Naar Keulen.

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Naar Keulen.

Bericht door Snelwegenkenner »

Ik ga morgenvroeg naar Keulen, vanuit Roosendaal.
Welke route zal het beste zijn? :dontknow:
Pino
4x3 autosnelweg

Re: Naar Keulen.

Bericht door Pino »

Bij Venlo de grens over is het kortste en ik zie niet in waarom je die route niet zou nemen. Zeker niet op een bevrijdingsdag waarop veel mensen vrij zullen zijn en je dus niet op een enorme ochtendspits hoeft te rekenen. Vanaf Venlo hangt de route ervan af waar in Köln je moet zijn.
Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem »

Via de A57 kom je vrij rap op de Keulse binnenring uit.
jeroent
autoweg

Bericht door jeroent »

Ja, maar juist de A57 is behoorlijk filegevoelig i.v.m. de werkzaamheden en de stukken 2x2.

Afhankelijk van waar je moet zijn neem je het beste de A61 of de A3.
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Ja, maar juist de A57 is behoorlijk filegevoelig i.v.m. de werkzaamheden en de stukken 2x2.
De A61 heeft dat gedeelte bij Venlo als nadeel en de A3 is om en komt niet lekker bij Koln uit. :?
Waar ik moet zijn is eigenlijk in het centrum.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

De A3 rijdt wat beter door, maar is om. Je komt dan langs de noordoostkant binnen :)
jeroent
autoweg

Bericht door jeroent »

En? Welke route heb je genomen? En zeg nou niet dat de A57 filevrij was.. ;-)
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Ik ben net terug en heb toch via de A57 gereden om te kijken of het iets was. Maar ik had inderdaad met rottige files te maken met name bij Krefeld en Koln. Maar ze waren ook weer gauw over.
Dat is trouwens juist ook de enige weg waar ik files heb gehad. Dus jouw tip was inderdaad heel goed. :blauweduim:

De A57 is trouwens ook een aaneenschakeling van steden. Eerst Koln, dan even niets met lege velden en bedrijven, dan Neuss, dan weer even niets met veel knooppunten en dan Krefeld. Ik vind de A57 een vrij afwisselende route. Op de A40 bij Moers begint het echte platteland weer. De A40 is en mooie route en het einde is het mooist net voor Venlo waar je die glooiing hebt en waar je op dat stadje Herongen kijkt. Als je goed kijkt zie je vrij veel telefoondraden boven de grond. Dan Venlo waar ineens de kassenbouw weer begint, welkom in Nederland. :roll: Na het grote bedrijventerrein van Venlo komt weer een mooi lang stuk met platteland en bossen, in de avond vind ik het een mooie route. De afritten liggen hier ook verder van elkaar dan op de BAB40. Ook weer het laatste stuk net voor Eindhoven is erg mooi met de bossen en lichte glooiingen. Dan Eindhoven met de prachtige uitgebouwde ring. Echt petje af! :blauweduim: Ik vind dat design van die lantaarpalen ook zo leuk. Dan de A58 tussen Eindhoven en Tilburg weer veel platteland en bossen, wel heb je hier meer boerderijen dan op de E34 tussen Moers en Eindhoven. En de meeste bossen ook weer dicht bij de stad Tilburg, net zoals bij Venlo en Eindhoven. Dan Tilburg waar je zo voorbij rijdt. Dan weer platteland tussen Tilburg en Breda. ten zuiden van Breda beginnen de bossen. Bij de A16 komt de stedelijke sfeer weer terug met de HSL, drie stroken en de bebouwing van Breda. Vlak daarop de bebouwing van Etten Leur, met daartussen het minimalistische liesbos. Na Etten Leur weer wat platteland, maar met veel bebouwing en ik ben weer terug in Roosendaal.
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op do 06 mei 2010, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ernst
dorpsstraat

Bericht door Ernst »

Even een reisverslagje Assen - Keulen/Bonn Airport:

Heen op do 29 april. Totaal 3 uur via A28/A37/B402/A31/A2/A3/A59. Korte filetjes (ca. 2 km) bij Oberhausen en bij Leverkusen op de A3. Tussen 9 en 10 's ochtends reden we over de A3.

Terug op ma 3 mei vanaf 19.00 uur. Geen files, zelfs op de A3 af en toe boven de 150 en in 2,5 uur weer thuis (die A31 gaat echt snel). Door alle bomen heb je nauwelijks door dat je door de Rijn-Ruhr-Regio rijdt.
De A31 was 's avonds bijna uitgestorven. Op de A37 was juist veel vrachtverkeer, wat ik niet verwacht had zo laat op de avond.