Utrecht - Travemünde route gevraagd

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg

Utrecht - Travemünde route gevraagd

Bericht door waldo79 »

Een vraagje mijnerzijds:

Waarop kun je globaal rekenen als je morgen om 22.00 uur de boot vanuit Travemünde wilt halen?
Ik ga ervan uit dat je minstens 1 uur voor vertrek moet arriveren.
Levert de route Utrecht - Travemünde via Bremen-Hamburg nog problemen op vanwege de werkzaamheden?

Zelf zit ik als meest logische route te denken aan:

A28 tot knooppunt Hoevelaken
A1 tot de grens
BAB30 tot AK Lotte/Osnabrück
BAB 1 tot aan Lübeck
B75 tot aan Travemünde.

GMaps geeft 4.58 uur aan exclusief pauzes: dat vind ik rijkelijk optimistisch :shutup:
Pino
4x3 autosnelweg

Re: Utrecht - Travemünde route gevraagd

Bericht door Pino »

Ben ooit eens vanuit Amsterdam naar Hamburg gereden in vier uur, zonder extreem het gaspedaal in te trappen. Dan zou je Utrecht - Travemünde inderdaad in vijf uur moeten kunnen halen. Maar dat is dan wel gebaseerd op geen enkele vorm van oponthoud. Mijn bewuste rit was op kerstavond, volkomen uitgestorven. Als je om 9 uur in Travemünde wilt zijn, zit je in de avondspits op het meest drukke deel van de route, de A1. Je zult Hamburg passeren tegen het einde van de avondspits. Dat lijkt me wel iets om rekening mee te houden. Mijn gevoel zegt: 3 uur vertrekken. Als je geluk hebt met het verkeer, kun je altijd nog in Lübeck uit eten gaan.

Hoe het met actuele wegwerkzaamheden zit en dergelijke, ik heb geen idee. Anderen?
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Het hele stuk van Osnabrück tot Hamburg is één rij wegwerkzaamheden. Daar zou ik zeker rekening mee houden.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

En omrijden via Hannover over de 30-2-352 en de 7? Hoe verhoudt zich tot het stuk Osnabrück-Hamburg?

@Pino: mijn broertje gaat mijn zijn vriendin naar Zweden. Hoef er zelf niet heen ;)
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

^^De werkzaamheden op de A1 vielen behoorlijk tegen, de rit is in ongeveer 6,5 uur afgelegd.
Lübeck is trouwens de moeite van het bezoeken waard. Om de tijd te doden bezoeken ze nu Travemünde zelf. Was vergeten te melden dat tussen het westelijke en oostelijke deel van Lübeck nog een toltunnel ligt :hypocrite:
Sophie
expressweg

Bericht door Sophie »

Nou, ik hoop niet dat die twee euro voor een groot gat in de vakantiegeldpot gezorgd hebben (en omrijden via da BAB1-BAB226 loont bijna niet)
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

^^Op een reissom van vele honderden euro's ga je toch zeker niet vallen over nog geen 2 euro :yes:
Ik meldde via de telefoon ook al dat je zou moeten omrijden om die toltunnel te omzeilen.

De boot is inmiddels vertrokken uit Travemünde. Laatste bericht is dat het ruig weer is op de Oostzee :ziek: