[B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Coen Tunnel » ma 03 sep 2012, 12:07

daviedoff schreef:
Tommy schreef:^^ De vraag is, waarom is het weg? :wall:
Misschien omdat deze snelweg van en naar Luxemburg loopt, en de meesten doorrijden tot daar? Enkel dichterbij Luik zit er 1 VZP langs de E25.
Er is nog wel een VZP gepland bij Baraque de Fraiture:

Afbeelding

En ook eentje bij Sterpenich, maar dat lijkt me wat teveel van het goede. Bij Hondelange zit immers al een restaurant en hotel, en nauwelijks 10 km na Hondelange ligt de Luxemburgse Aire de Capellen, met tankstation en restaurant.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Alfa » ma 03 sep 2012, 16:58

Er zijn snelwegen waar een tankstation meer op zijn plaats zou zijn. Langs de E34 bv (al schijnt er wel een gepland te zijn in Stekene).

Verder denk ik niet dat in de gevallen die hier getoond worden sprake is van 'afgebroken' dienststations. Eerder van ruimtereservering.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Coen Tunnel » ma 03 sep 2012, 17:01

Nou ja, een tansktation op de E25 tussen Sprimont en de Luxemburgse grens zou zeker wel welkom zijn, nu heb je daar een stuk van 134 km zonder tankstation. Ook langs de E42 tussen Verviers en Bitburg een verzorgingsplaats met tankstation niet misstaan, maar op dat kaartje staat een VZP bij Francorchamps gepland. Het lijkt er op dat de Aire de Cronchamps daar ook op is voorbereid.

Maar over de E34 ten westen van Antwerpen heb je ook gelijk. Wie vanaf Nederland komt heeft bij de Wouwse Tol even voor Bergen op Zoom de laatste VZP gehad, en tot aan Zelzate/Gent is er dan niks meer direct aan de snelweg, niet eens een parkeerplaats met een wc (of zit er misschien nog een wc bij het tolplein van de Liefkenshoektunnel?).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Chris » ma 03 sep 2012, 17:02

In de zuidelijke helft van Wallonië zijn maar weinig tankstations langs de snelweg. Dit komt door concurrentie van Luxemburg, volgens mij is er zelfs in Bastogne (enige plaats van omvang langs de E25) geen tankstation. Vanaf Liège tot de Luxemburgse grens heb je iets van 130 kilometer zonder tankstations, da's denk ik één van de grootste afstanden zonder tankstation in west-Europa. In Duitsland zie je dat soms ook incidenteel, maar heb je wel een Autohof bij een aansluiting.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Alfa » ma 03 sep 2012, 17:08

Misschien kunnen bordjes naar tankstations in de buurt soelaas brengen? Naar bijkomende tankstations op de E25 is geen vraag vermoed ik. Daar tank je immers als je écht niet anders meer kan gezien mensen meestal tot Luxemburg wachten.

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Tommy » ma 03 sep 2012, 17:10

Deze kleine kilometer in Martelange is zowat het boorplatform tussen Bastenaken (Bastogne) en Aarlen (Arlon). Loop er maar eens met Google SV door. Eigenlijk wel indrukwekkend en grappig tegelijkertijd...
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Coen Tunnel » ma 03 sep 2012, 17:13

Chris schreef:In de zuidelijke helft van Wallonië zijn maar weinig tankstations langs de snelweg. Dit komt door concurrentie van Luxemburg, volgens mij is er zelfs in Bastogne (enige plaats van omvang langs de E25) geen tankstation.
O jawel hoor, ik heb er een keer getankt toen het nodig was en ik twijfelde of ik Martelange zou halen. Als je op de N4 de eerste afrit (naar de N84) neemt na het klaverblad met de E25 kom je vrijwel gelijk bij een Total (Streetview).
Vanaf Liège tot de Luxemburgse grens heb je iets van 130 kilometer zonder tankstations, da's denk ik één van de grootste afstanden zonder tankstation in west-Europa. In Duitsland zie je dat soms ook incidenteel, maar heb je wel een Autohof bij een aansluiting.
En de parkeerplaatsen die er wel zijn, zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Alleen bij de Aire die bij Houffalize zit (volgens mij de Aire des Nutons) is een wc-gebouwtje. Alle andere Aires hebben niet meer voorzieningen dan parkeerplaatsen en wat bankjes.
Alfa schreef:Misschien kunnen bordjes naar tankstations in de buurt soelaas brengen? Naar bijkomende tankstations op de E25 is geen vraag vermoed ik. Daar tank je immers als je écht niet anders meer kan gezien mensen meestal tot Luxemburg wachten.
Die Total bij Bastogne zou natuurlijk zo bewegwijzerd kunnen worden. Als er in Neufchâteau of Arlon in de nabijheid van de E25 ook een tankstation is, zou die natuurlijk ook bewegwijzerd kunnen worden.
Tommy schreef:Deze kleine kilometer in Martelange is zowat het boorplatform tussen Bastenaken (Bastogne) en Aarlen (Arlon). Loop er maar eens met Google SV door. Eigenlijk wel indrukwekkend en grappig tegelijkertijd...
De bijnaam van de rij met benzinepompen in de oude paddock van de Indianapolis Motor Speedway is daar wel van toepassing. Gasoline Alley. :mrgreen:

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Tommy » ma 03 sep 2012, 17:26

Hier is er ook een Total tankstation :-)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Coen Tunnel » ma 03 sep 2012, 20:13

^^ Klopt ja, die is volgens mij al middels een grote zuil zichtbaar vanaf de snelweg.

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door JB81 » di 16 okt 2012, 8:50

Weliswaar geen wegenproject, maar wat had dit moeten worden?
http://goo.gl/maps/tlHnl

(Hier te zien vanaf een lokale weg, maar het gebouw is ook duidelijk vanaf de R0 te zien).

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Tommy » di 16 okt 2012, 9:30

^^

Wat het was of wat het moest zijn weet ik niet, maar één ding is wel feit: Het is enkele weken geleden volledig afgebroken ;)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door HollandandJasper » do 15 nov 2012, 11:51

Is deze al eens voorbijgekomen? https://maps.google.com/maps?q=nederlan ... d&t=m&z=16

Lijkt mij een doortrekking richting het noorden met aansluiting op de A79. Beetje zinloze verbinding naar mijn mening...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Naturist » do 15 nov 2012, 13:30

^^Niet als je in parallelstructuren denkt, dan zou het een standaardparallelverbinding aan de E25/A2 zijn geworden.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Coen Tunnel » ma 19 nov 2012, 21:12

HollandandJasper schreef:Is deze al eens voorbijgekomen? https://maps.google.com/maps?q=nederlan ... d&t=m&z=16

Lijkt mij een doortrekking richting het noorden met aansluiting op de A79.
Dan denk ik nog eerder aan een aansluiting op de ooit geplande A78, of een tracé langs de N627 richting Eijsden/Maastricht. De aansluiting Oost-Maarland aan de A2 is namelijk nogal ruim opgezet.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door keokiracer » ma 19 nov 2012, 21:19

Was dit altijd een afrit? Je ziet ook een soort grondwerken parallel aan een stuk van de R2. Hebben beide misschien iets te maken met een spoorlijn die nog aangelegd zou worden, parallel aan de R2 (ben de naam even kwijt)?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Davy » ma 19 nov 2012, 21:27

^^ Dit zijn inderdaad volgens mij de grondwerken van de spoorlijn die nu in aanleg is, ook die "afrit" trouwens.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Jump » ma 19 nov 2012, 22:49

De Liefkenshoekspoortunnel is de naam die je zoekt :)

Tijgernoot
dorpsstraat
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 22:54

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Tijgernoot » za 12 jan 2013, 3:30

Vlakbij het vroegere station Oudenburg gaat spoorlijn 50A over een grote stalen brug. Onder die stalen brug zit niets: http://goo.gl/maps/c6k5n

Toevallig ligt deze brug op een rechte lijn met de rotonde bij de afrit Oudenburg van de A10, en iets verderop is de brug bij de Sluis Plassendaele wat vreemd aangelegd t.o.v. de dijkweg. Had hier een ruime weg moeten komen o.i.d.?

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Willem » za 12 jan 2013, 22:22

Is het viaduct van de E17 bij Gentbrugge niet een GTI? Daaronder zit tenslotte niets, een onnutte trambaan daargelaten.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door sirdanilot » zo 13 jan 2013, 0:19

^Nee. Dat viaduct is aangelegd omdat dit gewoon goedkoper bleek dan een tunnel of een serie van viaducten. Onder het viaduct is trouwens toch een busstation, als ik het goed heb? Een forumlid had eens een reportage over de 'onderkant' van dit viaduct.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Davy » zo 13 jan 2013, 0:23


Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Jump » zo 13 jan 2013, 0:35

In feite is het een stelplaats van De Lijn, geen busstation. Er loopt wel een tramlijn deels onder het viaduct.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10244
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Mark » zo 13 jan 2013, 1:44

Tijgernoot schreef:Vlakbij het vroegere station Oudenburg gaat spoorlijn 50A over een grote stalen brug. Onder die stalen brug zit niets: http://goo.gl/maps/c6k5n

Toevallig ligt deze brug op een rechte lijn met de rotonde bij de afrit Oudenburg van de A10, en iets verderop is de brug bij de Sluis Plassendaele wat vreemd aangelegd t.o.v. de dijkweg. Had hier een ruime weg moeten komen o.i.d.?
Als ik naar de constructie van de brug kijk lijkt het haast meer gemaakt voor een kanaal of iets dergelijks, wegens gebrek aan middenpijlers.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door petervdveen » zo 13 jan 2013, 13:39

Een stukje verder heb je iets meer pijlers.. ;)

http://goo.gl/maps/OytAI
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Rene » zo 13 jan 2013, 15:21

Het lijkt mij eerder dat de vaart vanuit Oudenburg rechtdoor getrokken had moeten worden, om dan met een nieuwe, grotere sluis aan te sluiten op de vaart van Brugge naar Oostende.
Die afrit 5b van de A10 zal oorspronkelijk wel nooit gepland zijn geweest, en dan verklaart zich het tracé van het kanaal heel goed.

Waar ik me wel over verbaas is dat Oudenburg het met die lamlendige halve aansluiting op de A10 moet doen, terwijl de A18/E40 zowat dwars door de plaats loopt, zonder aansluiting.
Ik zou zelf een aansluiting van de N368 op de A18 heel wat logischer hebben gevonden...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door sirdanilot » zo 13 jan 2013, 15:34

^ Vanaf die halve aansluiting kun je wél alle richtingen bereiken, met uitzondering van de richting Oostende (dit gaat gewoon via het OWN). In de praktijk moet je echter rijden via aansluiting Gistel. Inderdaad een zeer onhandige situatie; een parallelweg richting deze aansluiting langs de snelweg zou wenselijk zijn, of een éénzijdige op/afrit richting Veurne.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Jump » zo 13 jan 2013, 17:36

Mark schreef:
Tijgernoot schreef:Vlakbij het vroegere station Oudenburg gaat spoorlijn 50A over een grote stalen brug. Onder die stalen brug zit niets: http://goo.gl/maps/c6k5n

Toevallig ligt deze brug op een rechte lijn met de rotonde bij de afrit Oudenburg van de A10, en iets verderop is de brug bij de Sluis Plassendaele wat vreemd aangelegd t.o.v. de dijkweg. Had hier een ruime weg moeten komen o.i.d.?
Als ik naar de constructie van de brug kijk lijkt het haast meer gemaakt voor een kanaal of iets dergelijks, wegens gebrek aan middenpijlers.
Op het gewestplan zie je aar inderdaad nog sporen van.

Tijgernoot
dorpsstraat
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 22:54

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Tijgernoot » di 15 jan 2013, 9:24

petervdveen schreef:Een stukje verder heb je iets meer pijlers.. ;)

http://goo.gl/maps/OytAI
Yikes! Waar dat palenpaleis nu voor nodig is :nuts:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Snelwegfreak » di 15 jan 2013, 21:32

Ze dachten vast dat het bij een eventuele sloop veel makkelijker zou zijn... :facepalm:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B] Grands travaux inutiles (GTI)

Bericht door Chris » di 15 jan 2013, 21:34

Dat was geen ongebruikelijke bouwmethode begin jaren '50.

Plaats reactie