Foto- en videoreportages van Belgische autowegen
Moderator: Moderatoren
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » vr 25 jun 2010, 8:04
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » vr 25 jun 2010, 12:17
Het landschap in de Antwerpse haven is eigenlijk veel geschikter voor een ritje bij
slecht weer.
In Doel-dorp schijnt de Scheldemolenstraat / Hooghuisstraat het nummer N451a te hebben (gehad) en de Hogendijk nummer N451b.
Ik neem aan dat je daar geen km-paaltjes van hebt gezien (anders had je ze wel voor mij op de foto gezet, toch?

)
Het km-0-bordje bij "Fort Liefkenshoek" zal wel van een oprit zijn, neem ik aan? Het wegnummer is "tamelijk" onleesbaar.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
-
Davy
- expressweg
Bericht
door Davy » vr 25 jun 2010, 14:41
waren er nog bewoonde huizen in Doel?
in Doel zelf staan er in elk geval van die witte kubussen die hectometers aangeven, doch weet niet van een wegnummer...
en de Scheldelaan blijft inderdaad iets aparts, op een zondag rij je er helemaal alleen meestal. (fort) Lillo is trouwens een leuk plekje om eens te bezoeken daar...
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » vr 25 jun 2010, 15:21
harry schreef:Het km-0-bordje bij "Fort Liefkenshoek" zal wel van een oprit zijn, neem ik aan? Het wegnummer is "tamelijk" onleesbaar.
Nee, het nummer is er niet. Ik ben er tussen Doel en de R2 wel meer tegengekomen zonder nummer (op de 'hele' kilometers).
daviedoff schreef:waren er nog bewoonde huizen in Doel?
Volgens mij zijn die er nog wep, maar zeer weinig.
en de Scheldelaan blijft inderdaad iets aparts, op een zondag rij je er helemaal alleen meestal. (fort) Lillo is trouwens een leuk plekje om eens te bezoeken daar...
Goede tip, ik zal hem eens onthouden voor een volgend bezoekje.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
Mark
- Forumbeheerder
Bericht
door Mark » vr 25 jun 2010, 17:09
harry schreef:Het landschap in de Antwerpse haven is eigenlijk veel geschikter voor een ritje bij
slecht weer.

Niet met je eens, ik vind dit soort landschappen altijd wel indrukwekkend. Bundeling van infrastructuur op grote schaal. Het heeft wel wat

.
Schitterende plaatjes trouwens! Lang geleden alweer dat ik daar ben geweest. Snel me rijbewijs halen

.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » vr 25 jun 2010, 17:16
harry schreef:Het km-0-bordje bij "Fort Liefkenshoek" zal wel van een oprit zijn, neem ik aan? Het wegnummer is "tamelijk" onleesbaar.
Palance schreef:Nee, het nummer is er niet. Ik ben er tussen Doel en de R2 wel meer tegengekomen zonder nummer (op de 'hele' kilometers).
Interessant. Om welke weg gaat het precies?
Mark: de Antwerpse haven kan best indrukwekkend zijn. Maar ik vind het vooral ook erg deprimerend.
De rare dingen zoals een kerktoren tussen de containers en een molen en een restant van een dorp in het havengebied maken het dan nog een beetje leuk.
--Harry.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » vr 25 jun 2010, 17:23
harry schreef:harry schreef:Het km-0-bordje bij "Fort Liefkenshoek" zal wel van een oprit zijn, neem ik aan? Het wegnummer is "tamelijk" onleesbaar.
Palance schreef:Nee, het nummer is er niet. Ik ben er tussen Doel en de R2 wel meer tegengekomen zonder nummer (op de 'hele' kilometers).
Interessant. Om welke weg gaat het precies?
De
Sint Antoniusweg.
Autosnelwegen.net
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » vr 25 jun 2010, 17:30

Bijzonder. Die weg komt niet als gewestweg in mijn administratie voor. Maar misschien is de weg zo nieuw dat ze zelf ook nog niet weten wat het nummer gaat worden? Die km-paaltjes (met lege rode vlakken) zijn dan vergelijkbaar met die van de Nederlandse N290 toen dat nummer nog niet bekend was (lege gele vlakken)...
--Harry.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » vr 25 jun 2010, 17:38
Misschien zijn ze te vergelijken met HM-paaltjes in de Rotterdamse haven (in beheer van het havenbedrijf). Wellicht kent Antwerpen ook zo'n constructie?
Autosnelwegen.net
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » di 28 sep 2010, 12:11
ik schreef:In Doel-dorp schijnt de Scheldemolenstraat / Hooghuisstraat het nummer N451a te hebben (gehad) en de Hogendijk nummer N451b.
Ben zelf zaterdag nog even wezen kijken... Op onderstaande foto's de N451a en N451b.
Over de naam Doel vallen een boel woordspelingen te maken.
Bijvoorbeeld "binnenkort heeft de haven van Antwerpen geen Doel meer"...
Voor mensen die last hebben van depressies: ga vooral
niet naar Doel, je wordt er beslist niet vrolijk van!
--Harry.
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Willem » di 28 sep 2010, 21:40
Het was in Doel afgelopen zomer (en nu misschien nog steeds) tijdens de weekeinden vrij druk met mensen die nog een glimp van het dorp willen opvangen alvorens het definitief tegen de vlakte gaat.
-
Tim
- expressweg
Bericht
door Tim » di 28 sep 2010, 21:43

Dus het is een toeristisch Doel geworden?

»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » wo 29 sep 2010, 13:06

Ja, op de borden wordt het al langzaam bruin.
--Harry.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » do 30 sep 2010, 13:28
Willem schreef:Het was in Doel afgelopen zomer (en nu misschien nog steeds) tijdens de weekeinden vrij druk met mensen die nog een glimp van het dorp willen opvangen alvorens het definitief tegen de vlakte gaat.
Dat viel me met mijn trip ook op (en ik kwam uiteraard ook niet toevallig hier langs). Het groot aantal fietsers viel me op, maar er is als het goed is daar ook een fiets-/voetveer naar de overkant van de Schelde.
Autosnelwegen.net
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » do 30 sep 2010, 13:48

Ja, er lopen ook diverse fietsroutes door Doel.
--Harry.