Het harder rijden dan de ingestelde maximum snelheid is geen doel an sich. Ik moet helemaal niet harder rijden dan toegestaan is.SnarfFlevoland schreef:Als je goed gelezen had wist je dat ik te hard rijden op een autosnelweg lang niet zo asociaal vind dan op gewone buiten wegen met gelijkvloerse kruisingen. Dus nee, ik vind 115 km/h tussen A'dam en Utrecht echt niét asociaal, maar als het niet mag, dan het hoort gewoon niet. Dús moet je het ook niet doen. Waarom moet nu iedereen perse harder rijden dan toegestaan is?waldo79 schreef:Of wil je beweren dat je 115 km/h op een 2x5 tussen Amsterdam en Utrecht hemelschrijend asociaal vindt?![]()
Ik rijd gewoon met een snelheid die ik prettig en veilig vind voor de geldende omstandigheden. En soms is die toevallig wat hoger dan de maximum snelheid. Regels zijn er ook niet om overtreden te worden, maar regels zijn wel ingesteld met een bepaald doel. Maar als ik ' s avonds in een compleet lege Hubertustunnel rij, zie ik niet welk doel een maximum snelheid van 50 km/uur op dat moment heeft. Als iemand een motivatie heeft waarom ik daar op dat moment geen 70 kan rijden (waarbij ik me nog erg in moet houden om niet nog harder te rijden) anders dan 'het is nu eenmaal de regel' dan hoor ik dat graag..