De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door duikgek89 » ma 22 aug 2022, 22:15

Pino schreef: di 16 aug 2022, 8:50 ^^ Vanuit omgeving Arnhem-Nijmegen zijn opties De Lutte en Dortmund inderdaad ongeveer gelijk. Het omslagpunt loopt denk ik min of meer over de lijn Breda-Nijmegen. Betekent dus ook dat verreweg de meeste Nederlanders aan de “De Lutte kant” zitten waar het gaat om routes richting Hannover en verder.
Voor mij is over Oberhausen 8km of 10km langer dan via Waterberg - Beekbergen. Als ik door de Achterhoek en Twente ga dan kan ik nog iets meer kilometers sparen; maar op de N18 [staat voor 18x niks?] wil je niet komen en via de N315 kun je alleen flink doorrijden als je erg vroeg of erg laat bent.

Denk eerder Breda - Apeldoorn; maar het is een wat zwevende grens. Het hangt ook van tijdstip en bestuurder af. En rond het omslagpunt weegt voorkeur ook erg mee. De spitstijden liggen net iets anders en waar sommige bestuurders zich weinig van limieten aantrekken maar het op vrije stukken redelijk rustig aan doen (zijn meestal degenen die voor Tempolimit zijn; maar laten we het er over eens zijn dat we het niet eens worden en dat bier en chips onderwerp verder maar parkeren); zijn er andere bestuurders die zich liever redelijk aan de limiet houden indien ze daar tijd voor hebben, maar die op vrije stukken wel gas geven.

Maar de laatste is misschien nog wel de belangrijkste. Ik heb een gruwelijke hekel aan dat gerotzooi met Vmax 100, ben niet echt kapot van het Nederlandse verkeer en ken de route over Oberhausen - Dortmund nog veel meer op mijn duimpje. Dus dan heeft hop de grens over en gewoon lekker autorijden meestal toch mijn voorkeur. Terwijl een collega van mij juist aangeeft dat hij via Enschede fijner vind rijden.
SnarfFlevoland schreef: ma 22 aug 2022, 21:59 ^^
De A5 is wat dat betreft nog net iets spectaculairder, wanneer de banen 25L en 25C in gebruik zijn voor landingen. De grote jets vliegen dat kort boven de snelweg om te landen. Vooral als een 747 of A380 land erg spectaculair! Een viaduct over de A5 wordt ook vaak door spotters gebruikt.
Ben me op de B8 (toen nog B8n) net echter de 23L bij DUS weleens kapot geschrokken; je ziet het niet en dan komt er ineens een vliegtuig vlak over je hoofd heen. :lol:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door Pino » di 23 aug 2022, 8:11

Spectaculair en angstaanjagend tegelijk. Bij FRA vind ik juist de A3 wel grappig omdat je in lijn met de landingsbaan zit. Dat levert dan geen mooie beelden op van één vliegtuig, maar je krijgt steeds even gezelschap, kijkt wat er met je mee vliegt (dan wel op je af vliegt) en gaat weer over tot de orde van de dag. De A5 is dan meer “als je er net op het goede tijdstip bent, kun je precies goed zitten voor een mooi toestel.” Je zit daar wat mij betreft wel mooier dan bij de Schiphol-snelweg-punten A4 Kaagbaan (06) en A9 Polderbaan (18R). Op de A9 zit je nog wat ver van de baan; op de A4 komen de vliegtuigen onder een hoek aan en krijg je nooit een spectaculair zij-aanzicht.

Nog over de A3 gebruiken richting Hannover: laat ik het erop houden dat veel Nederlanders die de auto (of zichzelf) dan even uit willen laten met dat stukje Freie Fahrt niet de beste ambassadeurs van Freie Fahrt zijn.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De mooiste snelweg van heel Duitsland.

Bericht door duikgek89 » di 23 aug 2022, 19:34

Pino schreef: di 23 aug 2022, 8:11Nog over de A3 gebruiken richting Hannover: laat ik het erop houden dat veel Nederlanders die de auto (of zichzelf) dan even uit willen laten met dat stukje Freie Fahrt niet de beste ambassadeurs van Freie Fahrt zijn.
Helemaal mee eens mits je wel onderscheid maakt!

Idioten die persé volgas willen blazen, ook als het niet kan, horen op geen enkele weg thuis.

Maar ervaren bestuurders die op een rustig moment gaan en hopen dat ze lekker door kunnen kachelen, maar die het ook accepteren als het niet kan; dat staat op een ander blad!

Daarnaast komt, als het druk is of matig weer is, rij ik nog steeds liever 140 in Duitsland dan dat ik in Nederland op struikrovers moet letten terwijl de ene pipo met 95 een vrachtwagen "inhaalt" en een andere probeert je van de weg te drukken...

Plaats reactie