En in een tunnel geen last van fijnstof? Als de afzuiginstallatie goed functioneert heb je er IN de tunnel inderdaad geen last van...

Moderator: Moderatoren
Dat zou ik maar niet te hard roepen! Daar staat het vaak zonder ongeluk op de A2 al vast. Een ramp als ik de sneldienst mis en daar in de spits doorheen moetAlternatieven zijn er overigens wel: vanaf de A2-zuid kun je nog altijd via Valkenswaard en Aalst rijden, maar dan staat het daar weer vast
Er is in het knooppunt zoals ik geschetst heb geen parallelbaan richting Venlo. Wel is er een rangeerbaan richting De Hogt.Ds79m schreef:Zeer creatief RenéMisschien kan dat door de parallelbaan op de A67 richting Venlo al voor Leenderheide te laten samenvoegen met de hoofdrijbaan, zodat die 'rechtdoorbaan' eruit kan?
Die "pirouette" was nu juist opzettelijk door mij gecreëerd om de snelheid eruit te halen. Feitelijk heb ik twee vogelbekknooppunten gecombineerd met 2 verbindingen tussenbeide, waarvan de "pirouette" er één is.
Er is in het knooppunt zoals ik geschetst heb geen parallelbaan richting Venlo. Wel is er een rangeerbaan richting De Hogt.
Even goed kijken, Peter. Van noord naar zuid t.p.v. viaducten:Ds79m schreef:Ik bedoelde hiermee de parallelbaan langs de zuidelijke rijbaan van de A67(A2). Deze sluit nu voorbij Leenderheide aan op de normale rijbaan.
Tja, je maakt wel gebruik van 2 bestaande kunstwerken, maar bouwt ook 2 nieuwe.René schreef:Chrizz schreef:vanwege de extra kosten die dat met zich meebrengt. Ik zou dan wat S-bochten doen ofzo
![]()
door gebruik te maken van de bestaande kunstwerken bespaar je enorm op de faseringskosten. En zoveel "moeilijks" leg ik er in mijn schets nou ook weer niet bij
Mja... die weefbewegingen zijn er natuurlijk, maar ik denk dat deze wel meevallen. De twee belangrijkste richtingen (A2 en A67) hebben er sowieso al geen last van. Voor het grootste deel gaat het dan om (verkeer van/naar) OWN (nl. de parallelbanen en de Leenderweg), alleen A2-zuid<->A67-oost niet. Ik denk dus dat deze weefbewegingen prima kunnen.René schreef:De meerwaarde ten opzichte van een klaverblad zit overigens niet alleen in verkeersveiligheid, maar ook in het ontbreken van de vele weefbewegingen. Daarmee is dit ontwerp over decennia genomen robuuster dan een klaverblad. Een bedrijf zou dan zeggen: dus heb ik een lagere jaarlijkse afschrijving. Bij de overheid wordt zo echter niet geredeneerd...
Eén puntje: volgens mij hoeven deze vier rijbanen slechts over twee velden. Het lijkt me niet dat de Leenderweg daar parallelbanen nodig heeft. De hoofdrichting is al afgebogen.René schreef:- dat het nieuwe centrale kunstwerk 4 rijbanen over 4 velden moet tillen
Dan blijf ik erbij, dat je de situatie ter plekke niet (goed) kent. Sterker nog: met het door jouw ontworpen knooppunt zal verkeer op het knp. weliswaar moeten afremmen (tot 50 kmh), maar daarna kan het tot het Floraplein weer makkelijk tot (ver) boven de 100 kmh optrekken. Dat gebeurt nu ook al, en met een VRI-geregeld knp. welteverstaan.- dat ik van mening blijf dat het uit verkeersveiligheidsoogpunt beter is om het verkeer Eindhoven-in te remmen (zonder het overigens stil te zetten bij een VRI).
Hoewel je de uitschieters naar 160 niet zult kunnen voorkomen, denk ik dat V85 (de snelheid waar 85% van de automobilisten onder blijft) door zo'n maatregel zeker wel zal dalen. En dat zal te merken zijn in het aantal kop-staartjes bij het Floraplein.Alargule schreef:Je stelling dat dit knooppunt de snelheid voor verkeer Eindhoven-in eruit haalt, gaat dus slechts ten dele op - maar 120 kmh of 160 kmh maakt vanuit oogpunt van de verkeersveiligheid weinig uit.
Maar om het verkeer nu hierom met een kurketrekker over zichzelf heen te leiden... Ik denk dat het doel op een andere manier goedkoper en beter kan worden bereikt.René schreef:Hoewel je de uitschieters naar 160 niet zult kunnen voorkomen, denk ik dat V85 (de snelheid waar 85% van de automobilisten onder blijft) door zo'n maatregel zeker wel zal dalen. En dat zal te merken zijn in het aantal kop-staartjes bij het Floraplein.
(...)
Mij viel toen in elk geval inderdaad de hoge snelheid op de Leenderweg op, die je m.i. met een rechttrekking vanaf Weert enkel nog erger zult maken.