[A002][N002][A067] Randweg Eindhoven
Moderator: Moderatoren
-
- 4x3 autosnelweg
Re: [A002][N002][A067] Randweg Eindhoven
@svenengelen: de doorstroming aan de noordkant gaat erop achteruit als je de noordelijke wijken nog een extra ontsluiting geeft. Ik zie geen logica in het voorstel van douwepouwe.
-
- 2x2 autosnelweg

Verder eens met de reacties dat het weinig doet voor de knelpunten ter hoogte van de knooppunten.
-
- zandpaadje
Het gaat ook meer om de kennedy laan en de anthony fokker weg. En ik denk dat het kan. Er zit wel vaker een aansluiting in een knooppunt (bv. Vught en Ypenburg) Ik denk ook dat de enige oplossing voor de A2 is 3x2 tussen de Hogt en Batadorp en misschien 4x2 tussen de Hogt en Leendeeheide door al dat vrachtverkeer. Maar ik denk dat het niet nodig is omdat het daar volgens mij alleen maar vast staat omdat het na de Hogt de A67 er bij komt.
Ook kan je een nieuwe aansluiting op de Professor Holslaan, om Waarle beter te ontsluiten en de aalsterweg en Leenderweg to ontlasten (staat dagelijks file) De Professor Holslaan is trouwens meerendeels 2x2 tot Locatellistraat en de Antoon Coolenlaan waar het veel verkeer denk ik verliest. En er is veel ruimte om het 2x2 te maken, en na het (enige) kruispunt met verkeerslichten die dese weg kruist voor de ring is het heel even 2x2. Ik denk dat de aansluiting kan, er zit 1.3 km tusswn die van de aalsterweg, tussen de karel de grote laan en de meernakker wegbzit ook maar 1,4 km
Ook kan je een nieuwe aansluiting op de Professor Holslaan, om Waarle beter te ontsluiten en de aalsterweg en Leenderweg to ontlasten (staat dagelijks file) De Professor Holslaan is trouwens meerendeels 2x2 tot Locatellistraat en de Antoon Coolenlaan waar het veel verkeer denk ik verliest. En er is veel ruimte om het 2x2 te maken, en na het (enige) kruispunt met verkeerslichten die dese weg kruist voor de ring is het heel even 2x2. Ik denk dat de aansluiting kan, er zit 1.3 km tusswn die van de aalsterweg, tussen de karel de grote laan en de meernakker wegbzit ook maar 1,4 km

-
- 2x3 autosnelweg

De parallelstructuur verlengen langs de noordzijde klinkt leuk maar inderdaad zoals waldo al zei, dat wordt een gefrot om die op Ekkersweijer en aansluiting Helmond aan te laten takken.
Waar de Randweg Eindhoven echt mee op vooruit gaat is om er eindelijk eens een volledige ruit van te maken, dus de ooit geplande oostzijde aanleggen.
-
- 2x2 autosnelweg
Een volledige ruit zou fijn zijn. Al zie ik het er niet gauw van komen. Ja, misschien een verbetering van de N279-route of iets vergelijkbaars, maar hoe veel verkeer dat wegtrekt van de Randweg Eindhoven...
Niet elke radiaal binnen Eindhoven hoeft een eigen aansluiting op de randweg. De aansluiting bij de Meerakkerweg was in 2014 wel een waardevolle toevoeging. Betere bereikbaarheid en minder drukte op de N2 en diens aansluitingen kan ook door een betere afwikkeling op het OWN. Zie bijvoorbeeld de Dirk Noordhoflaan en de toekomstige tunnel onder de Randweg die een rechtstreekse verbinding creëert tussen de
Best van de A58 en het gebied rondom de Anthony Fokkerweg...
Niet elke radiaal binnen Eindhoven hoeft een eigen aansluiting op de randweg. De aansluiting bij de Meerakkerweg was in 2014 wel een waardevolle toevoeging. Betere bereikbaarheid en minder drukte op de N2 en diens aansluitingen kan ook door een betere afwikkeling op het OWN. Zie bijvoorbeeld de Dirk Noordhoflaan en de toekomstige tunnel onder de Randweg die een rechtstreekse verbinding creëert tussen de

-
- zandpaadje
Deze opmerking snap ik niet. Ik denk dat je de HTC (High Tech Campus bedoeld), en zo ja, dan heb je gelijk.Jackbauer1350 schreef: ↑ma 19 jun 2023, 13:08De Holstlaan ligt wel dichter op de aansluiting TU aan de andere zijde.
-
- verkeersader
De voltooiing van wat destijds de E 3 was is dit jaar 50 jaar geleden en het Eindhovens Dagblad schenkt daar vandaag aandacht aan in het volgende artikel:
https://www.ed.nl/eindhoven/e3-a67-een- ... ~aeb39deb/
Het is een premium artikel, dus wellicht niet voor iedereen leesbaar. Er staan enkele storende fouten in m.b.t. de tijdlijn, maar het artikel wordt opgeleukt met enkele interessante en mij onbekende foto's.
https://www.ed.nl/eindhoven/e3-a67-een- ... ~aeb39deb/
Het is een premium artikel, dus wellicht niet voor iedereen leesbaar. Er staan enkele storende fouten in m.b.t. de tijdlijn, maar het artikel wordt opgeleukt met enkele interessante en mij onbekende foto's.
Laatst gewijzigd door Teetje op ma 17 jul 2023, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- verkeersader
Ik zou in dat licht bezien ook nog steeds willen pleiten voor een directe aansluiting Huizingalaan - A50. De bestaande afrit 6 voelt wat dat betreft tóch als een omweg.Schelpenpaadje schreef: ↑ma 19 jun 2023, 13:46Niet elke radiaal binnen Eindhoven hoeft een eigen aansluiting op de randweg. Betere bereikbaarheid en minder drukte op de N2 en diens aansluitingen kan ook door een betere afwikkeling op het OWN.
Ik geloof dat een betere aansluiting (en daarmee de ontsluiting van Eindhoven-Noord) verkeer zou kunnen weghalen van zowel de Kennedylaan als de as Fokkerweg - Marathonloop. Zeker nu de gemeente besloten heeft dat ook de capaciteit van de Marathonloop (nu nog 2x2) gehalveerd moet worden ten gunste van een busbaan.
(Al ben ik met deze opmerking van de A2/N2/A67 af en inmiddels op de A50 gekomen

-
- 2x3 autosnelweg
Opgelost: https://archive.is/s2SfZTeetje schreef: ↑ma 17 jul 2023, 11:55https://www.ed.nl/eindhoven/e3-a67-een- ... ~aeb39deb/
Het is een premium artikel, dus wellicht niet voor iedereen leesbaar.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x3 autosnelweg
Die foto met die twee Rijkspolitie voertuigen... 

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- verkeersader
Ja leuk hè? Nooit geweten dat de rijkspolitie met de Ford Taunus gereden heeft.
-
- verkeersader
Vandaag het tweede artikel in het ED in het kader van 50 jaar RW67: 'van E3 tot A67'.
https://www.ed.nl/eindhoven/a67-druk-ve ... ~a4e8fba4/
Opvallende zaken: sinds de opening van de nieuwe N69 is de filedruk op de A67 tussen knp. De Hogt en Eersel gestegen, hetgeen niet erg verrassend is natuurlijk.
Verder blijkt uit de ongevallenstatistieken van RWS dat, ondanks het slechte imago, de A67 veiliger is dan andere 2x2 snelwegen in NL.
En m.u.v. het stuk tussen knp. Leenderheide en de afrit Geldrop zijn er geen concrete plannen om de weg te verbreden.
Opvallende zaken: sinds de opening van de nieuwe N69 is de filedruk op de A67 tussen knp. De Hogt en Eersel gestegen, hetgeen niet erg verrassend is natuurlijk.
Verder blijkt uit de ongevallenstatistieken van RWS dat, ondanks het slechte imago, de A67 veiliger is dan andere 2x2 snelwegen in NL.
En m.u.v. het stuk tussen knp. Leenderheide en de afrit Geldrop zijn er geen concrete plannen om de weg te verbreden.
-
- 2x2 autosnelweg
2x3 tussen
De Hogt en
Valkenswaard (N69) zou geen overdreven maatregel zijn.
Op dit traject van ca. 2,5km liggen slechts twee kunstwerken (beide onderdoorgangen op maaiveld) waar 2x3 + vluchtstroken niet zou passen. Als verbreding/vernieuwing van deze viaducten niet mogelijk is, is een korte insnoering van de vluchtstrook niet al te problematisch.
Met name in de richting Valkenswaard zouden 3 rijstroken gunstig zijn voor de veiligheid. De uitvoeger naar de aansluiting is vrij kort en eindigt in een VRI waar veel verkeer linksaf slaat.
Voldoende capaciteit op dit stukje A67 kan ook helpen de Kempenbaan door Veldhoven en
Veldhoven-Zuid van de N2 te verlichten.

Op dit traject van ca. 2,5km liggen slechts twee kunstwerken (beide onderdoorgangen op maaiveld) waar 2x3 + vluchtstroken niet zou passen. Als verbreding/vernieuwing van deze viaducten niet mogelijk is, is een korte insnoering van de vluchtstrook niet al te problematisch.
Met name in de richting Valkenswaard zouden 3 rijstroken gunstig zijn voor de veiligheid. De uitvoeger naar de aansluiting is vrij kort en eindigt in een VRI waar veel verkeer linksaf slaat.
Voldoende capaciteit op dit stukje A67 kan ook helpen de Kempenbaan door Veldhoven en

Laatst gewijzigd door Schelpenpaadje op ma 24 jul 2023, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x3 autosnelweg
Weer voor degenen zonder een abonnement op ed (zoals ikzelf): https://archive.is/s8tS3Teetje schreef: ↑ma 24 jul 2023, 12:41 Vandaag het tweede artikel in het ED in het kader van 50 jaar RW67: 'van E3 tot A67'.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
- Forumbeheerder
Niet heel gek dat juist daar file ontstaat. Die weg zat al aardig vol en dan ineens komt er een zware aansluiting bij. Ook veel vrachtverkeer erbij op de rechterrijstrook, dus dat gaat knellen. Als je in de spits daar de weg op draait rijdt het even langzaam, maar rijdt het daarna door. Oftewel de kop van de file is het einde van de invoeger daar. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in de middag soms die route gebruik om op een andere manier bij ASML weg te komen. Vanuit ASML P3 garage is het in de spits vaak sneller via die route de A2 op te komen dan over de Kempenbaan en dan via Veldhoven-Zuid de N2 op.
-
- autoweg
https://www.google.nl/maps/@51.4056588, ... ?entry=ttuSchelpenpaadje schreef: ↑ma 24 jul 2023, 12:53 2x3 tussenDe Hogt en
Valkenswaard (N69) zou geen overdreven maatregel zijn.
Het is een N-weg, dus geen vluchtstrook... let op de omgekeerde rijbaanindeling... en dus ook geen lange in- en uitvoegstroken

Maar die omgekeerde indeling geeft wel ruimte voor een derde rijstrook, zou je zeggen.
-
- Forumbeheerder

-
- autoweg

Te snel ingezoomd, waardoor ik de afritnamen niet meer zag

-
- autoweg
Die linker ‘vluchtstrook’ op de N2 is overigens inderdaad de reservering voor een derde rijstrook. Daar mist zelfs alleen maar de toplaag.
In het traject waar het hier over gaat zitten in ieder geval twee onderdoorgangen die zeker weten te smal zijn voor 2x3; dus die zouden op z’n minst verbreed moeten worden (Heerseweg, Runstraat). Onder het viaduct “Locht” zou het moeten passen als je de derde rijstrook daar af laat vallen als uitvoegstrook.
In het traject waar het hier over gaat zitten in ieder geval twee onderdoorgangen die zeker weten te smal zijn voor 2x3; dus die zouden op z’n minst verbreed moeten worden (Heerseweg, Runstraat). Onder het viaduct “Locht” zou het moeten passen als je de derde rijstrook daar af laat vallen als uitvoegstrook.
-
- 2x2 autosnelweg

-
- Wegnummerfotograaf
Het lijkt me eerder een restant van tijdelijke rijstroken tijdens de ombouw. Dat zie je bijvoorbeeld ook op de A4 bij Roelofarendsveen.
De wegbeheerder vond het goed dat de aannemer dat niet hoefde op te ruimen. Scheelt weer in de kosten.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- expressweg
Op de viaducten zie ik gewoon nieuwe deklagen dus het lijkt me een ruimtereservering. Die is vooral duidelijk te zien thv Eindhoven-Airport waar een ruimtereservering ligt voor een 5e strook. Tijdens de ombouw lagen er maar 4 zonder vluchtstrook. https://www.google.nl/maps/@51.4524893, ... ?entry=ttu
Svenlo
-
- woonerf
De linker vluchtstrook (of verharde berm zoals wij m noemen) is een restant van de ombouw. Op veel plekken zie je ook nog de mtm-lussen in het asfalt liggen.
https://maps.app.goo.gl/KG2VezZ2Xojmgf887?g_st=ic
Er zijn vooralsnog geen plannen om deze ruimte weer in gebruik te nemen dus dit zal ook niet binnen een aantal jaren gaan gebeuren.
Ik ben overigens ook van mening dat de hoofdrijbaan eerder een upgrade kan gebruiken…
https://maps.app.goo.gl/KG2VezZ2Xojmgf887?g_st=ic
Er zijn vooralsnog geen plannen om deze ruimte weer in gebruik te nemen dus dit zal ook niet binnen een aantal jaren gaan gebeuren.
Ik ben overigens ook van mening dat de hoofdrijbaan eerder een upgrade kan gebruiken…
Volg mijn werk op Twitter!
-
- 2x2 autosnelweg
Het gebeurt bij bouwprojecten vaker dat ergens tijdelijk extra rijstroken worden neergelegd.
Hier bij Werpsterhoek bijvoorbeeld, waar het extra asfalt na oplevering van het knooppunt is weggehaald, maar op het wegdek nog duidelijk zichtbaar is waar de tijdelijke belijning lag: https://maps.app.goo.gl/mr9tfEFZm3WocM6h9
Die verbindingsweg zal nooit een extra rijstrook krijgen. In een situatie waar dat niet geheel uitgesloten is, kan ik me voorstellen dat men het laat liggen. Of het nu formeel een reservering is of niet, feit is dat er bij Eindhoven extra ruimte is, die gezien de drukte daar wellicht ooit wel gebruikt gaat worden.
Hier bij Werpsterhoek bijvoorbeeld, waar het extra asfalt na oplevering van het knooppunt is weggehaald, maar op het wegdek nog duidelijk zichtbaar is waar de tijdelijke belijning lag: https://maps.app.goo.gl/mr9tfEFZm3WocM6h9
Die verbindingsweg zal nooit een extra rijstrook krijgen. In een situatie waar dat niet geheel uitgesloten is, kan ik me voorstellen dat men het laat liggen. Of het nu formeel een reservering is of niet, feit is dat er bij Eindhoven extra ruimte is, die gezien de drukte daar wellicht ooit wel gebruikt gaat worden.
-
- 2x3 autosnelweg
In een ideale wereld zou de hele A67 tussen
Leenderheide en
Zaarderheiken doorlopend 2x3 rijstroken tellen. 

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- verkeersader