Drenthe - Hamburg - Malmö - Oslo

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Kaaiman
Secretaris

Drenthe - Hamburg - Malmö - Oslo

Bericht door Kaaiman »

Mijn ouders gaan komend donderdag met een ouwe camper op vakantie naar Noorwegen. Nu weet ik dat de A1 tussen Bremen en Hamburg een ramp is, dus we hebben gekeken of we die kunnen ontwijken. Daarnaast gaan ze normaliter via Oldenburg, maar die camper gaat toch niet zo hard (max 110 km/u ofzo, diesel), dus waarschijnlijk gaan ze via Cloppenburg.

De route is dan als volgt:
E233 (A37, B402, B213, B72) richting Bremen
A1 richting Bremen (tot Bremer Kreuz)
A27 richting Hannover (tot Dreieck Walsrode)
A7 richting Hamburg (tot Horster Dreiecck)
A1/E47 (B207) richting København (tot Ishøj)
E20/E6 richting Malmö/Oslo/Trondheim

Dit betekent dus binnendoor via de E233 en een omweg om de A1 Bremen - Hamburg over de A27 en A7. Ze hebben geen haast, maar rijden liever wel gewoon een beetje door. Is dit (met name door Duitsland) een aan te bevelen route?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
vynkce
2x4 autosnelweg

Re: Drenthe - Hamburg - Malmö - Oslo

Bericht door vynkce »

Ik heb die A1 in februari ook gedaan en dat viel al bij al wel mee. Zeker als je 's avonds, 's morgensvroeg of daar 's nachts langskomt.
Chris
Moderator

Re: Drenthe - Hamburg - Malmö - Oslo

Bericht door Chris »

In het weekend is de A1 drukker dan doordeweeks. Alleen doordeweeks heb je weer meer vrachtverkeer.

Wat ik wel eens gedaan heb is om vanaf Oldenburg via Nordenham, Bremerhaven, Bremervörde en Stade naar Hamburg te rijden. Alleen het laatste stukje moet je door een grote wijk van Hamburg met wat verkeerslichten, de rest van de route is rustig, behalve waar de A26 nog ontbreekt tussen Stade en Hamburg.

Anders zou je ook nog eens de B75 via Rotenburg (Wümme) kunnen proberen. Je komt daar maar 3 keer door een echte bebouwde kom (en een paar gehuchtjes bij Hamburg).