Volgens mij levert een VRI een stuk meer vertraging op dan weven op een klaverblad.
Moderator: Moderatoren
Tja, dat geloof ik wel.René schreef:Eén rijstrook die naar rechts aftakt kan 1600-1800 mvt/uur aan.
Eén rijstrook in een klaverblad met zware weefbewegingen heeft een capaciteit die gemakkelijk 25% lager kan liggen.
Dat geldt enkel voor verkeer richting Eindhoven-centrum en voor verkeer richting aansluiting Valkenswaard. Al het verkeer dat naar de volgende aansluitingen moet:Wicher schreef:Punt is nog steeds dat ik denk dat een VRI+vlechtwerk uiteindelijk meer vertraging oplevert dan een klaverblad.
Tot die tijd levert het klaverblad voor alle verkeer een een goede verbinding op.René schreef:(...) kan van het vlechtwerk/de dwarsverbinding gebruik maken en hoeft dus niet via Leenderheide. In die zin is de extra vertraging slechts beperkt.
Als het verkeer over 15 jaar door ruimtelijke en economische ontwikkelingen wellicht verder is gegroeid, dan kan jouw klaverblad die groei niet meer aan. Vincent's vlechtwerk of mijn doorsteek waarschijnlijk wel.
Weet je zeker dat aan die ruimtereservering niet eerder tram(achtige)plannen ten grondslag hebben gelegen ?PW100 schreef:en 2x2 onderdoor, met ruimte om in de toekomst nog naar 2x3 te gaan.