Dat bedacht ik me ineens ook. Waar zouden die afgeronde nummers dan voor staan? Niet voor een hectometerwaarde in elk gevalLennyKravitz schreef: ↑di 23 nov 2021, 22:59 Let wel, het is hier niet hectometernummer+y/IJ maar y/IJ + een nummer hier.

Moderator: Moderatoren
Dat bedacht ik me ineens ook. Waar zouden die afgeronde nummers dan voor staan? Niet voor een hectometerwaarde in elk gevalLennyKravitz schreef: ↑di 23 nov 2021, 22:59 Let wel, het is hier niet hectometernummer+y/IJ maar y/IJ + een nummer hier.
Dan moet ik toch denken aan de Y351 die ooit bij Ridderkerk op hectometerbordjes stond, wat toevallig (of niet) niet ver van deze plek is (foto van Harry):LennyKravitz schreef: ↑di 23 nov 2021, 22:59Let wel, het is hier niet hectometernummer+y/IJ maar y/IJ + een nummer hier.Wesso schreef: ↑di 23 nov 2021, 22:47Dat laatste zou kunnen. De bordjes met y/ij staan ook alleen aan het IJsselmondseplein.
In de systematiek waarnaar gelinkt wordt staat de y voor iets heel anders, wat hier niet van toepassing is:rangeerbaan/parallelbaan van het hoogste kruisende wegnummer, hectometrering aflopend
De N470 heeft onderhoud gehad en dat was CO2-negatief. Oftewel door alle innovaties in de weg wordt meer CO2 bespaard en gecompenseerd dan dat er bij de werkzaamheden is uitgestoten.
Tot je een ongeval ziet, 112 moet bellen en heel snel moet kijken waar je bent. Heb inmiddels vaak genoeg meegemaakt dat ik blij was dat de hm-paaltjes om de 100m staan.Schelpenpaadje schreef: ↑za 06 aug 2022, 23:44 Een eenvoudige manier om bij hectometerpaaltjes op materiaal te besparen is door ze om de 200 meter te zetten. Scheelt de helft en je hebt er nog steeds altijd minimaal 1 op gezichtsafsfand.
In andere landen staan ze om de 500 meter of zelfs om de kilometer. Het mag bij ons best iets minder.
Waar dan ? Terug naar 100 m of juist naar 500 of 1000 m ? Die 200 m stickers op reflectorpaaltjes (behalve op autowegen) waren toch al raar, hoewel Friesland het nog armzaliger deed.
Ik begrijp de vraag niet.