[N260][N261] Randweg Tilburg
Moderator: Moderatoren
-
juanj78
- dorpsstraat
Re: [N260][N261] Randweg Tilburg
Bij Dongen is (rotonde) is het een stukje N632 (vierbunderweg)
Maar weet iemand welke TV zenders er nu allemaal aanwezig waren bij de opening?
-Omroep Brabant?
-Lott?
-Brabant 10?
-Net 58?
Maar weet iemand welke TV zenders er nu allemaal aanwezig waren bij de opening?
-Omroep Brabant?
-Lott?
-Brabant 10?
-Net 58?
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Op alle hectometerpaaltjes staat N260. Een snelheidsaanduiding ontbreekt, maar daar is nog ruimte voor.Palance schreef:Welk wegnummer staat er op de HM-paaltjes (dat is niet te zien op deze foto's)?
-
Debre
- polderweggetje
Nog wat sfeerplaatjes van gisteren:

De vlag mocht uit en dus deed men dat ook...

Inwoners en wegen- en bruggenbouwers...ze waren er allemaal.

Moeders en kinderen hadden samen veel plezier...

Ook de oudere generatie kwam een kijkje nemen.

Tuk-Tuk in aantocht!

Sfeerplaatje van de brug en het ecoduct.

Strak beton tegen een blauwe lucht.....

Natriumverlichting op het viaduct.
De LED lampen zijn (helaas) qua kleur daarop aangepast.

De vlag mocht uit en dus deed men dat ook...

Inwoners en wegen- en bruggenbouwers...ze waren er allemaal.

Moeders en kinderen hadden samen veel plezier...

Ook de oudere generatie kwam een kijkje nemen.

Tuk-Tuk in aantocht!

Sfeerplaatje van de brug en het ecoduct.

Strak beton tegen een blauwe lucht.....

Natriumverlichting op het viaduct.
De LED lampen zijn (helaas) qua kleur daarop aangepast.
-
juanj78
- dorpsstraat
De weg was wel een dooie boel op de recente foto's.
Lijkt erop dat weinig mensen, op de hoogte zijn van de openstelling.
Daarom verbaast het mij ook dat er geen enkele aandacht is geweest op regionale/lokale tv zenders
Lijkt erop dat weinig mensen, op de hoogte zijn van de openstelling.
Daarom verbaast het mij ook dat er geen enkele aandacht is geweest op regionale/lokale tv zenders
-
boerke78
- zandpaadje
Ik denk dat dit eerder gewoon een beetje een medewerkersfeestje was, de rest van de mensen wil er gewoon alleen gebruik van maken, omdat je er toch wegenbelasting voor betaalt.
Op het gemiddelde medewerkerfeestje komt ook vaak maar weinig volk af. Ik vond de vorige opening ook maar droog, bij de Boemerang, zo'n ambtenaar als l*lletje rozenwater in een pak met een bord in z'n handen.
De meesten vinden het goed dat die weg klaar is, maar dan op zijn Hollands, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
Nog even over die led verlichting op de brug zelf, in het donker is het best een verblindende factor. En een raar effect, omdat het slechts van rechts de weg op schijnt.
Op het gemiddelde medewerkerfeestje komt ook vaak maar weinig volk af. Ik vond de vorige opening ook maar droog, bij de Boemerang, zo'n ambtenaar als l*lletje rozenwater in een pak met een bord in z'n handen.
De meesten vinden het goed dat die weg klaar is, maar dan op zijn Hollands, doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
Nog even over die led verlichting op de brug zelf, in het donker is het best een verblindende factor. En een raar effect, omdat het slechts van rechts de weg op schijnt.
-
juanj78
- dorpsstraat
Ik bedoelde eigenlijk, dat er nog heel erg weinig verkeer overheen komt, sinds de openstelling..
-
habke
- stadsweg
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Het was vanmorgen ook het rustigste deel van de Ring Tilburg. Veel verkeer vanaf Loon op Zand sloeg nog steeds de Van Voorst tot Voorstweg in. Wat resteerde ging grotendeels richting Dongen.juanj78 schreef:Ik bedoelde eigenlijk, dat er nog heel erg weinig verkeer overheen komt, sinds de openstelling..
-
juanj78
- dorpsstraat
Vanavond moeten we in Tilburg zijn.. we zullen nog eens een ritje maken, en kijken hoe het met de drukte, en vergeten 'bewijzering' is.
-
Paulw
- dorpsstraat
Nu deze weg af is vraag ik mezelf af wanneer de bewegwijzering op de A58 aangepast wordt, op dit moment wordt het verkeer dat na de Efteling gaat nog via de stad gestuurd.
-
boerke78
- zandpaadje
Omdat ze er nog niet af kunnen, de weg op richting Loon op Zand. Daar wordt nog gewerkt aan de afslagen / opritten.Paulw schreef:Nu deze weg af is vraag ik mezelf af wanneer de bewegwijzering op de A58 aangepast wordt, op dit moment wordt het verkeer dat na de Efteling gaat nog via de stad gestuurd.
-
Via
- 2x5 autosnelweg
Nee, dat wordt via de Noordoosttangent gestuurd.Paulw schreef:Nu deze weg af is vraag ik mezelf af wanneer de bewegwijzering op de A58 aangepast wordt, op dit moment wordt het verkeer dat na de Efteling gaat nog via de stad gestuurd.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
De toeritten naar A261/Tilburg waren vanmorgen gewoon open, de afritten waren dicht.boerke78 schreef:Omdat ze er nog niet af kunnen, de weg op richting Loon op Zand.Paulw schreef:Nu deze weg af is vraag ik mezelf af wanneer de bewegwijzering op de A58 aangepast wordt, op dit moment wordt het verkeer dat na de Efteling gaat nog via de stad gestuurd.
-
juanj78
- dorpsstraat
Waren stukje wezen vliegen...
2 luchtfoto's van de NWT, konden niet dichterbij komen, wind stond verkeerd..had gehoop het viaduct te kunnen fotograferen

Is dit nu echt een gruwelijk vreemde bocht naar het viaduct toe?
Zo ja.. dit hadden ze toch iets hemelsbreder kunnen doen..

Stuk tussen Hulten & Gilze
2 luchtfoto's van de NWT, konden niet dichterbij komen, wind stond verkeerd..had gehoop het viaduct te kunnen fotograferen

Is dit nu echt een gruwelijk vreemde bocht naar het viaduct toe?
Zo ja.. dit hadden ze toch iets hemelsbreder kunnen doen..

Stuk tussen Hulten & Gilze
-
Debre
- polderweggetje
Vanmorgen voor het eerst over de nieuwe weg naar Oosterhout gereden.
In afstand scheelt het voor ons niks, in tijd een paar minuten.
Een uurtje later weer terug naar huis was echter een ramp....lang stilstaan voor linksaf bij de verkeerslichten bij Tichelrijt (2 x rood) en daarna in een sukkeltempo achter een paar vrachtauto's aan tot de verkeerslichten waar ik rechtsaf kan naar het nieuwe viaduct en de Reeshof.
Deed er op die manier dus 6 minuten langer over dan via de oude route.
Na 1 Juni hoeven we niet meer dagelijks naar Oosterhout en dus zit het er dik in dat ik voor de komende paar weken dan maar gewoon de oude route blijf rijden.
Ik ben bang dat er nog meer mensen zo over gaan denken en het op de Bredestraat/Flaassendijk voorlopig niet echt stiller gaat worden.
Sowieso niet met de vele forenzen die de A27 via afrit Oosterhout-zuid verlaten om vervolgens via Vijfeiken en de bekende sluiproute van de Steenovensebaan (waar je niet in mag) richting Reeshof te rijden.
De tijd zal het leren.....
In afstand scheelt het voor ons niks, in tijd een paar minuten.
Een uurtje later weer terug naar huis was echter een ramp....lang stilstaan voor linksaf bij de verkeerslichten bij Tichelrijt (2 x rood) en daarna in een sukkeltempo achter een paar vrachtauto's aan tot de verkeerslichten waar ik rechtsaf kan naar het nieuwe viaduct en de Reeshof.
Deed er op die manier dus 6 minuten langer over dan via de oude route.
Na 1 Juni hoeven we niet meer dagelijks naar Oosterhout en dus zit het er dik in dat ik voor de komende paar weken dan maar gewoon de oude route blijf rijden.
Ik ben bang dat er nog meer mensen zo over gaan denken en het op de Bredestraat/Flaassendijk voorlopig niet echt stiller gaat worden.
Sowieso niet met de vele forenzen die de A27 via afrit Oosterhout-zuid verlaten om vervolgens via Vijfeiken en de bekende sluiproute van de Steenovensebaan (waar je niet in mag) richting Reeshof te rijden.
De tijd zal het leren.....
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Kruising Westerlaan/Steenstraat bedoel je? Daar moet je idd wel vaak en lang wachten.Debre schreef: Een uurtje later weer terug naar huis was echter een ramp....lang stilstaan voor linksaf bij de verkeerslichten bij Tichelrijt (2 x rood)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
boerke78
- zandpaadje
De eerste road kill was ook al een feit gisteren. Een konijn wat de wildbrug niet snapte. Lag aan gort gereden op de weg.
-
Remco
- verkeersader
Volgens mij zijn ze nog vergeten borden voor het wild neer te zetten dat ze alleen de westelijke brug mogen gebruiken. Misschien dat de familie konijn RWS aansprakelijk kan stellen.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
De automobilist die dat konijn heeft aangereden had wat te eten kunnen hebben 
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
juanj78
- dorpsstraat
Heeft iemand al nieuwe 'bestemmingsverkeer' borden gezien op de lange dijk?
Merk nog niet echt minder drukte (sluipverkeer Dongen->Reeshof)
-
petervdveen
- autoweg
Ik ben er zo'n anderhalve week geleden een keer 'snachts langs gereden, maar wat is die verlichting op de brug verschrikkelijk zeg..
Het is zeer verblindend en heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde..
Het is zeer verblindend en heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde..
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.
-
Debre
- polderweggetje
Nee, er zijn nog steeds geen 'bestemmingsverkeer' borden geplaatst en dus rijden er dagelijks nog steeds heel veel Reeshof bewoners langs op weg naar hun werk en terug.juanj78 schreef:Heeft iemand al nieuwe 'bestemmingsverkeer' borden gezien op de lange dijk?
En ja, daar ben ik er ook één van..... nog 3 weken want daarna is onze winkel definitief gesloten en gaan we van het leven genieten.
-
juanj78
- dorpsstraat
Gelijk maar ff gevraagd aan de gemeente wanneer dit gaat gebeuren...
Verkeer tussen Dongen - Tilburg in de polder via Rijen, heeft hier niets meer te zoeken sinds de openstelling.
Verkeer tussen Dongen - Tilburg in de polder via Rijen, heeft hier niets meer te zoeken sinds de openstelling.
-
Remco
- verkeersader
Laat die wegen toch lekker open. Waarom verkeer verbieden, als 'sluipen' toch geen zin meer heeft? Geld voor die borden en handhaving kan beter aan iets anders besteed worden.
-
Debre
- polderweggetje
Mag ik daar even hartelijk om lachen?juanj78 schreef:Gelijk maar ff gevraagd aan de gemeente wanneer dit gaat gebeuren...
De openstelling van de Randweg Tilburg is leuk als je richting Waalwijk gaat en de Randweg dus volgt, maar de kant van Dongen en Oosterhout op is een regelrechte ramp.
Je kunt er vrijwel niet inhalen en de kans op langzamer rijdend vrachtverkeer is 90%
Om nog maar niet te spreken van de drie turborotondes op Dongens grondgebied en de flessehals die Heistraat heet voor al het verkeer wat richting Oosterhout/A27 wil.
Nee, daar zal nog heel wat moeten gebeuren om de Reeshof forensen vanuit Oosterhout en vanaf de A 27 de afslag Oosterhout/Dongen te laten nemen in plaats van de afslag Oosterhout-Zuid.
Zolang je als forens over de Bredestraat en Langendijk met 60 km/h vrijwel ongehinderd door kunt rijden, is dat veel prettiger dan 'eindeloos' met 60 km/h achter een vrachtauto hangen op de Dongenseweg tot de Randweg Tilburg.
Dus het plaatsen van 'bestemmingsverkeer' borden lijkt mij geen goed idee op het moment.
-
habke
- stadsweg
-
Debre
- polderweggetje
Buiten dat is nu via de N261 rijden naar de Reeshof totaal oninteressant, omdat de afrit Tilburg-Noord is afgesloten.
Verder hoor je mij ook niet zeggen dat er mensen klagen omdat ze in de file staan bij Dongen.....
Het is juist zo dat er heel veel (slimme) mensen via de Ketenbaan/Steenovensebaan naar de Bredestraat, Flaassendijk en de Langendijk rijden en daar staan nooit files.
Dat je de Steenovensebaan niet in mag omdat die alleen toegankelijk is voor bestemmingsverkeer is blijkbaar geen enkele belemmering om toch zo te rijden.
En dus zal het plaatsen van dergelijke borden bij de Bredestraat en de Langendijk ook geen bal uitmaken.
Men rijdt er toch wel langs want de mens zoekt nu eenmaal altijd naar de gerichtste weg met de minste kans op oponthoud......
-
juanj78
- dorpsstraat
Het is al jaren, druk in Rijen vanwege sluipverkeer, zeker sinds in Rijen de OOR hebben liggen, komt er meer volk van Dongen dat via deze rondweg naar Tilburg gaat.
Het industrieterrein van Rijen staat elke ochtend vol, sinds de OOR.
Nu het viaduct klaar is, hoop ik dat het minder word, maar merk hier weinig van.
Er dient gewoon strengere controle en hogere boetes plaats te vinden.
Als de politie 1 week gaat staan op de Steenhovensebaan, en de Langedijk (mits de bestemmingsverkeersborden er staan), en ze rekenen 120 euro boete, dan halen ze zoveel geld binnen dat er minder bezuinigd hoeft te worden.
Als wij aan het fietsen zijn, komen er zeker al 25 auto's doorheen (15 minuten) (alleen al Langedijk)
25 x 120 euro, zit je al op 3000 euro per kwartier, reken maar door...
laat dat 1500 overtreders per dag zijn, 100.000 overtreders per week, x 120 euro...= 1,2 mio aan boete inkomstem...
Allemaal ruwe berekeningen om een punt te maken.
Laat dat weer max de helft zijn van de opbrengst, omdat sommige mensen het dan toch wel leren, zit je nog op 500k voor een weekje.
Het industrieterrein van Rijen staat elke ochtend vol, sinds de OOR.
Nu het viaduct klaar is, hoop ik dat het minder word, maar merk hier weinig van.
Er dient gewoon strengere controle en hogere boetes plaats te vinden.
Als de politie 1 week gaat staan op de Steenhovensebaan, en de Langedijk (mits de bestemmingsverkeersborden er staan), en ze rekenen 120 euro boete, dan halen ze zoveel geld binnen dat er minder bezuinigd hoeft te worden.
Als wij aan het fietsen zijn, komen er zeker al 25 auto's doorheen (15 minuten) (alleen al Langedijk)
25 x 120 euro, zit je al op 3000 euro per kwartier, reken maar door...
laat dat 1500 overtreders per dag zijn, 100.000 overtreders per week, x 120 euro...= 1,2 mio aan boete inkomstem...
Allemaal ruwe berekeningen om een punt te maken.
Laat dat weer max de helft zijn van de opbrengst, omdat sommige mensen het dan toch wel leren, zit je nog op 500k voor een weekje.
-
Debre
- polderweggetje
Mooie berekening!
Jammer dat er geen geld is om de politie daar actief voor in te zetten, net zoals dat er geen geld meer voor is om actief op de draagplicht van de autogordel en het handsfree telefoneren te controleren.
En stel dat iedereen vanaf morgen inderdaad gebruik zou maken van de daarvoor bestemde toegangswegen dan breekt daar de hel los en staat men iedere avond tot ver op de A58 en de N261 in de file te wachten tot de verkeerslichten eindelijk eens op groen springen.
Zo is er altijd wel wat.....gelukkig hoef ik me daar over een paar weken nooit meer druk om te maken.
Jammer dat er geen geld is om de politie daar actief voor in te zetten, net zoals dat er geen geld meer voor is om actief op de draagplicht van de autogordel en het handsfree telefoneren te controleren.
En stel dat iedereen vanaf morgen inderdaad gebruik zou maken van de daarvoor bestemde toegangswegen dan breekt daar de hel los en staat men iedere avond tot ver op de A58 en de N261 in de file te wachten tot de verkeerslichten eindelijk eens op groen springen.
Zo is er altijd wel wat.....gelukkig hoef ik me daar over een paar weken nooit meer druk om te maken.
-
Naturist
- expressweg
Alvast veel plezier, ga je met pensioen of kreeg je gewoon een prachtig aanbod?Debre schreef:Gelukkig hoef ik me daar over een paar weken nooit meer druk om te maken.
En voor het
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40