Toch vind ik 'm hier en daar mooi door het landschap slingeren.

Moderator: Moderatoren
Je Nederlands wordt steeds Duitser.SnarfFlevoland schreef:
De A3 is helemaal 2x3?! Dat had ik graag tussen Würzburg en Passau! Maar je zult wel het stuk tot Frankfurt bzw. Aschaffenburg bedoelen.
Ja we hebben het hier natuurlijk over de mooiste snelweg, maar wat het prettigste rijdt staat natuurlijk op een ander blad papier. Desalniettemin denk ik dat met de actuele werkzaamheden op de A3 de A61 alsnog mindestens zo snel is, dan wel prettiger rijdt.
De A45 is wat dat betreft inderdaad zondermeer het meest af te raden, daar rij je continu van de ene wegwerkzaamheden in de andere.
dus bedoelde ik uiteraard het desbetreffende stuk. Overigens dacht ik vooral aan Köln-Frankfurt.SnarfFlevoland schreef:De keuze tussen de A3 en A45
Inderdaad. Voor mij is de A45 ook heel nostalgisch omdat ik daar als kind vaak met mijn ouders kwam. Ik heb als baby zelfs de bouw van de Siegtalbrücke gezien (al kan ik mij dat natuurlijk niet echt herinneren). Mogelijk was dat de eerste keer in mijn leven dat ik een wegenbouwproject bekeken heb ...Ja we hebben het hier natuurlijk over de mooiste snelweg, maar wat het prettigste rijdt staat natuurlijk op een ander blad papier.
De A61 is volgens mij inderdaad het rustigst en heeft veel minder werkzaamheden dan de A45.Desalniettemin denk ik dat met de actuele werkzaamheden op de A3 de A61 alsnog mindestens zo snel is, dan wel prettiger rijdt.
Maar als je 130 hard genoeg vindt rijdt het prima. Ik reed er ook eind september, maar dan de andere kant op, de gehele A61 van Venlo tot Hockenheim. Volgens mij was het de eerste keer dat ik de hele A61 ook daadwerkelijk van begin tot eind heb genomen.Chris schreef:Eind september heb ik nog bijna de hele A61 gereden vanaf Ludwigshafen naar Venlo. Dat viel inderdaad niet tegen. Enkele Baustellen waren net afgerond en elders zorgde het niet voor grote vertraging. Het verkeersaanbod is ook wat lager, alhoewel er nog wel wat vrachtverkeer rijdt en je niet die route moet nemen met het idee er met 180 overheen te knallen, want dat kan en mag niet.
Ah ok, je reactie kwam wat algemener over.marcel schreef:Het ging omdus bedoelde ik uiteraard het desbetreffende stuk.SnarfFlevoland schreef:De keuze tussen de A3 en A45
Oeps... had dat geen eens door. Tja, het kan verkeren. :PCoen Tunnel schreef:Je Nederlands wordt steeds Duitser.
Op de heenweg naar Oostenrijk heb ik ook de volledige A61 gehad. Veel dalbruggen en vrachtverkeer is daar wel een beetje het beeld van.Coen Tunnel schreef:Maar als je 130 hard genoeg vindt rijdt het prima. Ik reed er ook eind september, maar dan de andere kant op, de gehele A61 van Venlo tot Hockenheim. Volgens mij was het de eerste keer dat ik de hele A61 ook daadwerkelijk van begin tot eind heb genomen.Chris schreef:Eind september heb ik nog bijna de hele A61 gereden vanaf Ludwigshafen naar Venlo. Dat viel inderdaad niet tegen. Enkele Baustellen waren net afgerond en elders zorgde het niet voor grote vertraging. Het verkeersaanbod is ook wat lager, alhoewel er nog wel wat vrachtverkeer rijdt en je niet die route moet nemen met het idee er met 180 overheen te knallen, want dat kan en mag niet.
Ik heb dat stuk vaak gereden. Van/naar ouderlijk huis is de route typisch A2 - A3 - A42 - A57 - A77 - A73. Van waar ik nu woon richting Hannover en verder: A12 - A3 - A2. Kan ook over Enschede, in kilometers vrijwel gelijk. Kun ik via Enschede drukte mijden terwijl ik op de A2 door de Ruhrpott drukte pak, dan is dat vlugger, maar meestal is het tijdstip zodanig dat dat niet uitmaakt en dan is over Oberhausen - Dortmund sneller.Pino schreef: ↑za 13 aug 2022, 21:51Helaas ben ik op de Kamener Kreuz alleen maar “rechts ab” gegaan - overigens eerder op weg naar de A44 dan naar Wuppertal
Het aardige stuk Kamen-Bad Oeynhausen zul je vanuit grote delen van Nederland niet zo snel zien, aangezien je sneller aan zult komen over de A30. Maar vanaf de A33 zie je volgens mij wel enigszins vergelijkbaar landschap. En da’s best een leuke route.