Is ook vooral een invalsweg naar de haan en bredene (campingtoerisme) en ook vaak vrachtwagens die via de N9 naar brugge gaan om de drukke files op de N31 te vermijden.
1. N38 Poperinge - Ieper met bijna op het einde het eindpunt van de A19 en het nutteloze viaduct:
Link
2. A19 Ieper - Kortrijk, vanaf het "einde" t.h.v. de N38 tot de momenteel nog provisorische aansluiting met de R8 t.h.v. Kortrijk-west:
Link
3. N36 - R32 ringweg Roeselare. Veel vernieuwde kruispunten en de nieuwe brug over de N32 Brugsesteenweg:
Link
In de loop van de komende tijd zullen er nog wel meer video's online komen op mijn Youtube-kanaal, maar ik ga niet alles (wel nog een selectie) hier neergooien omdat dit topic anders wel erg vol zal geraken en niet elke video even boeiend zal zijn natuurlijk, het zal een beetje als "naslagwerk" bedoeld zijn...
1. A201 van Brussel naar Zaventem, Brussels airport:
Link
2. E314 Vlaams-Brabant, van Leuven tot Halen-Diest:
Link
3. A602 Liège/Luik met de tunnels en Maasbrug:
Link
Mooie video's, de eerste 2 zijn bekend terrein voor mij
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
Zo hier zijn ze dan,de 2 eerste (snelweg)video's in full-HD .
1. E17 vanaf de oprit 1 Moeskroen (vlakbij Kortrijk) tot Gent-Zwijnaarde, met o.a. het vernieuwde gedeelte tussen Deinze en Zwijnaarde:
Link
2. E34 (A11, ex N49) vanaf Zelzate-West tot Antwerpen (Sint-Anna-Linkeroever):
Link
Veel kijkplezier .
(audioswap doet nog steeds raar, enkel muziek op 240p en voor de rest niets, dit is al dagenlang zo...)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
@Daviedoff: wat toevallig dat je precies dezelfde kleuren voor teksten gebruikt als ik . Erg mooie video's . Give us more!
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Het valt ook op hoe smooth de vernieuwde betonstukken E17 zijn, je camera staat plots veel stabieler daar hij eerst wat stond te bibberen over het oude, minder goede wegdek. Het rijdt dan ook fantastisch comfortabel, je voelt nauwelijks dat je rijdt vind ik.
Klopt inderdaad wel... Het nieuwe betonwegdek rijdt erg confortabel en je merkt eigenlijk geen verschil met een asfaltwegdek. En zeker ook het feit dat men er jarenlang geen of amper onderhoud hoeft aan te spenderen, dus ook minder hinder.
Morgen moet ik trouwens iemand ophalen in Weert/Stramproy, en dan zal normaalgezien de E34 Ranst - Postel aan bod komen .
daviedoff schreef:en dan zal normaalgezien de E34 Ranst - Postel aan bod komen .
Bij deze...
Link
Op de terugweg via de N74 gereden, een video van het expressweggedeelte. Vrijwel meteen na het einde van de video verliep het verkeer vrij moeizaam. De doortocht Houthalen-Helchteren is sowieso erg druk en in noordelijke richting stonden er files.
Link
Mooie video's
Wel op je teksten letten, want bij de onderste video bij 0:30 en 2:45 valt de tekst gedeeltelijk buiten het scherm, verder goed
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Ja, het laatste jaar heeft het verkeer duidelijk zijn weg gevonden langs daar. Ook mooi is dat vernieuwde stuk, best vreemd om OWN-markeringen op een snelweg te zien
Klopt maar het geheel is wel als snelweg aangelegd, hetzelfde heb je op de A12 daar waar het geen snelweg is. Drie comfortabel brede rijstroken, afgetekend door smalle lijntjes.
heb daar vorige week ook gereden en enkel het stuk houthalen helchteren 11 minuten verloren volgens mijn GPS. Dat aanschuiven in het centrum doet je wel wat tijd verliezen
Nieuw materiaal van gisteren. Het zullen voorlopig wel even de laatste zijn "ver van huis"...
Alles in full-HD, dus het beste te bekijken op volledig scherm .
1. De grote Brusselse binnenring vanaf knooppunt Groot-Bijgaarden (E40 naar Oostende) tot knooppunt St-Stevens-Woluwe (E40 naar Leuven, Luik), met o.a. het net vernieuwde viaduct van Vilvoorde:
Link
2. Een korte video van de N718 Melveren - Zepperen vlakbij St-Truiden, een expressweg die echter nooit volledig is aangelegd en nu zo'n beetje van niks naar nergens loopt, aan beide uiteinden is goed zichtbaar dat de weg moest doorlopen. De weg gaf een zeer verwaarloosde indruk.
Link
3. A25/E25 vanaf Luik tot net over de Nederlandse grens in Eijsden. Deze weg loopt parallel aan de Maas.
Link
Veel kijkplezier .
Wederom mooi video's Die laatste route over de A25 is een erg bekende route voor mij als we op vakantie gaan in de Ardennen of verder richting het zuiden naar Frankrijk. Ook altijd weer verbazingwekkend om de overgang van de omgeving te zien op de grens. Net voor de grens rij je nog langs het grauwe Visé en daarna rij je ineens tussen de weilanden.
Ik moest eergisterennamiddag naar de omgeving van Kortrijk, daarmee even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de E403 van Brugge naar Kortrijk op video te zetten. Bij de invoeger van afrit Torhout vond het eentje het nodig me af te snijden en bij Roeselare bij het begin van werkzaamheden is het ook even schrikken...:
Link
Met ook nog een ommetje langs de N8 Ieper - Veurne, met eerst een erg vervelende Skoda voor me die steeds maar langzaam - sneller - langzamer,... reed en dan ging het op een bepaald moment voor sommigen niet snel genoeg...
Link
Het zullen voorlopig wel even de laatste zijn "ver van huis"...
Niet dus... de beloofde video's die ik gisteren geschoten heb:
1. De N4 van Courrière (aansluiting met de E411 iets voorbij Namen) tot Tenneville in 2 delen. Ik was reeds een derde deel gestart (Tenneville - Bastogne), maar heb deze video na een minuut of 3 gestopt omdat er vlak na Tenneville een wel heel erg lang werkvak zat waar slechts 1 rijstrook beschikbaar was (bijna 10 km!) waar de snelheid zo rond de 50 lag door de vrachtwagens en de hellingen. Deze houden jullie dus nog tegoed . Persoonlijk vind ik de N4 een zeer fraaie weg!
Link Link
2. Een stuk van de E25 Luxemburg richting Luik, meerbepaald het gedeelte Baraque de Fraiture tot Aywaille. Geen perfecte video, want ook een lang werkvak en de VW Touran die me eerst inhaalde (ik reed zelf zo rond de 130) vond het dan nodig om aan 60 door dat werkvak te tuffen. Ook deze weg zal ik ten gepaste tijden eens opnieuw filmen (compleet).
Link
Leuke video's, krijg gelijk weer herinneringen aan mijn vakantie. De N4 heeft wel veel weg van de N89 tussen Bouillon en de aansluiting op de N4 (de aansluiting is ook te zien in jouw tweede video van de N4) als ik dat zo zie. Heb je ook nog voetgangers of ander langzaam verkeer gezien op de N4?
daviedoff schreef:Geen perfecte video, want ook een lang werkvak.
Het werkvak lag een maand geleden ook al op die plek, maar viel toen qua oponthoud wel mee. Het werkvak bij Remouchamps gaf toen meer oponthoud (50 minuten stilgestaan).
Edit: correctie na alerte opmerking van Waldo
Laatst gewijzigd door captain007 op wo 14 sep 2011, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietsers heb ik niet gezien, maar ik heb wel 2 landbouwvoertuigen (0:46 en 1:16) ingehaald, dat is te zien in de eerste video. Op de meeste stukken is de Vmax trouwens gewoon 120 en dat haal je eigenlijk met gemak, met af en toe een stuk 90. Een klein onaangenaam moment was ook de hoogtewerker die aan de verlichting van een lichtbak aan het werken is en half op de rijbaan stond, net in een bocht en zonder vooraankondiging, te zien in ook de eerste video op 2:49.