Bron: https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... tingen.pdf
Moderator: Moderatoren
Die vrije schootsveld discussie speelt al jaren. Het is echt zo'n non-discussie. De stelling bestaat uit heel veel fortificaties, en bij veel van de forten is het vrije schootsveld al decennia geleden verloren gegaan. Het dient verder ook geen doel, want er wordt niet geschoten. Echt een discussie die de zaak nodeloos verzwaart. Als de UNESCO de stelling echt aan het hart zou gaan, dan zou ze wel verordonneren dat de forten die in slechte staat verkeren voor een bepaalde datum opgeknapt MOETEN zijn, omdat anders de werelderfgoedstatus vervalt. Maar dat doen ze ook niet...Kaaiman schreef:Wat betreft de Golfbaanvariant: het noordoostelijk kwadrant van de aansluiting met de A9 ligt inderdaad wel erg dicht bij het UNESCO-fort en beperkt daarmee het vrije schootsveld.
Dat is bij de aanleg van de op- en afritten van de A4 bij de N201 ook niet erg geweest voor UNESCO. Daar werd de stelling (Geniedijk) ook doorkruist.Rein schreef:Punt (2) is een lastige. Ik vermoed dat men het niet zo maar aandurft om de werelderfgoedstatus van de Stelling van Amsterdam op het spel te zetten. Men zal pas met de Golfbaanvariant willen instemmen wanneer er geen formele njet vanuit UNESCO komt.
Opvallend vind ik het treurige niveau van de ontwerp-tekeningen van Megaborn.Kaaiman schreef:Ik zit die Notitie A9 aansluitingen eens door te lezen. Interessante kost en zeker het lezen waard!
Is het niet zo dat toevallig alle lagen van het programma open staan en daar een printscreen van is gemaakt? Ik denk dat de ontwerper best goed werk heeft afgeleverd en dat er verschillende lagen zijn gebruikt, voor elk onderdeel 1 laag.Robonus schreef:Laat ik het zo zeggen, als ik zoiets zo opleveren ben ik m'n baan kwijt
http://www.stelling-amsterdam.nl/nieuws ... f-89/#ART5Omdat het beton bij twee experts van Duitse werken geen herkenning op riep is Co Stronck
een buurtonderzoek gestart, als het ware. Onlangs is hij samen met Emiel ter plekke gaan
kijken en navraag gaan doen bij de eigenaar van het weiland.
De eigenaresse vertelde dat het met de weg naar de Coentun nel te maken had en een
doorvoer van een waterleiding is. Het bouwsel is ongeveer 30 jaar geleden gemaakt. Dat is
best leuk om te weten, maar niet waar de heren op gehoopt hadden.
Dat heb ik niet gedaan. Omdat mijn wens voor een conflictvrije aansluiting reeds bekend is bij de provincie. Bovendien is het ook een wens van de meeste deelnemende gemeenten.mavas schreef:Heb je ingesproken dan?