Over anderhalve week is het weer zo ver! We gaan lekker naar Belgíë.
Om precies te zijn naar Bouillon, we zitten daar altijd bij een mooie gemeentecamping aan het water (La Semios).
De camping heet: Camping Haliru.
Nu is het zo dat we een paar jaar geleden slechte ervaringen hadden met Luik / Liegë.
We reden naar Maastricht, en zo naar beneden België in, langs Visé etc.
Maar opeens hield de snelweg op! We kwamen op een drukke weg langs een kanaal, we reden dus opeens Luik binnen.
En wat was dat een ramp, we wisten niet waar we heen moesten dus reden we wat zacht. Iedereen boos toeteren, zelfs iemand die een niet zo leuk gebaar maakte bij zijn keel....
Zo begon de vakantie, mijn vrouw was helemaal van streek van al dat gestress en zwoor nooit meer een stap te zetten in België. We gingen op een gegeven moment een brug over naar de anderen kant van het kanaal de stad in.. Wat was dat een ramp, op een of anderen manier zijn we toch de stad uitgekomen en toevalig in de goede richting. Maar ik heb zeker anderhalf uur in die stad zitten dwalen. Dit wil ik niet nogmaals mee maken.
Vorig jaar ben ik ook naar België geweest op de zelfde camping etc. Maar toen zijn we via Antwerpen , Brussel naar Bouillon gereden. Aangezien we eerst onze hond moesten afzetten bij een familielid die in de regio Den Haag woont. Dus zijn we ook via Zevenhuizen, Rotterdam zo richting België gegaan. Dat ging top. Geen last van mensen etc.
Maar nu brengen we de hond naar iemand die woonachtig is in de regio Zwolle. Dus gaan we ook vanuit Zwolle richting Bouillon.
Dus:
Zwolle - Apeldoorn - Arnhem - Maastricht - Luik - Bastogne (dacht ik) zo richting Bertix naar Bouillon.
Ik had gehoord dat er een rondweg om Liegë heen was, alleen die heb ik nooit ontdekt. Ik probeer altijd als ik de weg niet meer weet gewoon rechtdoor te rijden. Anders raak je nog steeds verder van de weg die je zoekt.
Luik is voor mij dus een struikelblok, in vind België trouwens helemaal niet zo prettig rijden. de bebording en mensen zijn voor mij allebij niet zo duidelijk.
En dan het belangrijkste: Wat zijn daar de belangrijkste verkeersregels die wij in Nederland anders hebben.
Ik heb het idee dat ik steeds wat fout doe, omdat ik vaak boos aan gekeken word. Dus wat zijn daar de afwijkende verkeersregels?
Voor de rest heb ik er helemaal zin in, heerlijk biertje in het mooie hart van Bouillon het is daar werkerlijk prachtig. Ik maak zeker foto's en post ze dan hier in dit topic.
Hopelijk rijden de belgen ook een beetje goed.
Groeten Ben.