Route naar Zamosc

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

conimus
zandpaadje

Route naar Zamosc

Bericht door conimus »

Goedemiddag,

Wij gaan op 25 juni a.s. met de auto naar Zamosc.
Daarbij gaan wij bij Cottbus de grens over en volgen de A4 naar Krakow. Vanaf Krakow de snelweg af en door de binnenlanden naar Zamosc. Nu vroeg ik mij af of deze route goed begaanbaar is gezien de recente overstromingen in o.a. Krakow en het westen van Polen? En hoe begaanbaar is Krakow? Wij willen daar blijven overnachten op de 25e van juni...

Groeten,

Danny
Chris
Moderator

Re: Route naar Zamosc

Bericht door Chris »

25 juni is nog wel even. De meeste overstromingen zullen dan wel weg zijn denk ik, het zwaarst getroffen is de regio rond Sandomierz (150 km ten noordoosten van Kraków) waar een paar dijken doorgebroken zijn.

Je beste route gaat via Kraków, en dan de DK4 tot aan Rzeszów, de DK19 en DK74 naar Zamość. De DK4 is grotendeels gerenoveerd, en de meeste plaatsen hebben nu een bypass, alhoewel er wel een en ander aan lintbebouwing langs de weg zit. Je hoeft ook maar een klein stukje door Rzeszów.

Een groep Polen hebben een actuele kaart met de toestand van de wegen gemaakt. Tussen Rzeszów en Zamość zijn nog een aantal stukken met slechter wegdek, maar over het algemeen is het niet meer zo dramatisch als vroeger. Waar je wel rekening mee moet houden zijn de talloze wegwerkzaamheden, maar deze zijn eigenlijk niet te omzeilen.

Zamość is een mooi stadje overigens, de binnenstad staat op de werelderfgoedlijst.

Afbeelding