Dusseldorf via Oberhausen (CentrO) a.s. Maandag

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Autosnelweggek
woonerf

Dusseldorf via Oberhausen (CentrO) a.s. Maandag

Bericht door Autosnelweggek »

A.s. Maandag ga ik een dagje Duitsland doen. Eerst even naar een fietsenzaak in Bocholt, vervolgens naar CentrO (ik hoor positieve verhalen) in Oberhausen en om de dag af te sluiten lijkt het mij leuk om een diner te doen in toch wel de mooiste stad in het Ruhrgebied Dusseldorf.

De route spreekt denk ik wel voor zich vanuit Zeewolde: N705-N301-A30-A12-A3-Bocholt-A3-A516-CentrO-A42-A3-A52-Dusseldorf. En terug ook over de A3 of rechtstreeks naar huis misschien wel via de A57?

Ik wil om 09:30 aankomen in Bocholt. Hoelaat moet ik dan vertrekken en ik wil rond 18:00 aankomen in Dusseldorf. Heb ik dan last van de ochtend -en avondspits?

Ik neem aan dat ik in Bocholt een Umweltplakette kan kopen voor mijn Opel Corsa 1.3 Cdti uit 04/2006?

Enige andere suggesties wat betreft leuke steden zijn ook welkom!
mhkamp
2x2 autosnelweg

Re: Dusseldorf via Oberhausen (CentrO) a.s. Maandag

Bericht door mhkamp »

Autosnelweggek schreef:Ik neem aan dat ik in Bocholt een Umweltplakette kan kopen voor mijn Opel Corsa 1.3 Cdti uit 04/2006?
'Zomaar' een Umweltplakette kopen kan helaas niet. Je zal er eerst mee naar de garage moeten omdat ze je kentekenbewijs willen zien in wat voor categorie je auto valt. Ook kan je via diverse websites een plakette bestellen, al gaan daar een paar werkdagen overheen. Je zou, wanneer je de grens over gaat een (Opel) garage in de buurt tegenkomt, daar even langsgaan.
Meer info over de Umweltplakette vindt je hier.
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Gewoon een briefje bij je steken waarbij je verwijst naar het Übereinkommen über den Strassenverkehr, abgeschlossen in Wien am 8. November 1968.
Verwijzen naar Kapitel 1, art. 1, 2 en vooral 3, en naar Kapitel III, art. 35, Anhang 1 en Anhang 5.

Van belang is vooral Kap. I art 3: "Vorbehaltlich der im Anhang 1 vorgesehen Abweichungen sind die Vertragsparteien gehalten, zum internationalen Verkehr in ihrem Hoheitsgebiet die Kraftfahrzeuge und die Anhänger zuzulassen."

In Anhang 1 is niet toelaten omwille van een Umweltklassifisierung niet opgenomen.
En in Anhang 5 staat "1. Jedes Fahrzeug im internationalen Verkehr muss den technischen Vorschriften genügen, die bei seiner ersten Inbetriebnahme in seinem Zulassungsland gelten."

Daarmee mist de Umweltplakketteregeling voor niet-ingezetenen van Duitsland alle rechtsgrond.

Dit verdrag is voor Duitsland van kracht sinds 3 augustus 1979.
jeroent
autoweg

Bericht door jeroent »

Nou ja op zich gaat dat 'zomaar' kopen prima, als je maar naar een garage gaat ipv naar een tankstation ofzo. Bij buitenlandse auto's wordt er alleen naar het bouwjaar (volgens kentekenbewijs) gekeken. Diesels vanaf januari 2006 krijgen een groene sticker (EURO 4 norm). In Duitsland is de sticker ook iets goedkoper dan in Nederland.

Je route lijkt me prima, de 57 zou ik proberen te vermijden, daar wordt flink aan de verbreding gewerkt en die weg is filegevoelig.
Düsseldorf is inderdaad best een leuke stad. Toen ik er werkte gingen we vaak de Altstadt in om een Alt-biertje te drinken. Ga ook eens kijken in de Medienhafen met moderne apart vormgegeven kantoorgebouwen aan de Rijn:
Afbeelding
marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel »

Ik ben naar de DEKRA gegaan. Die heb je overal in Duitsland:
http://www.dekra.de/de/standorte

Het kostte maar 5 euro, dat is niet zo erg. Het vervelende is dat het wel tijd kost, en ik kan mij voorstellen dat veel mensen van buiten Duitsland hier nog nooit van gehoord hebben.
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner »

Prachtige foto! :shock: