A95 van Munchen naar Garmisch is prachtig om te zien. Als je vanuit Munchen langzaam de Alpentoppen ziet opdoemen. Ook de A60 tussen de Belgische grens en de A1 is heel mooi om te zien en de A7 tussen Kassel en Wurzburg. Prachtige wegen met veel hoogteverschillen en mooie weidse uitzichten.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door SnarfFlevoland » vr 30 jul 2010, 13:29

^^ Hij stond wel in mijn grotere lijst. :D

De A95 is zonder meer richting Garmisch-P. schitterend. Andersom is hij wel minder, want je mist de bergen op de achtergrond, maar toch ook wel aardig. Hopelijk zal de A95 over enkele jaren verlengd worden.

Maar de A95 vergelijkend met bijv. de A7 van Kempten naar Füssen valt de A95 wellicht wel wat tegen. Op de A95 heb je feitelijk continu hetzelfde uitzicht op dezelfde bergen. Bij de A7 voor Füssen is dat veel diverser.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door SnarfFlevoland » ma 01 nov 2010, 15:35

Ik moet nodig een snelweg toevoegen tot mijn favoriete lijstje, namelijk de A445-A46 (Hamm - Brilon). Prachtige snelweg met veel bochten, veel dalviaducten, veel uitzichten en enkele tunnels. De weg rijdt heerlijk en is altijd rustig! 8-) En niet te vergeten, vanuit mijn appartement heb ik in de verte uitzicht op deze snelweg. :p
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Snelwegenkenner » ma 01 nov 2010, 17:29

^^ Oh ja, jij woont nu daar in Duitsland. Hoe bevalt het daar? Is het daar beter als in Nederland? :mrgreen:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door SnarfFlevoland » wo 03 nov 2010, 22:31

Snelwegenkenner schreef:Oh ja, jij woont nu daar in Duitsland.
:woop:
Snelwegenkenner schreef:Hoe bevalt het daar?
Heel goed! :D Snel een kennissen kring opgebouwd, en daarmee voel je je echt heel snel thuis. De taal gaat ook elke dag steeds beter. Geen wonder natuurlijk als je de hele dag niet anders dan Duits hoort. Ik kan heerlijk genieten van de natuur en de rust waar ik woon. Daarbij is het gewoon leuk dat iedereen je groet (zeker in het Sauerland). De stage is leuk met echte goede werkzaamheden. Een stagaire wordt in Duitsland tenminste normaal als volledige werknemer behandeld en gezien en wordt uiteraard fatsoenlijk met 'Sie' en 'Herr' aangesproken. Je bent er helemaal geen minder persoon om, wat ik in Nederland toch wel veel sneller het idee heb. Met je directe collega's heb je een echte persoonlijke band en praat je natuurlijk ook met 'du' en je voornaam. Samen gezellig naar een stadsfeest of avond eten is heel normaal.
Snelwegenkenner schreef:Is het daar beter als in Nederland?
Ja! Meer ruimte, meer vrijheid, mooiere natuur, mooiere en meerdere culturele stadjes, mooiere en leukere wegen, mooiere bewegwijzering, mensen zijn vriendelijker en opener, huizenprijzen zijn aantrekkelijker, autorijden is aantrekkelijker, stiptheid en punctualiteit (afspraak = afspraak), collega's zijn veel meer privé betrokken met elkaar, op zijn tijd een gezellig feestje, ruimte voor skiën in de winter, minder lange files als in de randstad, meer veiliger gevoel op straat, er zijn meer waarden en normen, studenten hebben meer fatsoenlijker en volwassen leven, supermarkten bieden meer kwaliteit en diverse (exotische) merken / producten, meer kinderbijslag, goedkopere restaurants met behoud van goede kwaliteit, alles wordt netjes schoon gehouden, minder vandalisme en natuurlijk: Ordnung muss sein!

Heeft Duitsland ook nadelen? Absoluut! Een paar voorbeelden: Hypotheek krijgen schijnt héél moeilijk te zijn, diverse autosnelwegen bestaan uit oorlog, makelaars vaak erg onbetrouwbaar, minder privacy, minder tijd voor jezelf, met een Duitse rekening geld opnemen bij een andere bank dan waar jezelf zit kost 5 - 10 euro, meer problemen met multiculturele samenleving in de steden, grote werkloosheid in Ruhrgebied, grotere afstanden, meer papieren rondslomp (meer zaken te regelen voor de overheid), slechte openbaar vervoer verbindingen naar kleinere stadjes en dorpjes en te vaak terug naar 70 km/h op Bundestrassen.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op wo 03 nov 2010, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel van reactie dat in strijd is met de forumregels verwijderd
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Snelwegenkenner » wo 03 nov 2010, 22:49

SnarfFlevoland schreef: 1. Minder privacy, minder tijd voor jezelf, 2. meer problemen met multiculturele samenleving in de steden.
Zou je deze twee nadelen van Duitsland willen toelichten? Ik geloof dat wij ook multiculturele steden hebben.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Frits » do 04 nov 2010, 18:11

SnarfFlevoland schreef:te vaak terug naar 70 km/h op Bundestrassen.
In Nederland is het te vaak terug naar 60 km/h.
De autogordel: een band voor het leven.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door jeroent » do 04 nov 2010, 19:59

Snelwegenkenner schreef:
SnarfFlevoland schreef: 1. Minder privacy, minder tijd voor jezelf, 2. meer problemen met multiculturele samenleving in de steden.
Zou je deze twee nadelen van Duitsland willen toelichten? Ik geloof dat wij ook multiculturele steden hebben.
Als ik dat als ervaringsdeskundige mag toelichten: buiten de grote steden is de sociale controle erg groot, beetje Nederland a la jaren 50. Dat heeft voordelen (veiligheidsgevoel, contact met buurt) maar ook duidelijk nadelen (minder privacy, men houdt elkaar in de gaten).

Die multiculturele problemen zijn me ook niet duidelijk wat hij daarmee bedoelt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Chris » do 04 nov 2010, 20:00

Een mooie route in Duitsland vond ik ook de Schwarzwald Hochstraße van Baden-Baden naar Freudenstadt. Weliswaar geen snelweg, maar het uitzicht op het Rijndal en de Vogezen is fantastisch bij helder weer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Willem » do 04 nov 2010, 20:47

jeroent schreef:Die multiculturele problemen zijn me ook niet duidelijk wat hij daarmee bedoelt.
In Nederland hebben we, mede benadrukt door de heer G.W. te V., een discussie rond het al dan niet integreren in de samenleving van personen met een herkomst in een aantal landen rond de Middellandse Zee. In Duitsland zijn de problemen hiermee groter dan in ons land, en daardoor ook zaken als gebrekkig Duits spreken, criminaliteit enz. Er wordt daar dan ook veel meer over gediscussieerd dan hier het geval is. Er zijn in Duitsland, procentueel gezien, meer buitenlanders zodat die problemen ook veel groter zijn.

Plaats reactie