[B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

duikgek89
2x3 autosnelweg

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door duikgek89 » vr 05 mei 2023, 23:05

^^Zonder echt te rekenen, als Jdb2 met 90 ongeveer 1 streep + hiaat doet in een seconde en die zot er bijna twee doet, dan zat hij inderdaad wel ergens in die buurt ja.

Alfa
2x4 autosnelweg

Bericht door Alfa » di 09 mei 2023, 23:48

Nog een geluk voor hem dat hij is kunnen uitwijken naar recht wat al een deel van de snelheid zal weggenomen hebben.

jdb2
autoweg

Bericht door jdb2 » ma 26 jun 2023, 10:42

Ik zal nog maar eens een filmpje plaatsen.
Deze Delhaize vrachtwagenchauffeur voegt eerst achter mij in en knippert vervolgens 2x met groot licht. Ik ben geen expert in vrachtwagenchauffeurcommunicatie, dus geen idee wat hij er mee wilde zeggen.

Daarna gaat hij inhalen en zich al remmend er tussen proppen. Als bonus is er op 0:32 een middelvinger te zien nadat ik geclaxonneerd had voor dat afsnijmaneuver. Dat heb ik pas op de video opgemerkt, vanuit de auto kon ik de chauffeur niet eens zien. Wie weet wat ik fout heb gedaan om dit gedrag uit te lokken mag het zeggen. Bij een personenwagen zou nog kunnen zeggen dat het gewoon een aso is, maar dit verwacht ik niet van een vrachtwagenchauffeur. Al bij al mooie reclame voor Delhaize.
Link

Tommy
autoweg

Bericht door Tommy » ma 26 jun 2023, 15:01

^^
Ik vermoed dat je - naar zijn mening - te traag reed of niet genoeg aansloot bij je voorligger. Het knipperen met de grote lichten zal hoogstwaarschijnlijk betekend hebben 'geef eens wat gas'...

Dergelijke tekens en manoeuvres zag je (destijds voor de snelheidsverlaging vrachtverkeer) op het viaduct van Gentbrugge (E17). Personenewagens remden af naar 90km/u (of iets lager) op hun kilometerteller, wat dan rond de 80km/u is in werkelijkheid. Achterliggende vrachtwagens knipperen dan met groot licht om aan te manen wat te versnellen. Want dan wordt het uiteraard kiezen: remmen (en bij vrachtwagens met langere remweg) of naar links schieten (als er plaats is). Ergens kan ik het wel begrijpen.

Echter in jouw filmpje is wat de vrachtwagen er na doet uiteraard niet meer te begrijpen. Komt heel kort in te voegen, remmend. Moet dus duidelijk nog zijn afslag naar de N9 halen. De middenvinger is ook niet nodig uiteraard... Het hoofddepot van de Delhaize is op de N9/Zellik. Hij was er dus bijna, van een hoogstwaarschijnlijk een lange dag voor de chauffeur en jij gaat 'de boter gefret' hebben.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » di 05 sep 2023, 11:36

Alfa schreef: di 09 mei 2023, 23:48 Nog een geluk voor hem dat hij is kunnen uitwijken naar recht wat al een deel van de snelheid zal weggenomen hebben.
Ik denk dat het noodrem systeem van Audi hier gelukkig zijn werk deed, anders was dit nooit zo goed afgelopen.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » vr 23 feb 2024, 22:53

Ik was eens aan het experimenteren met de camera van mijn iPhone. Die maakt prachtige beelden, ook in het donker. Bovendien filmt deze ook met HDR, wat interessant kan zijn om dit jaar nog eens wat wegenvideo's te maken. Het is ondertussen alweer 6 jaar geleden en vandaag de dag gaat loopt videobewerking toch een stuk vlotter dan destijds. Alleen bemerkte ik dat na het uploaden van het pure bronbestand HDR niet beschikbaar is bij de kwaliteitskeuze op Youtube. Ik heb nog niet direct gevonden aan wat dat kan liggen.
Link